Help, ik weet het niet meer!! Keuze gebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

We hebben voor Pasen een prima appartement geboekt in Gerlos en nu slaat de onzekerheid toe: doen we er wel goed aan om eind maart naar Oostenrijk te gaan?? We hebben nog enkele dagen bedenktijd (prima Tui!) en overweeg om de boel te cancellen en naar de Franse Alpen te gaan omdat m.i. de boel daar sneeuwzekerder is dan in het Zillertal. We gaan met twee kinderen (7 en 5) en kozen voor Gerlos omdat we ervaring hebben met het gebied en skischool Michi: beiden prima voor kinderen. Maar wellicht is bijv. Meribel-Mottaret ook top voor hen en ons… We begrijpen dat Meribel/L3V wellicht iets duurder zal uitvallen maar als de meerwaarde dat ook rechtvaardigt, is het geen probleem.
Wie helpt mij en geeft kundig advies over welke keus we moeten maken?

Tot half april kun je doorgaans prima skieen in het Zillertal Arena. Meestal is 80-90% van de pistes geopend t/m eind van het seizoen. Uiteraard kan het ieder jaar anders zijn; maar eind maart lijkt me geen enkel probleem.
Meestal zijn de condities beter dan eind december :)

Zou me er zeker niet druk om maken. Al helemaal niet met het aantal sneeuwkanonnen in dat gebied.

Zou me er zeker niet druk om maken. Al helemaal niet met het aantal sneeuwkanonnen in dat gebied.

Tiny-M op 23 feb 2016 16:44

Ook sneeuwkanonnen hebben lage temperaturen nodig overigens…

Sneeuwhoeveelheden zijn overal behalve Frankrijk en West-Zwitserland ondermaats dit jaar. Als maart ook weinig sneeuwrijk verloopt vrees ik het ergste voor de paasvakantie in de meeste Oostenrijkse gebieden…

❄️

Zo laat naar Oostenrijk en dan naar een plaats met maar 143 km piste.Ik durf het inieder geval niet aan.
Hier in Tirol regent het al 2 dagen en is het net voorjaar.Op hoogte ( 2000 meter) sneeuwbuien.
Het is gewoon een slecht seizoen en om dan in maart nog wat te boeken in de hoop dat je nog kan skiën met goede sneeuw.Ik denk dat je dan meer kans maakt om de postcode kanjer te winnen in maart.

Kom, kom Hooykaas, dat vind ik wel erg negatief. Er komt, volgens de voorspellingen die ik lees, de komende week weer wat kouder weer (en wat sneeuw) aan dus maart halen ‘we’ nog wel met overwegend witte hellingen.
Je hebt gelijk dat het dit jaar qua weer een waardeloos seizoen is en ik denk dat veel mensen zich achter de oren gaan krabben als ze straks voor volgend jaar de wintersport gaan boeken. Net als ik nu doe dus.
Vanavond maar eens onze koers gaan uitzetten en daarna mezelf maar afsluiten van alle info over sneeuw en ski-gerelateerde zaken zodat ik iig tot Pasen wat rust heb.

Jij bent de @kapitein zet jij de koers dan maar uit

Hooykaas ziet als eerste stuurman een grote ijsberg aankomen recht vooruit @kapitein

Je kan in het zillertal altijd nog naar de hintertuxergletjer ,

Gewoon doen. De overgrote meerderheid van de pistes in het Zillertal ligt boven de 2000 meter, zonder zelfs nog maar de grote gletsjer mee in rekening te nemen.

Je kan in het zillertal altijd nog naar de hintertuxergletjer ,

ruudsan op 23 feb 2016 18:32

Wel een lange rit hoor!

Complete onzin zillertal arena is een van de meest sneeuwzekere gebieden in oostenrijk, vrijwel alle pistes liggen boven de 1500 meter. Altijd nog in april kunnen skieen

Pasen valt dit jaar vroeg. Het is nu in het weekend van 26 en 27 maart al. Ik ken mensen die in die periode ieder jaar naar dit gebied gaan en het is altijd super goed te doen. Ik verwacht dat het goed gaat komen. De sneeuwkanonnen zijn er ook nog eens goed aanwezig.

Complete onzin zillertal arena is een van de meest sneeuwzekere gebieden in oostenrijk, vrijwel alle pistes liggen boven de 1500 meter. Altijd nog in april kunnen skieen

michaelvanderlee op 23 feb 2016 19:32

Zelfs afgelopen kerstvakantie lag er sneeuw!

We hopen op het beste en gaan ‘gewoon’ naar Gerlos.
Vaker laat in het seizoen geskied en soms nog in April veel nieuwe sneeuw gehad in St. Anton bijvoorbeeld en prima condities in Courchevel of Serfaus.

Volgend jaar een paar dagen van te voren kijken waar goede sneeuw ligt Oostenrijk,Italie en dan boeken.Werkt prima Geen stress en altijd goede sneeuw.Waarom heb je Gerlos eigenlijk uitgekozen.

Plaats een reactie