Opties met Pasen voor shortski?

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Hi!
Weet iemand of er op 1 april nog een beetje sneeuw ligt in La joue du Loup? Is natuurlijk al best laat in het seizoen.
Gebieden als Val Thorens en Les deux alpes zijn natuurlijk beter om heen te gaan in April. Maar weet iemand goedkope opties om een weekend te boeken?

Work less || Board more

@rogier weet dat waarschijnlijk het beste, die woont daar in de buurt.

Zeker in Frankrijk op hoogte ligt er aan het eind van het seizoen wel een flink pak. Dit jaar is er zeker daar in het zuiden echter nog niet veel gevallen…

Dit jaar zou ik La Joue du Loup niet aandurven voro pasen er ligt nog zo goed als geen sneeuw in die hoek. Als je nog even kunt wachten met boeken dan zou ik dat zeker doen.
Net aan de andere kant van het ecrins maasief heb ook goedkope opties die sowieso sneeuwzekerder zijn zoals bijvoorbeeld Vars/Risoul of Serre Chevalier. Deze zijn goedkoper dan de dure gebieden in de Tarantaise vallei. Echter is dit wel allemaal vrij ver voor een weekend.

Click. Click. Peace

Ja probleem is inderdaad ook dat met de auto rijden voor 3 dagen niet echt loont. Zeker ook met de tolwegen in Frankrijk en toch ook beetje de vermoeidheid van het zelf rijden. Een bus (of vliegreis) is dan ideaal, maar beperkt je opties enorm. Vandaar dat ik hier even rond wilde vragen wat met pasen interessant is!

Work less || Board more

Ik kan Serre Chevalier als gebied wel aanraden. Ik ben daar eens geweest rond 28 maart in een slecht sneeuwjaar. Onder lag niks maar boven de 2000m was prima te skiën. En dat is best veel daar en alles is nog steeds verbonden dan, kan dus per ski door het hele gebied als er onder de 2000m niks ligt. Ik denk dat Briancon, een stadje dat direct aan het skigebied ligt, ook wel goed te bereiken is met ander vervoer dan de auto. Ik ben er zelf heen gereden met de auto, is inderdaad wel een stukje en ook nog wat binnendoor. Je komt dan langs les deux alpes, ook een goedkoper gebied met een gletsjer die zeker open is. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Hii,

Een vraagje, weet iemand wat we een beetje kunnen verwachten qua ski kwaliteit rond pasen? Wij hebben een tijdje geleden geboekt vanaf 4 april in La joue du loup. Nu ik de site een beetje bijhoud kom ik er achter dat we beter de omstandigheden hadden kunnen afwachten alvorens te boeken… maarja xD. Ik weet dat het weer moeilijk te voorspellen is maar ligt er gezien de huidige situatie nog wel sneeuw over anderhalve week? En waar moeten we als beginnende skiërs op letten in dit gebied de smeltende sneeuw? Ik hoop in de ochtend nog wel een paar pistes te kunnen skiën en anders een vroege zon vakantie?

Plaats een reactie