Hoe ligt Krimml er bij?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Krimml

Hallo iedereen,

Ik ga Vrijdagnacht (18e) met 'n vriend en familie op wintersport naar Krimml. Wou eigenlijk graag weten hoe het gebied er bij ligt. Is het grotere skigebied ook gemakkelijk te bereiken?

Zou tof zijn als jullie kunnen vertellen hoe het daar een beetje zit met de afstand en vervoer naar het grotere gebied!.

Martijn

Daarmee bedoel ik dus of je bijvoorbeeld nar Mayrhofen of een andere grotere plaats kunt komen?

Zit je in Krimml zelf of in Hochkrimml?

Hochkrimml maakt deel uit van de ZillertalArena…

In Krimml zelf… is het dan zo dat als je in Hochkrimml zit, je gebruik kunt maken van de Zillertalarena (als je dan een pas hebt natuurlijk)?

Ja.

Hochkrimml is verbonden via de Gerlosplatte met Königsleiten, zo zijn ook Gerlos en Zell am Ziller per ski bereikbaar :)

Top! Thanks voor je hulp :)

Königsleiten schijnt ook een mooi stukje te zijn om pistes te pakken…

Hoe heb jij dit ervaren? :)

Nogmaals vele malen bedankt!

Het komt er in ieder geval op neer dat het allemaal toch wel goed met elkaar verbonden is als ik het zo lees :D

Ja.

Gerlosplatte en Konigsleiten zijn het mooist en tevens het meest dichtbij vanuit Hochkimml.

Gerlos is klein, druk en niks bijzonders.

Zell is wel aardig, maar dat ik wel een eind skien vanuit Hochkrimml. Is wel een leuke dagtocht van Hochkrimml naar Zell en weer terug.

google gewoon krimml en je vindt alles wat je weten wilt

Ah tof Bert, is wel een gemakkelijk bestandje voor daar!
Hoe zit het trouwens met het weer voor de 20e daar ongeveer?
Ik hoorde ook dat het rijden naar Oostenrijk heel slecht zijn zijn i.v.m. een brug die in de bouw was en veel files of zo?

Ligt er aan hoe je rijdt, maar bij de a50 zijn ze een extra brug aan het bouwen over de Waal ja.

Volgens mij hoort Krimml bij het meest zuidwestelijke deel van het Salzburgerland,
Maar in de skigebieden valt het onder Osttirol, warschijnlijk omdat de zillertalregio daar ligt

Volgens mij hoort Krimml bij het meest zuidwestelijke deel van het Salzburgerland,
Maar in de skigebieden valt het onder Osttirol, warschijnlijk omdat de zillertalregio daar ligt

Cees op 2 jan. 2012 12:10

De Zillertalarena ligt in Tirol, niet Osttirol.
Verder lijkt je reactie inhoudelijk ook niet aan te sluiten op de gestelde vraag van een jaar geleden #beetje vreemd

@RB,
als de vraag geweest zou zijn: hoe ligt Krimml erbij tov de provinciegrenzen van Tirol en Salzburg, dan had je ongelijk,
maar nu heb je inderdaad gelijk,
maar ik wilde niet een apart topic openen om erachter te komen waar krimml precies ligt,
daarom zocht ik naar een topic waar de naam Krimml al in voorkwam,
achtergrond hiervan is, dat sommige weersverwachtingen niet plaatsnamen noemen, maar een heel gebied , hoe hoog daar bijv. de sneeuwgrens en vorstgrens ligt etc.

en om zo’n bericht goed te kunnen interpreteren, is het aardig om te weten dat oost tirol vlakbij zuidwest Salzburg ligt, de provincie scheiding ligt tussen Gerlos en krimml in dacht ik en dat is vlgs. mij het oosten van het zillertal,
maar ik zal de kaarten er nog eens aandachtiger op nazien, bovenstaande was dus uit de herinnering en die kan dus fout zijn…
overigens ben ik geen fan van Rivella…

Ok, nog een puntje ter verheldering:
Het Zillertal ligt in (het oosten van) Tirol, maar dit is wat anders dan Osttirol, dat nog verder naar het zuidoosten ligt met plaatsen als Lienz en Matrei.

ik zit met spanning te wachten totdat op webcam van Krimmler Achental het hekje onder de sneeuw verdwijnt

https://www.wintersport.nl/dorpen/koenigsleiten/webcams…

dat zou dan de allereerste keer zijn in al die jaren dat ik de webcam, volg

ik schat dan zelf de sneeuwhoogte door te vergelijken mert hetzelfde hekje eind november

null

null

Hekje is nu bijna niet meer te zien!

http://sneeuwcams.nl/zillertalarena

bijna

null

Hekje is nu bijna niet meer te zien!

http://sneeuwcams.nl/zillertalarena

Snowfever op 9 jan. 2012 12:53

Klinkt toch weer in als er niets bij valt

Plaats een reactie