Vakantie oz-en-oisans

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oz en Oisans

Beste wintersporters,

Ik vroeg me af of iemand van jullie eerder is geweest in Oz-en-oisans. Ik ga hier de tweede week van de kerstvakantie met een paar vrienden heen. Hoe zijn de afdalingen naar het dorp, ik hoorde dat deze later op de dag nogal ijzig kunnen zijn omdat die kant van de berg in de schaduw komt te liggen. Ik ben sowieso voor het eerst in het gebied van Alpe d’Huez en vroeg mij af of de piste Sarenne te doen is voor middelmatige skiers. Wij komen redelijk makkelijk rode pistes af maar ik zag dat de sarenne zwart is. Is dit de hele piste heel steil of zijn het maar een paar stukken.

Bedankt voor de reacties!

@Martijn Lees even dit topic door https://www.wintersport.nl/forum/topic/35938. Voor nu heb ik je post even aangepast.

MAND!

de sarenne wordt als zwart aangegeven, maar is eigelijk rood
De afdaling naar Oz vanaf L’ALPETTE nemen
deze is goed te doen
de ander afdaling naar Oz daar kunnen ijzige stukken voor komen

Ik vond Oz een betere plaats om te verblijven dan Alpe d’Huez zelf. Het dorpje is kleiner en gezelliger, de afdaling ernaartoe is ook leuker dan de 100 afdalinkjes naar Alpe en je bent ook snel terug midden in het skigebied. Het is wel 8 jaar geleden dat ik daar ben geweest :)

Sarenne is voor een gemiddelde skier/boarder te doen. Het laatste stuk is een pad. Houd dus snelheid daar, ook al is het juist een stukje om van de omgeving te genieten.

Twee jaar geleden geweest met 18 vrienden… Heerlijke week gehad… Dorp is prima om te verblijven. Pistes worden inderdaad hier en daar wat harder omdat er maar 1 piste het dorp in gaat maar wellicht is dat met verse sneeuw anders… Heerlijk terras ook onderaan de piste in het dorp…

Sarenne is super maar absoluut geen zwarte piste… Laatste stuk inderdaad goed vaart maken en aan het einde genieten van een drankje op het terrasje bij de stoeltjeslift… Als je daar weer omhoog gaat kom je bij een hele leuke rode piste die naar Alpe d’Huez leidt…

Nog een tip: ga 's morgens met de eerste lift omhoog bij “Alpette” (naam van de lift) en pak dan de vers geprepareerde “Chalets”, “Les Travers” en “Vaujaniate” naar La Vilette… Prachtige piste om even lekker warm te worden… Vervolgens de gondel naar beneden naar Vaujany en dan met 2 gondels omhoog naar Dôme des Petites Rousses op 2800 meter en na een paar honderd meter skiën/boarden het laatste stuk omhoog naar de Pic Bland op 3300 meter… Dan Sarenne naar beneden en je kunt gaan lunchen… :p

Zie hier de kaart:

null

Da’s de oude pistkaart Harm! Inmiddels is er een nieuwe blauwe piste bij naar Oz toe (Chevreuil): http://www.alpedhuez.com/hiver/fr/98/plans-des-pistes.html…

Ik ga zelf in Maart naar Oz en vind vooral de pistes bij Vaujany fantastisch. Het moet heerlijk zijn om die 's ochtends vroeg te nemen, ik zal Harm’s route zeker proberen!

Leuk om deze tips te lezen, ik ga in februari voor het eerst naar dat gebied, en verblijf ook in Oz-en-Oisans.
Ik had gehoord dat het eerste deel van de Sarenne (erg?) steil is, daarom dacht ik deze piste maar te vermijden.
Ben zelf een redelijke skier op rode pistes, maar op b.v. een piste als La Masse in Les Menuires beleef ik geen plezier, daar heb ik op sommige stukken toch wel met knikkende knieën gestaan. Is de Sarenne hiermee vergelijkbaar? Dan weet ik dat ik deze ga vermijden ;-).

Hoi, alleen de eerste paar honderd metr van de Sarenne zijn zwart te noemen. De rest is vooral rood. Inderdaad ff vaart maken op het laatste deel. Ga ook eens het dalletje over naar Auris. Daar is het super skiën en je bent zo weer in AdH terug. Bij Vaujany is het inderdaad lekker knallen. Ook weer rustiger dan bij AdH. daar in de kom is het vooral druk en alleen groene pistes. OZ is klein maar heeft een Yeti bar voor het vertier. Leuk gebied om een keer te doen. Have fun dus.
Grzz Mr SKi

Oud topic, maar lees hier over een Yeti bar in Oz en Oisans. Op de site van de Yeti bar zelf staat deze er al niet meer tussen. Dus ik ga er maar vanuit dat hij gesloten is. Maar is er een andere (apres ski) bar voor in de plaats gekomen?

Google maps street view biedt geen uitkomst aangezien het daar nog de Yeti bar is.

Iemand een recent bezoek aan Oz en Oisans gedaan?

Snow!

Plaats een reactie