skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Sorlin d'Arves

Hoi allemaal!

Ik ga 3-8 januari voor het eerst op wintersport. We zitten in balcon des neiges en hebben al online ski’s gehuurd bij Intersport(las dat je dan extra korting krijgt). Hebben jullie goede tips voor skiles? Welke school raden jullie aan en is het de moeite waard deze alvast online te reserveren/boeken?
hebben jullie verder nog algemene tips voor het skigebied? Welke pistes zijn leuk om te doen als beginner en welke restaurants/cafe’s zijn een aanrader?
Hoor het graag! :)

Qua eten gelegenheden in het dorp zelf vind ik het allemaal niet erg spectaculair. Echter er zit 1 pizzeria in het dorp waar het elke avond erg druk is en waar reserveren een vereiste is.
Hier worden de pizza nog op traditionele wijze gebakken.

Daarentegen kun je aan de piste wel vaak lekker eten, met name de Salade Savoie vind ik altijd erg smakelijk.

"respect the mountains"

Hey, leuk die dagen ben ik er ook! Blij dat er eindelijk weer wat verse sneeuw aan zit te komen. Ik huur mijn ski’s al jaren bij de Intersport in saint sorlin, prima keuze! M.b.t. de skischool heb je geen keuze, alleen ESF geeft les. Prima niveau, goede leraren. Je hoeft deze niet vantevoren te boeken, dit kun je doen op de dag van aankomst. Ze zitten ongeveer in het midden van het centrum, redelijk dichtbij jouw appartement. En dan het eten, in het dorpje Saint Sorlin maken wij gebruik van het half pension in Le Barock, maar ook alla carte is dit zeer aan te raden. Heerlijke pizza en Franse gerechten (is trouwens van een Nederlandse eigenaar). Voor een goede pizza kun je trouwens ook naar Pizza di Pepino. Op de piste moet je echt naar restaurant D’Altitude le saint s’o.

Owja en dan nog een drankje natuurlijk, heel veel keuze heb je niet,
maar misschien ook niet nodig, de Yeti bar is prima!

Misschien tot volgende week!

Dankje voor de reacties!
Tips voor het eten heb ik opgeslagen en zal op zoek gaan naar ESF :). Wat is de prijs ongeveer van 6 dagen ong. 2 uur les?

Ben inderdaad blij dat er komende dagen waarschijnlijk sneeuw gaat vallen, zat hem ook al redelijk te knijpen thuis haha :)

Ik lees ook op internet dat het mogelijk is via liften naar andere dorpen in Les Sybelles te gaan met dezelfde skipas, hebben jullie hier ervaringen mee?

@ankeschoutrop
Bij aanschaf van de skipas “les sybelles” is het inderdaad mogelijk om het gehele gebied á 310km aan pistes te doorkruisen.
Mocht je hier geen gebruik van willen maken dan is een deelpas voor bijvoorbeeld alleen la toussuire of saint sorlin ook mogelijk, enig nadeel is dan wel dat je niet het hele gebied kunt bestieren.
Afhankelijk van je wensen kun je dus een aantal keuzes maken.
Persoonlijk denk ik dat je er goed aan doet om een pas voor het hele gebied aan te schaffen, maar dat is mijn mening.

"respect the mountains"

Tarieven van de ESF staan op deze pagina http://www.ski-school-saintsorlin.co.uk/adultes/cours-collec… . Komt ongeveer op 130 euro voor 6x2 uur les.

Ik zou absoluut een skipas voor het hele gebied nemen! Het is super leuk om alle naastgelegen dorpen te ontdekken en ik ben van mening dat je La Toussuire niet wil missen. Overigens kun je dit meestal compleet op blauwe pistes afleggen dus ook voor beginnerers prima te doen! Bij het halen van de skipas krijg je een pistekaart, hierop kun je een leuke route plannen. Een andere tip; sinds vorig jaar heeft Sybelles zijn eigen app voor op je telefoon, met oa weerinfo, info over pistes, de kaart etc. Erg handig! Hoe ga je trouwens? Met de auto? Hou er rekening mee dat er flink wat sneeuw aan komt en doe tijdig kettingen onder want het dorp is soms vrij steil.

Skipas zit al ingebrepen bij prijs via TUI, volgens mij is het voor het hele gebied. Was sowieso wel van plan het hele gebied te gaan verkennen, zover als dat lukt aangezien ik dus nog nooit op ski’s gestaan heb… :)
We gaan inderdaad met de auto, zijn van plan komende zaterdag rond 3/4 uur 's nachts te vertrekken en dan door te rijden, sneeuwkettingen liggen in ieder geval al klaar!
Zijn er nog supermarkten in het dorp of komen we op weg naar Sorlin nog langs een grote supermarkt waar we kunnen inslaan?

Er is een Sherpa supermarkt maar is niet goedkoop. Er zijn supermarkten helemaal beneden, maar Vanaf hier is het nog 1,5 uur rijden, voor je het in de gaten hebt ben je omhoog aan het rijden.

Oh nou dan stoppen we wel ergens even in een random Franse stad waar we langsrijden op de heenweg om grootste deel van boodschappen te halen.
Nogmaals bedankt voor alle bruikbare tips! :)

Plaats een reactie