Hart in Zillertal bij Fugen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Spieljoch

Ik ben bezig met de volgende boeking naar het wintersport.
Maar ik kom niet helemaal uit betreft het aantal aangesloten kilometers die bij deze boeking horen.

Het gaat om het dorpje Hart in Oostenrijk
Hoe ver is het naar een groot aaneen gesloten ski gebied daar vandaan?
Ik zie dat Hintertux en Fugen en Hochfugen erbij horen, maar volgend de boeking heb ik maar in de buurt opeens maar 21 km pistes….

Help, ik kom er even niet uit!

5 minuten tot in Fugen (Spieljoch) , 20 minuten tot in Kaltenbach (Hochzillertal) , half uur tot Zell am ziller (Zillertal Arena), 40 minuten tot Mayrhofen (Zillertal 3000) en uurtje tot Hintertux (Hintertuxer gletcher).

Volgens mij rijdt er een skibus tussen Hart en (Hoch)fugen. Volgens het schema is het ongeveer 50 min met de bus. (25 min naar Spieljoch en dan 25 naar Hochfugen) http://hochfuegenski.com/content/images/stories/fahrplaene/s…

Het makkelijkste lijkt het mij om naar Kaltenbach te rijden, daar is een groot dalstation met veel parkeerplaatsen en liften met veel capaciteit.

Hochfugen is samen Kaltenbach een groot redelijke groot aaneengesloten gebied met 166 km piste.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/hochzillertal…

You're stronger than the mountain!

Waarom zou je zoiets boeken, dan kun je toch veel beter in een dorp met goede voorzieningen zelf zitten?

(misschien ben ik daar kortzichtig in, maar ik zou nooit dagelijks een bus/auto willen pakken om op de piste te geraken)

Tja misschien de kosten van de accomodatie of misschien houdt TS van lekker rustig. Het zal mijn voorkeur ook niet hebben. Ik vond persoonlijk Fugen, met die bus naar Hochfugen, al dramatisch.

Het skigebied is overigens zeker de moeite waard.

You're stronger than the mountain!

Hi Andu,

Dorpjes Ried en Stumm liggen vlakbij de gondel in Kaltenbach. Tevens zit je in deze dorpjes centraler in het Zillertal, wat het reizen naar andere skigebieden eenvoudiger en minder tijdrovend maakt.

Hotel Waldrand in Ried, Hotel Alpina in Ried of Het Risbacherhoff zijn goed, heb daar een leuk verblijf gehad:)

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Bedankt voor de antwoorden, Ik heb nu een betere beeld ervan.
166 km klinkt beter dan die 21, ga hier nog even overleggen of we niet iets anders willen uitzoeken.
De keuze om weer richting Frankrijk te gaan is nog aanwezig, maar als we nog zeker 2 x willen gaan wordt het een dure grapje allemaal ;)

2 Blijstra en Carel:
De reden is omdat wij dit ski seizoen al een aantal x op wintersport gaan.
En deze boeking gaat om de voorjaarsvakantie incl. 2 pubers…
Dus inderdaad behoorlijk aan de prijs als je voor 4 volwassenen alles in dat week moet betalen…
Ik klaag niet :) ik keek alleen naar onze gezin eisen…
min. 150 km piste aangesloten
leuke tenten op de pistes
HP
Klein en gezellig…

Hallo Arends, bedankt voor je tips…ga meteen kijken hoe we het gaan regelen :)

Vanaf Hart naar Kaltenbach is hooguit 15 min. Dan kan je daar omhoog en Zowel in Hoch-Zillertal als in Hochfugen skien. En als je naar Mayerhofen wilt ben je 40 min verder. Ook leuk om te doen want het hele dal kan je skieen op 1 skipas.

Als je eigen vervoer hebt is het prima te doen 's morgens bij de voetbalvelden het tunneltje onderdoor naar links en je rijdt zo naar Fugen of door naar Kaltenbach.
Hochfugen zal ik zelf niet meer zo gauw heen rijden aangezien dat met de auto wel een stukje is en je op de skies net zo snel bent.
Verder een dagje wat vroeger weg en doorrijden naar Zell of Mayerhoven is ook altijd wel een leuke afwisseling.
Met eigen vervoer vind ik het Zillertal een geweldig gebied door de vele grote gebieden op 1 pas.

Leo, dit klinkt wat beter in ieder geval. Wij dachten dat we rond de 40 min. kwijt waren om naar een redelijk gebied te gaan… 15 min. is prima te doen !

Togi, afwisseling is ook misschien een leuke optie, Mayerhoven al geweest en was zeker een leuke gedeelte!

Ik ga het in de groep gooien !

Andu, Ik snap de keuze ivm gezinsamenstelling erg goed. Zoals Togi zegt is Zillertall erg goed met eigen vervoer te doen, je kan elke dag naar een ander gebied gaan en dat is natuurlijk leuk voor de afwisseling. Met de Zillertaler Superskipass heb je meer dan 600 km aan piste km en hoef je je zeker niet te vervele, je zou zelfs via Zell een dagje naar Gerlos kunnen (hou dan wel rekening met terugtocht, er gaat ook een bus naar Mayrhofen).

Zillerzall 3000 is overigens ook goed met het openbaarvervoer, bus en of trein (beide gratis met skipas), te doen. Hart is voor het openbaarvervoer is Hart misschien niet zo’n goede uitvalsbasis. Zoals Arends zegt, er zijn dorpjes die meer centraal liggen.

You're stronger than the mountain!

zie link voor interactieve pistekaart voor de zillertaler superskipass:
http://ski3.intermaps.com/zillertal/index.asp?Lang=de&ch…

You're stronger than the mountain!

Hart is een prima uitvalsbasis voor het Zillertal. Als je geen hotel of appartement naast de lift c.q. skibushalte hebt dan moet je sowieso de auto nemen. Rij dan naar een skibushalte waar je makkelijk kan parkeren en stap daar op de bus b.v. naar Kaltenbach.

Tip: Pizzeria La Strada in Harterhof! Wellicht de beste pizza’s ooit. Maar dat was eind jaren '80…

Skiën. What else.

@John die pizzeria blijft terugkomen hier ;)

Weet iemand of er een overdekte parkeergarage is in fugen? Moet je daar van te voren voor reserveren?

Super bedankt voor een eventueel (nuttig) antwoord!

Tja misschien de kosten van de accomodatie of misschien houdt TS van lekker rustig. Het zal mijn voorkeur ook niet hebben. Ik vond persoonlijk Fugen, met die bus naar Hochfugen, al dramatisch.
Het skigebied is overigens zeker de moeite waard.

Carel op 19 dec. 2012 16:42

Ja die bus is echt een ramp, doet er veel te lan over, en ze kunnen elkaar niet passeren onderweg, dan moet de ander weer achteruit.
We vonden het skigebied wel top, Fugen, Spieljoch heb ik ook ervaren als een leuk maar klein gebied, heerlijk voor de eerste dag op de latten

Plaats een reactie