Tips voor Finkenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Finkenberg

Mijn vriendin en ik gaan op 14 februari voor 8 dagen naar Finkenberg met de bus.
Eerder ben ik al in Tsjechië en Winterberg geweest, maar ik denk vergeleken met Oostenrijk dat dit allemaal wat groter gaat worden.

Graag hoor ik wat tips in dit gebied wat aan te bevelen is. Zowel op als buiten de pistes.
Wij zijn beide qua niveau beginner- intermediate op de snowboard.

Hoor het graag !

De pistes zijn daar mooi breed ook gedeeltelijk door het bos. Aan de andere kant zit je gelijk in het gebied van Mayerhofen en je kan ook naar Lanersbach skiën of gelijk de bus naar de Hintertuxer Gletcher
Onder bij de gondel zit een apress skibar in Finkenberg zelf is niet veel te beleven

leuk gebied, ik vond de kant van Lanersbach mooier skiën dan de kant van Mayerhofen. Bij de gondel is de laterndl pub, was jaren geleden erg gezellig, weet niet hoe het er nu is!

Skigebied is heel mooi en Finkenberg heeft niet echt een dorp maar dus wel een gezellige pub en goede restaurants.

Oke bedankt al zo ver voor de tips! ik hou ze in gedachte

Zeker niet vergeten een dag met de gratis bus naar de Hintertuxer gletscher te gaan. Voor niet al te ingewikkelde afdalingen en brede pistes is de Ahorn aan te bevelen. Daarvoor moet je wel met de bus naar Mayrhofen.

Finkenberg is een dorpje langs een bergweg, niet veel te beleven, onder de gondel zit een apreski tent, en voor de avonden/nachten zit iets lager ook nog een leuke tent…
qua skien/boarden heeft finberg een aantal leuke pistes, en je bent zo in mayrhofen, waar je ook de oversteek kan maken naar de eggalm…, dagje Hintertux zeker doen, bus vertrekt vanaf de P bij de gondel.

nemen we mee…bedankt!

Ski 's ochtends naar de 150er tux en neem deze. Ski vanaf daar naar de Rastkogel en daarna naar de Eggalm, is naar mijn mening een leuk rondje :) En zo blijf je niet in het dal hangen.

Onderweg een bakkie bij de Waldhutte net voor de eggalm(ligt op de skiroute). Bij veel sneeuw een idyllisch tentje vind ik altijd.

Is het al winter?

@Jaspervd, ga je met sunweb naar hotel Kristall?? Maak gebruik van hun wellness!!

The mountains shall bring peace to the people

Mannen bedankt voor de goede tips ik print de pagina en neem 'm mee. @martijn-koevermans we gaan inderdaad met sunweb naar hotel kristall. De gratis wellness in het hotel gaan we zeker doen.

Is het inderdaad zo dat je de bindingen verplicht van het board moet halen bij de busreis? of wordt er niet op gecontroleerd?

Ik zou ze er maar afhalen!! Anders kan je het naast de bus doen.

The mountains shall bring peace to the people

Oke. Doen we dat.

Mooi, Ben heel benieuwd daar!

Wanneer het mooi zonnig weer is kun je ook een paragliding van de Penken doen. Echt een geweldige ervaring!!

null

null

null

The mountains shall bring peace to the people

Plaats een reactie