Drukte voorjaarsvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Dit voorjaar gaan wij van 13 februari tot 22 februari op wintersport vakantie naar de Zillertal Arena. Wij verblijven dan in Gerlos. Ik zag op verschillende sites dat het heel druk is in de zillertal arena in de voorjaarsvakantie. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En waar kan ik als dat inderdaad zo is het best skiën in het gebied?

#proudtobepartofleswintersporters

Ik heb dit jaar in de voorjaarsvakantie ook de Zillertal Arena aangedaan.

Kaltenbach persoonlijk vond ik niet té druk, hier komen trouwens vooral de mensen die echt komen om te skiën, meeste mensen in Kaltenbach geven geen moer om après-ski. Gerlos en Mayrhofen zijn zowat het tegenovergestelde.

Mayrhofen is een super gebied, das ook de reden waarom ik er geregeld terug kom. Gerlos vond ik een vreselijke ervaring, hoef er ook niet meer te komen.

Ben er nooit in de voorjaarsvakantie geweest, dus was voor mij altijd rustig. Enige waar ik wel een redelijke rij heb meegemaakt was 's ochtends bij de Ebenfeld x-press: dit is de enige liftverbinding naar zell am ziller en het wordt ook gebruikt voor de mensen die bovenop de blauwe pistes in gerlos blijven.

Kant van konigsleiten en hochkrimml is meestal wat rustiger, maar zal in de vakantie wel een stuk drukker zijn dan wat ik heb meegemaakt. Liften daar zijn wel erg snel/modern dus dat zal helpen.

Zelf heb ik enorm genoten in Gerlos maar het is eigenlijk een brede piste naar beneden toe en als het druk is, is het daar zeker oppassen geblazen vind ik omdat sommige pipo’s van links naar rechts zwieren. De enigste optie om links naar Koningsleiten te gaan en het dal weer in te gaan vond ik van Gerlos zelf enorm tegenvallen maar Koningsleiten en vooral Zell Am Ziller waren fantastisch en ruim in verschillende pistes waardoor de drukte niet op een piste vestigt!

Gerlos zelf is vrij druk in voorjaarsvakantie, in 2013 in Zell geweest, daar waren ook een hoop mensen, maar niet extreem druk, toch iets meer uitwijk mogelijk heden dan in gebied van Gerlos zelf.
Koningsleiten/ Gerlos platte is wat rustiger, hoewel daar ook veel gezinnen zijn(en dus in de vakantie ook drukker is).

Als je de mogelijkheid hebt om naar ander gebied te rijden( kaltenbach of mayrhofen) zou ik het zeker doen, de skipas is ook daar geldig( wel stukkie rijden om de gerlosspas weer af te rijden).

Stukje rijden als je de grote pas hebt is wel leuk ja, zie je ook nog andere gebieden.
Ik was er vorig jaar buiten de vakanties… dan nog merk je dat het met de Isskogelbahn 's ochtends gewoon erg druk is en ook de Ebenfeld-X-press is druk (die moet iedereen hebben voor blauwe pistes). Als je wat meer kan maak je het beste snel de oversteek naar Zell am Ziller of Königsleiten, daar kun je heerlijk uit de voeten. En de dalafdaling naar Gerlos is ook een mooie met een tof stuk tussen de bomen door en daarna een gaaf uitzicht.
Vergeet ook zeker de Sportabfahrt aan de kant van Zell am Ziller niet, wat een pareltje van een afdaling!

Plaats een reactie