Tips voor Andalo?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fai della Paganella

We zijn van plan om de week met Kerst naar skigebied Fai della Paganella te gaan. Andalo lijkt ons het meest geschikt ivm de gondel, de dalafdaling en de hotels. Klopt dit of zijn er andere tips? Hoe zit het met de sneeuwzekerheid rond Kerst? Heeft iemand een aanrader voor een goed hotel? Waar moeten we nog meer rekening mee houden? Met zijn ervaren skiërs, les niet nodig. Twee volwassenen en 1 kind van 13 jaar.

Piste riderrrrr

Als een gondel, hotels en een dalafdaling de criteria zijn, zijn er ontelbaar veel mogelijkheden. Dus waarom viel Andalo je op in positieve zin? Dat vraag ik niet om het te diskwalificeren, maar om erachter te komen waarnaar je echt op zoek bent in een skigebied.

Bovendien denk ik dat voor ervaren skiërs Andalo vrij beperkt is voor een hele week. Het is niet heel groot en allemaal op dezelfde helling. Ik zou eerder kijken in gebieden als Alta Badia, Val Gardena of Madonna di Campiglio. Maar daarvoor is het dus wel handig om te weten wat je precies zoekt.

@GiGi: sorry, iets moeilijk geformuleerd. We hadden al gekozen voor dit gebied. Ondanks dat we ervaren zijn zoeken/zochten we voor Kerst een vriendelijk gebied waar we relaxed kunnen skiën en lekker kunnen eten. In Italië. Dit gebied lijkt niet te veel zwarte en diep rode pistes te hebben en Andalo lijkt een goede uitvalsbasis. We zoeken geen mega gebied maar tips zijn welkom. Ik zal zeker even kijken naar de andere door jou genoemde gebieden.

Piste riderrrrr

Ik ben vorig jaar hier voor een week geweest. Het is een leuk gebied maar het is een beetje een saai gebied. De gebieden die @GiGi noemt zijn vele malen beter en leuker. Wat me vooral opviel waren dat er maar erg weinig goede restaurants zijn behalve als je van een snelle hap houdt. Behoorlijk on Itiliaans. Het skigebied zelf lijkt op de kaart vrij klein maar je kunt wel behoorlijk kilometers maken. Toen wij er waren was het behoorlijk druk en veel Tsjechen en Hongaren. Verder heb ik geen tips omdat er niet echte hoogtepunten zijn in dit gebied.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie