Grootste/leukste kinderland Skischool Maria Alm (Intersport) of Edelweiss?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Hallo mede-wintersporters,
Komende wintersport gaan wij met 3 gezinnen voor het eerst skiën met onze oudste kinderen van 5 jaar. Zij hebben nu in NL al “les”.
Wij willen vanuit logistiek-oogpunt de kids graag bij het middenstation van Aberg laten lessen. Nou begrepen wij dat beide skischolen daar een Kinderland hebben. Edelweiss zou de langste lopende band hebben van de regio, maar is dat op Aberg of op Natrun? En zijn er wellicht nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden bij onze keuze?
Tips zijn erg welkom. Alvast bedankt!
Groetjes,
Pat

Ik zou gaan voor skischool Maria Alm (Intersport). Op de Aberg zitten ze heel centraal en hebben daar verschillende liftjes (van die lopende banden en zo’n touw). Als de kinderen de bochtjes beheersen kunnen ze daarna al een stap verder met een stoeltjeslift. Een moderne, zo een waarvan de beugel automatisch dicht gaat en de voetensteun tussen de benen zit waardoor de kinderen niet onder de beugel door kunnen glijden.

Idd wat Rob64 zegt. Onze oudste heeft vorig jaar les gehad, 5 jaar destijds. Op 3e dag al met de stoeltjeslift omhoog en een lange blauwe dalafdaling aan het einde vd dag, en die bevat echt wel rode stukken… De rest van de week is ze niet meer op de kinderweides geweest. Ze is begonnen met een nederlandse leraar, maar is na een paar dagen bij een Oostenrijkse juf in de groep gegaan. Dat was een topper, echt een wereld van een verschil.

Bedankt voor je reactie, Rob64. Fijn dat je het Kinderland beschrijft en dat je wijst op de stoeltjeslift!
En wow, Jst81, zo snel al met de stoeltjeslift! Had me helemaal niet gerealiseerd dat dat zo snel kan gaan. En zo zie je maar; een NL’se leraar hoeft dus geen pré te zijn ;-)

Het kan snel gaan hoor Patt77. Mijn zoon was net 4 toen hij op les ging in Zwitserland. Nooit les gehad in Nederland.
De derde dag ging hij al met z’n groepje de blauwe piste op. Het tweede jaar (toen was hij net 5) skie de hij alleen maar in t gebied. Ik had dat ook nooit gedacht.
M’n dochters skieen na 1 week les ook op blauw.
Dit jaar gaat onze 4e op les, ik ben benieuwd hoe snel we haar tegen komen op de piste ;)

Plaats een reactie