Kids: prive les of skiklas in voorjaarsvakantie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hallo allemaal,

Van 18 - 25 febr. zijn wij met onze 2 dochters van 7 en 9 jaar in Fiss. Het is dan hoogseizoen en horen toch ook wel dat het verschrikkelijk druk is tijdens deze weken (lange wachttijden liften / overvolle skiklassen). De kinderen gaan voor de derde keer op skivakantie en hebben naast de skiklasjes in Oostenrijk de afgelopen 2 jaar en dit seizoen ook nog eens 3 keer 12 lessen op de skiband in NL gehad. Hierdoor kunnen ze nu allebei best redelijk skien en komen ze zonder al te veel problemen de rode pistes af. We weten dat de kinderen op zich vaak de skiklasjes best wel leuk vinden, maar zijn aan het overwegen ze 3 ochtenden samen priveles te geven en ze die betreffende middagen en andere volledige dagen gewoon lekker met ons mee te laten skien. Voordelen zijn dan volgens ons:

  1. dat we ze niet met honderden andere ouders om 12 uur hoeven op te pikken voor de lunch bij Moseralm (we willen ze nl. ook niet in de skiklas laten lunchen. Met name de jongste is daar niet echt een voorstander van, weten we)
  2. kunnen de priveles voor de meiden gewoon op een andere plek laten beginnen en/of eindigen (bijv. de Bergdiamant). Dit schijnt te kunnen.
  3. met overvolle skiklassen maken de klasjes wellicht 3 afdalingen en dan is het ochtend- of middagdeel weer om.

Al met al denken we dat we met de priveles de meiden meer leerzame meters kunnen laten maken (prijs voor 3 ochtenden is hetzelfde als voor 6 volle dagen) en dat we flexibeler zijn zodat we de echt drukke plekken en spitstijden kunnen mijden. Ook al beseffen we dat het in de Voorjaarsvakantie in het skigebied overal druk zal zijn. Of zal het in de week van 18 - 25 Februari net iets minder druk zijn omdat wij in de periode van Noord gaan en de weer erna Midden en Zuid tegelijkertijd gaat (meeste Duitse Bundeslander hebben in deze week sowieso geen schoolvakanties)?

Horen graag jullie mening. Thanks alvast!

Normaal gesproken ben ik een doorstander van de groepslessen, lekker onder elkaar en (veel) leren. Als je de kinderen tussen de middag toch al gaat ophalen (dus een gebroken skidag voor jezelf) dan is privé les zeker te overwegen. Als de kinderen qua niveau bij elkaar passen dan zou ik er verder niet te lang over nadenken en zeker doen, ik geloof dat ze zeker zoveel zullen leren voor hetzelfde geld.
Ik zou er dan ook voor kiezen om bv om 9:30 te starten, dan zijn ze de drukte bij de eerste liften voor en kun je ook net voor de drukte gaan lunchen.
Veel plezier!

Thanks voor je snelle reactie, Rob! Moeten alleen kiezen tussen 8.45 uur of 11.00 uur starten met de privéles. Dat laatste kan dan ook gewoon boven op de berg (8.45 uur is nl. net te vroeg), dus eerst dan maar lekker een paar afdalingen voor de drukte met de kids samen (9.30 uur omhoog), ze dan laten lessen en om 13.00 uur (na ergste drukte) lunchen.

Wij komen al een paar jaar in SFL en onze oudste heeft redelijk wat ski ervaring (ski niveau 5). Ik vind de klasjes niet drukker dan buiten het seizoen. Vorig jaar waren ze met 8 of 9. Ze krijgen voorrang bij de liften waardoor de drukte in het hoogseizoen best meevalt. Als je in Fiss zelf zit zou ik als je kiest voor groepsles de vroege lesstart kiezen. Wij kiezen wel altijd voor mee lunchen. Omdat het goed gaat en onze zoon anders bij ons wil blijven na de lunch.
Prive les is natuurlijk ook een optie. Het is dan wel waarschijnlijk dat ze geen NL leraar krijgen. Die worden nl veelal ingedeeld op de klasjes. Maar vragen of van te voren bij je reservering aangeven kan helpen.
Succes met je keus!

Krijgen ze met een prive leraar geen voorrang bij de liften?

Doe lekker privé lesje en vraag naar Jesper van Zanten bij Skischule Serfaus

*bericht bewerkt door Jesper op 27 jan 2017 23:39

Gang is alles

Doe lekker privé lesje en vraag naar Jesper van Zanten bij Skischule Serfaus

Jesper op 27 jan 2017 23:36

y
Goed bezig Jesper?

LA NORMA😍☃️

Thanks voor jullie reactie dan maar weer. Ik mag toch inderdaad hopen dat ze ook met priveles voorrang krijgen bij de liften. Zal dat gelijk nog even per mail checken, maar lijkt me toch van wel.

Hebben vrijdag al een reservering gemaakt bij de skischool voor 3 ochtenden en aangegeven dat we een serieuze voorkeur voor een NL - leraar / lerares hebben (al ging het vorig jaar met een Oostenrijkse leraar / lerares ook prima).

Probleem met skiklasjes de hele week leek ons juist ook dat we dan niet echt tochten kunnen maken omdat we dan weer steeds om 12 uur de kids moeten oppikken voor de lunch (en ze de hele dag niet zien vinden we zelf ook niet leuk). Zondag, maandag en dinsdag blijven we dan dus in de buurt van Fiss. Woensdag, donderdag en vrijdag dan de hele dag lekker tochten maken (Massner etc.).

Wat is trouwens spitsdrukte bij de MoseralmBahn en SjonjochBahn tijdens voorjaarsvakantie? Lees met name tussen 9.45 en 10.30 uur. En is er in het hele gebied een gigantische drukte bij de liften of zijn er ook meer rustige gedeelten?

Zelf van midden tot eind jaren 70 leren skien in Fiss dus herken het naw niet meer terug. Met de vrouw altijd in Frankrijk geskiet buiten hoogseizoen. Twee jaar geleden als gezin begonnen met skien, gebonden aan de schoolvakanties, maar de drukte in Montafon / Gaschurn viel toen erg mee. Ben nu wel een beetje geschrokken van de verhalen over de ellenlange wachttijden bij de liften.

Hoor graag nog wat insights!

Plaats een reactie