beste ski pistes voor beginners

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Hallo,

wij gaan eind februari 2017 naar maria alm (schinkin) en hebben daar een vakantie woning tegen over de hinterreit liften.
Nu hebben wij twee kinderen met 3 jaar ski ervaring , zijn niet meer op les en gaan gerust een rode piste af. Mijn vrouw heeft na een snowboard ongeval het skieen opgepakt maar is nog wel een beetje angstig, zeker als het wat stijler word of ijs ligt. ik zelf board al jaren maar sinds vorig jaar op de ski’s verder gegaan.

Hebben jullie tips welke pistes het makkelijkst zijn te nemen voor oa mijn vrouw?

alvast bedankt,

Als ik een tip mag geven, neem flink les, dan kom je ook gelijk op pistes die ze goed aan kan. Zeker omdat ze angstig op skies staat, dan is het ook goed om pistes te nemen die ze al met les gedaan heeft, dat geeft ook meer vertrouwen.

Born to Ride

Wij lessen nu al flink in Nederland. De techniek is het probleem ook niet. Is daarom ook prettig om te weten welke pistes makkelijker zijn dan andere. Je hebt blauw en blauw he ;-)

Toch ben ik het met @Matthias eens.

De kinderen hebben 3 jaar ski ervaring.Maar ze moeten elk jaar minimaal 3 dagen les hebben als je een week gaat. En dat geldt ook voor je vrouw.Echt hoor @Gerard80
Jullie hebben flink wat les in Nederland.Dat is natuurlijk mooi.Maar je leert hier niet met hellingshoek en hoogte om te gaan.En dat is nu juist het probleem.
Veel les nemen(voor jaren) de skileraar vertrouwen)en je maakt je niet meer druk waar de blauwe pistes precies zijn.
Je zegt de techniek is niet het probleem!
Maar dat is volgens mij juist wel het probleem .In 3 jaar kan je niet technisch goed skiën leren.

Ik ken mensen die al 25 jaar skiën (en behoorlijk goed) maar nemen nog steeds les ook om de mooiste pistes of off-pistes te vinden.Dan wordt de leraar meer een gids. @Gerard80 wees niet eigenwijs maar laat je familie zo veel mogelijk lessen in de bergen.
Sorry dat ik zo stellig ben in mijn advies ? Maar zo heb je de meeste kans op jarenlang ski plezier zonder blessures. Succes ?

Hoi @Gerard80,

prima keuze om naar Maria Alm te gaan. Je geeft aan dat je in Schinking zit, dat zijn appartementen net iets buiten Maria Alm, tegenover de Hinterreitliften. De Hinterreitliften zijn twee sleepliften die privé eigendom zijn van “de boer” die daar zit. Je kunt wel met de “grote liftkaart” ook bij deze twee liften terecht. De onderste sleeplift is blauw, de bovenste is een stuk steiler met een apart gedeelte die als FIS training piste dienst doet. Daar traint de absolute wereldtop! Kortom “de boer” heeft verstand van zaken!
Leuk om een keertje te skiën, wel veel te klein om lekker een week onderweg te zijn. Daarvoor zul je met bus of auto naar de Aberg moeten, waar van helemaal boven tot aan beneden mooie blauwe pistes te vinden zijn. (route 10 is dat). Vanaf de Aberg is er via Hintermoos mogelijk naar Hintertal, Dienten, en Muhlbacn te skiën. Kortom werkelijk een heel mooi gebied.

Je verhaal lezend over je kinderen en je vrouw (iets angstig en niet echt lekker thuis op een harde piste) zou ook mijn dringend advies zijn om lekker les te boeken. In Maria Alm zit een prima skischool, met eventueel ook nederlands sprekende leraren. Dus echt les nemen loont en je hebt er voor altijd plezier van!

Heb je vragen dan horen we het wel, veel plezier!

Bedankt voor de tips, nog aanbevelingen voor een goede skischool

Skischule Maria Alm, op internet te vinden via http://www.almsport.at

Plaats een reactie