Beste route naar Konigsleiten/rondweg Munchen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Klopt het dat overdag de route vanaf Keulen-Frankfurt-Neurenberg een klein drama is vwbt vrachtverkeer en opstoppingen en dat een goed alternatief zou zijn, via Kassel-Bamberg-Neurenberg?
Verder is er al wat gezegd over de rondweg München. Wij gaan vrijdag 10-2 rijden en doen dat overdag. Is in ons geval niet anders mogelijk. Als er verder geen bijzondere zaken aan de hand zijn, en wij rond 20.00-21.00 uur de rondweg van München hopen op rijden, is de (ergste) drukte dan voorbij? Wij overnachten onder München willen op zaterdagmorgen (vroeg) 11-2 dan verder afzakken naar Konigsleiten.
Bedankt alvast voor de reacties.

Köln-Neurenberg kan erg meevallen, beetje afhankelijk hoe laat je voorbij Frankfurt bent. Vanaf circa 13u heb je de gebruikelijke vrijdagmiddagdrukte.
Route Kassel is inderdaad een alternatief, wordt ook veel gebruikt door de truckers uit het noorden v/h land.
Blijf je op de A3, kun je altijd nog proberen uit te wijken naar de 6, die loopt onderlangs en kom je onder Nürnberg uit.
Rondweg München lijkt me rond die tijd geen probleem.

Hoe laat wil je dan vertrekken op vrijdag? Waar de grens over?

We dachten omstreeks 11.00 uur te vertrekken, met name om de drukte rondom München te ontwijken. We komen vanuit de Randstad, dus we hebben keuze vwbt de grensovergang. Nogmaals vind het niet erg om een stuk om te rijden, als we daarmee de opstoppingen en veel vrachtverkeer kunnen ontlopen.

Ik zou mij laten leiden door de omstedigheden. Is inderdaad vanuit de randstad wel meer om.
Ik weet niet waar je onder Munchen overnacht.
Maar als je de drukte op snelweg Kufstein wilt vermijden kun je op zaterdag ook onder Munchen bij Holzkirchen naar beneden rijden (via Tegernsee).
http://g.co/maps/f4ctn
Dit stuk nemen wij ook altijd.
Dit jaar gaan we onder Achensee bij Maurach de L7 uitproberen (richting Jenbach)

Wij gaan ook de 11e, maar ga dan gewoon vroeg weg omgeving Leiden. Ik denk er over om over Dortmund te gaan en dan de 45 ipv over Koln.

Lees net op ANWB dat de 45 dicht is bij Dortmund vanwege een verzakking en dat de werkzaamheden uitlopen vanwege de vorst. Dus dat wordt hem ook niet.

Als je over Kassel wilt moet je wel rekening houden met de weersomstandigheden. Je rijd dan door het sauerland en bij lage temperaturen en neerslag is de kans om sneeuw daar een stuk groter.

Klopt het dat overdag de route vanaf Keulen-Frankfurt-Neurenberg een klein drama is vwbt vrachtverkeer en opstoppingen en dat een goed alternatief zou zijn, via Kassel-Bamberg-Neurenberg?
Verder is er al wat gezegd over de rondweg München. Wij gaan vrijdag 10-2 rijden en doen dat overdag. Is in ons geval niet anders mogelijk. Als er verder geen bijzondere zaken aan de hand zijn, en wij rond 20.00-21.00 uur de rondweg van München hopen op rijden, is de (ergste) drukte dan voorbij? Wij overnachten onder München willen op zaterdagmorgen (vroeg) 11-2 dan verder afzakken naar Konigsleiten.
Bedankt alvast voor de reacties.

Henk op 31 jan. 2012 17:43

Wij gaan al jaren naar Konigsleiten in de Crosusvakantie en al jaren via Kassel.
Zowel heen als terug. Niet tegen te veel mensen vertellen, maar een top route. Slechts 50 km omrijden maar veel rustiger. Laten we dat vooral zo houden.
Munchen passeren rond die tijd. De waan van de dag bepaald de drukte. Maar eigenlijk altijd goed te doen. En ach, wat is nou een halfuur fille??

Peter Maassen Baarn

Sorry maar wat is drama? ik heb wel eens het idee dat men op weg naar hun skibestemming verwachten dat er een route bestaat die door niemand wordt gereden en geen opstoppingen garandeert.
Dat zo nu en dan de voet van het gaspedaal moet is toch geen drama? Je gaat toch op vakantie? Tuurlijk een goede reis zonder opstoppingen is wenselijk, Maar ik rijd altijd de kortste route en op de meest uiteenlopende momenten hebben we dit gedaan, soms doe je er eens een half uur langer over soms eens een half uur sneller. Alleen bij sneeuw en veel sneeuw wordt het een langere reis, tja je gaat in de wintermaanden op vakantie dus dat valt niet uit te sluiten.

Plaats een reactie