Uitbreiding Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Zoals @Rogier in 2012 reeds eens vermeld had, zijn de plannen nu een beetje concreter.
Anno 2012:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2764/Tirol-in-de-b…

Anno 2017:
https://www.snowplaza.nl/weblog/11342-uitbreiding-silvretta-…
Voor mezelf zeker geen prioriteit. Gebied is groot genoeg met alle mogelijkheden. Zowel op als naast de piste.
Nu Ravaischer Salaas in beeld komt vind ik dit een speciale wending. Ik dacht dat daar nooit liften en pistes mochten komen, wegens natuurgebied.

Wat vinden jullie? Goede zaak of geen noodzaak?

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Tsja, je moet iets met je centen en de laatste jaren zijn alleen nog maar liften vervangen (Pardatschgrat, Viderjoch en dit jaar Palinkopf). Het is alweer even geleden dat de Piz val Gronda gerealiseerd is en daar is al genoeg over gezegd en geschreven.
Het is al een tijdje een prestige-dingetje geworden om ieder jaar iets nieuws te doen, en alleen vervangen is blijkbaar niet spraakmakend genoeg.
Persoonlijk vind ik het wel goed zo. Gebied is groot genoeg. Ik kom er al jaren en ben er nog lang niet uitgeskied.

Absoluut geen goede zaak. Skigebied is inderdaad al groot genoeg. Als het zo doorgaat staat er binnenkort op elke helling een lift…

Mr. Slow

Absoluut een goede zaak. Skigebied is inderdaad al klein genoeg. Waarom een boom als er ook een paal kan staan.

Absoluut een goede zaak. Skigebied is inderdaad al klein genoeg. Waarom een boom als er ook een paal kan staan.

DrPhil op 3 nov 2017 16:13

Ravaischer Salaas ligt boven de boomgrens. ;-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Nou, juist goed. Zo’n kale vlakte, dar is toch helemaal niet mooi. En bij mist zie je niks. Een paar liftpalen haalt de boel een stuk op.

Tsja, je moet iets met je centen en de laatste jaren zijn alleen nog maar liften vervangen (Pardatschgrat, Viderjoch en dit jaar Palinkopf). Het is alweer even geleden dat de Piz val Gronda gerealiseerd is en daar is al genoeg over gezegd en geschreven.
Het is al een tijdje een prestige-dingetje geworden om ieder jaar iets nieuws te doen, en alleen vervangen is blijkbaar niet spraakmakend genoeg.
Persoonlijk vind ik het wel goed zo. Gebied is groot genoeg. Ik kom er al jaren en ben er nog lang niet uitgeskied.

Jay op 3 nov 2017 15:24

Deze plannen (inclusief 2 nieuwe gondels vanuit 2 verschillende plekken in t dorp) komen vanuit de samnaun-kant. Die hebben al jaren niet echt geinvesteerd in nieuwe liften; dus t werd tijd.

Laat maar komen; ik heb altijd het idee dat ik in 2 dagen het hele skigebied gezien heb. Helaas komt er maar 8km aan piste bij; dus echt opschieten doet het niet. Wel ben je (gelukkig) van dat laatste stuk naar de dubbele gondel van samnaun af als de nieuwe 3S bahn er staat.

In de Amazone gaat Elke twee seconden een stuk bos zo groot als een voetbalveld tegen de vlakte.
Waar hebben we het over.

Dat wij niet van die m****** moeten worden die de natuur volledig afbreken…

Welke natuur? Er groeien niet eens bomen, lees ik hier.
Het heeft ook voordelen.
De vogels kunnen uitrusten op een paal als ze moe zijn. Anders moeten ze op de koude grond slapen.
Ze kunnen in de zomer een nestje in de paal bouwen.
De eekhoorns kunnen in de paal klimmen als ze achterna worden gezeten.
Dan krijgen ze ook een mooi uitzicht op de omgeving.
In Indonesië vissen ze met dynamiet, geloof ik.
Al lid van Greenpeace?

DrPhil op 4 nov 2017 15:29

Is dit tegenwoordig de instelling van de mens ?

May the ski force be with you !!

Sorry, dat ik je mens genoemd hebt. Zal mij verder niet meer mengen hierin.

May the ski force be with you !!

De economie zal het winnen van de natuur. Totdat de natuur het weer overneemt…

Ging het hier niet over Ischgl ipv over Indonesië… Maar on topic :

De lift vanuit Laret/Compatsch is wel een goede zaak, dan moet je geen busje meer nemen na de geweldig mooi afdaling nr 60 ! (onderaan trouwens een zeer lekker restaurant) en ben je direct terug in de buurt van Alp Bella
En de 2 bijkomende liften + nieuwe pistes in de buurt van restaurant Salaas liggen ook in een mooi uitgestrekt dal…

Dus wat mij betreft een hele mooi uitbreiding !

@DrPhil Ik heb een aantal berichten van je verwijderd. Je gaat off-topic en valt mensen persoonlijk aan. Graag on-topic blijven of niet reageren.

Click. Click. Peace

Extra lift vanaf samnaun vind ik zeker wel een aanvulling. Paar andere op het kaartje die ik zie lijken vooral extra liften op plekken waar je al vrij gemakkelijk naar boven komt? Wel nog een lift plus piste bij Ravaischer Salaas. Geen idee hoe het daar zit qua natuur, maar kan een leuke aanvulling zijn.

Deze plannen (inclusief 2 nieuwe gondels vanuit 2 verschillende plekken in t dorp) komen vanuit de samnaun-kant. Die hebben al jaren niet echt geinvesteerd in nieuwe liften; dus t werd tijd.

Laat maar komen; ik heb altijd het idee dat ik in 2 dagen het hele skigebied gezien heb. Helaas komt er maar 8km aan piste bij; dus echt opschieten doet het niet. Wel ben je (gelukkig) van dat laatste stuk naar de dubbele gondel van samnaun af als de nieuwe 3S bahn er staat.

Daffie op 3 nov 2017 17:15

Volgens mij is het Silvrettaseilbahn AG die investeert onder vergunning van gemeentes en/of bundesland (kanton in Zwitserland) en dus niet de gemeente Samnaun.

De meerwaarde van een lift vanuit het dal zie ik dan nog wel, maar de drang om een heel natuurgebied vol te rammen met palen voor 8km piste vind ik wat overdreven.

Die nieuwe lift in Samnaun lijkt me wel een leuke toevoeging, kan me niet herinneren dat ik er ooit die 2 pistes richting Samnaun heb genomen net omdat je dan de bus in moet, dus dit geeft toch wat extra mogelijkheden.

Volgens mij moet er op relatief natuurlijkvriendelijke wijze een verbinding met Scuol over de Piz Champatsch te realiseren zijn. Echter is het de vraag of er na zoveel sneeuwarme jaren voor de regio het wel zonder al te veel kunstsneeuwinstallaties aan te leggen en open te houden is. Voor de Scuolgangers een leuke aanvulling, en een stuk minder megalomaan dan de aansluiting met Ski Arlberg.

Plaats een reactie