Pistes van Gerlos naar Isskogel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Hoe kom je eigenlijk van Gerlos, naar de top van de Isskogel? Ik snap als beginneling de pistekaart niet helemaal.
Moet je dan eerst met de Isskogelbahn. Dan een klein stukje 32 naar beneden skien en dan met de Ebenfeld-X-press verder omhoog om daar weer op Stoanmandl over te stappen?

Klopt, alleen is de Stoanmandl niet nodig, die is meer bedoeld om naar Zell am Ziller te reizen.
Je kan hem nemen, maar het is een vervelende lift, als het koud is, dan is het in de Stoanmandl ijskoud.Deze lift is ook nogal eens gesloten als het weer niet te best is, en is vrij gevoelig voor de wind.Als je hem neemt met de bedoeling weer naar Gerlos te skieën, dan is deze piste ook niet zo geweldig, terwijl je vrij lang in de lift zit.Je kan beter gewoon op de Isskogel blijven, en de Ebenfeld nemen, daaronder ligt een mooie, breede, zonnige piste (als er zon is natuurlijk).

Lisa je gaat vanuit Gerlos met de Isskogelbahn naar Arena centrum waar je dan bent dat plateau is Isskogel vandaar uit kan je alle kanten op zo hoog als je wilt.

Als je hem neemt met de bedoeling weer naar Gerlos te skieën, dan is deze piste ook niet zo geweldig, terwijl je vrij lang in de lift zit.

Ronald op 8 jan. 2012 16:00

Daar sluit ik me bij aan. Het is een lang stuk vrij vlakke piste waar (denk ik) ook voor de beginneling weinig aan is.

Tip: Ga ook eens bij de gerlosplatte kijken, desnoods met de bus. Je hebt daar, overzichtelijk naast elkaar, een heleboel mooie blauwe pistes liggen.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Precies Frank, Gerlosplatte is ook heel mooi, evenals de Autobahn van Gerlos (6-er Fussalm), maar ook in Koningsleiten liggen een paar mooie afdalingen.Ik neem de Stoanmandl alleen als ik naar Zell am Ziller wil reizen.Het zelfde geldt eigenlijk voor de 4-er Teufeltal en 4-er Krimml-Express, daar zijn de piste’s ook niet zo geweldig, maar je moet ze wel nemen om in Zell te komen, waar wel weer mooie piste’s liggen.

Als beginner is het in dit gebied zeker een aanrader om naar gerlosplatte te gaan, je kan dit met liften doen en van konigsleiten naar beneden skien dit zou ik je echter niet aanraden.
Gewoon lekker de bus of auto pakken en je kan je de hele dag top vermaken op gerlosplatte.

Mocht je in de week van 28 januari gaan en terecht komen op de autobahnpist kijk dan maar uit want daar vliegen wij het liefst overheen :P

Is het al bijna januari?

had ik nog een vraag die zwarte piste van gerlos richting Konigsleiten was toch niet zo moeilijk.
Het is al 3 jaargeleden dat daar geweest ben.

Ja wel, hij is een paar jaar geleden flink aangepast en verbreed, maar is op sommige dagen nog steeds ijsig, en ligt soms vol bulten.
Dat blijft de lastigste afdaling in het gebied, en niet geschikt voor beginners.

dank u

s’morgens is die prima te doen. Maar later op de dag toch wel wat ijzig en vol bulten

Thanks voor tips! Is me nu al een stuk duidelijker! Dus geen Stoamandl :) Top.
@Ronald: Waar is die Autobahn van Gerlos (6-er Fussalm dan? Ik zie hem nergens op de kaart? (zal wel scheel zijn ;-)
@Jeroen is het van Koningsleiten niet prima te doen om naar de Gerlospass te skieen? Met eerst de blauwe 3, klein stukje rood 2? Of denk ik er gewoon te gemakkelijk over?
Oh en ik ga in dezelfde week als jou, maar als je mij maar niet omver skiet, vind ik alles prima.
En zijn de bordjes makkelijk te volgen? Niet dat we ergens per ongeluk op een zwarte piste eindigen. ;-)
In ieder geval bedankt voor de vele tips.

Lisa de autobahn is van konigsleiten naar gerlos toe, is een rode piste maar heerlijk breed en fantastisch om te skien.
Je kan idd wel de blauwe 3 pakken, is een pad naar beneden wel een mooi uitzicht maar je moet er geen hekel aan hebben om over een smal pad naar beneden te gaan ;)

Ik neem wel even een toeter mee om te waarschuwen als ik er aan kom dan hahaa

Is het al bijna januari?

@Lisa, de Autobahn is de rode 38 of rode 38a (je kan uit 2 varianten kiezen), hij begint bij de Umbrellabar (apresskitentje), je kan daar ook parkeren met de auto, of er komen met de gratis bus vanuit Gerlos.De naam "Autobahn" is een bijnaam voor deze piste, maar staat nergens zo aangegeven.
Je kan hem eventueel ook vanaf de top Köningsleiten starten, zoals veroen aangeeft, dan begin je met de rode 39 die overgaat in de 38.Neem niet de zwarte 41, dan kom je namelijk weer bij de Falschbach lift uit, die je weer naar de top van Köningsleiten brengt.(mijn kaarten en

null
geven aan dat er ook nog een mogelijkheid is (40a) om vandaar weer op de 38 uit te komen maar dat klopt volgens mij niet, ik heb daar nog nooit een route gezien)

Gerlosplatte is inderdaad makkelijk te doen vanaf Köningsleiten, alleen als je in Gerlos (Isskögellift) in de lift stapt, en je wilt daar heen, dan moet je de zwarte 36 nemen, dat is de lastigste piste, en zwaar voor beginners.En dat is eigenlijk ook de enigste piste die de kleur zwart heeft en die je niet kan omzeilen met een rode piste.

De zwarte piste is te omzeilen door de stoeltjeslift te nemen.
Dit doen meedere mensen en werkt prima.

Als ik op de interactieve kaart kijk, dan zie ik dat bovenin de pistes nog dicht zijn. Hierdoor zou het nu niet mogelijk zijn om van Gerlos naar Zell of Koningsleiten te skien.

Weet iemand waardoor dit is, neem aan door de vele sneeuw van afgelopen weken.

Zou best kunnen dat er nu inderdaad liften dicht zijn, dit zijn wel de "zwaardere" liften die meer te voorduren hebben met harde wind en slecht weer…

Is het al bijna januari?

@Ronald,

De 40a bestaat, deze verbindingsroute/piste hebben wij vaak gepakt.
Wij deden altijd wedstrijdjes vanaf de fussalm x-press richting het begin van de falschbachlift over de 40a tot we weer bij de 38 uitkwamen! Was altijd erg leuk om dit pad zo snel mogelijk te skieen en elkaars slipstream te gebruiken. (wij zaten toen in een hele rustige week, anders zou ik het niet aanraden om dit te doen)

Martijn, als er veel wind staat sluit de lift naar zell vrij snel.
Deze lift gaat over de toppen en is vrij hoog boven de grond en vangt veel wind.
De lift naar koningsleiten is ook een lift die veel wind vangt maar gaat iets minder snel dicht.

Ik ben er woensdag de 18e en hoop echt dat de aansluiting Zell - Gerlos dan weer open is, zit met appartementje in Zell namelijk. Heb niet zo’n zin om elke dag te moeten rijden of een bus te pakken…hopen dat de wind wat afneemt komende week.

Plaats een reactie