Skiles geven in Flachau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Ik heb al 2 seizoenen skiles gegeven, eerst in Obertauern en afgelopen winter in Hinterglemm, en nu lijkt Flachau mij een mooi gebied. Dus ben ik opzoek naar ervaringen van andere leraren daar mbt het onderkomen, grootte van de skischool, salaris en of het daar allemaal netjes is geregeld.

Mede waarom ik naar Flachau wil is omdat daar in maart de Landes 1 wordt gehouden en ik die graag wil gaan doen. Het scheelt toch aanzienlijk in de prijs als je al een skipas hebt en al een onderkomen. Nu is mijn vraag, weten jullie waar Hotel Schutzenhof ligt? Daar wordt s’middags/savonds het theorie gedeelte gegeven en dus moet ik daar elke dag heen, maar ik heb geen eigen auto en je moet toch je theoriemap mee. Komt de skibus daarlangs? Of is het op loopafstand van de liften? En ligt dat hotel een beetje centraal in vergelijking met de skileraren onderkomens? :)

Veel vragen, maar alle tips zijn heel erg welkom!!
Alvast bedankt!

Never eat the yellow snow

Even op Google Maps gezocht… Dat hotel ligt niet dicht bij de liften, maar ongeveer 2 km ten noorden daarvan, aan de 163, bijna in Reitdorf. Zo te zien is er geen bushalte daar dichtbij.

Oplossing: collega’tje vinden die wel een auto heeft…

Dat heb ik idd ook gedaan en dacht toen ook dat het niet ‘om de hoek’ zou liggen, maar vervolgens keek ik nog op de site van het betreffende hotel en daar staat een kaart en lijkt het alsof het wel dichtbij is. Of ze willen je lokken dat het dichtbij is en eenmaal daar is het toch verderweg, dat kan natuurlijk ook.
Vandaar mijn vraag, misschien kan iemand mij vertellen of het op loopafstand is of niet.
En een collega met een auto die ook de Landes gaat doen zou natuurlijk helemaal ideaal zijn. :)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Never eat the yellow snow

Ik lees je berichten nu pas, heb je al n leuke skischool kunnen vinden? Ik heb afgelopen seizoen in Flachau gewerkt

Ja, ik vertrek volgende week zaterdag naar Skischule Flachau. Waar heb jij gewerkt? En ga je komende winter weer?

Never eat the yellow snow

Nee dit jaar niet! Heel
Veel
Plezier

Plaats een reactie