Well dorp is leuker

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij zijn al bezig om voor volgend jaar een onderkomen te vinden.
Nu heb ik 2 pensions gevonden die ons aanstaat. 1 in serfaus en 1 in fiss.
Wie is ooit naar beide dorpen geweest en welk dorp is fijner om te verblijven? We hebben een dochter van 7 jaar.

Persoonlijk vind ik Serfaus een handiger dorp qua uitvalsbasis en ook gezelliger dan Fiss. Je kunt van bijna overal vandaan te voet of met de dorfbahn naar de liften. Als je in Fiss helemaal onderaan tegen de hoofdweg zit is 't best een eind klimmen 's ochtends.

Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik nooit voor wintersport in Fiss ben geweest, maar alleen om te wandelen in september.

In beide meerdere keren geweest, beide hebben hun voordelen…ik kan alvast niet definitief kiezen.
Al heb ik misschien een hele kleine voorsprong voor Fiss

Voor mij zonder twijfel Serfaus (waar ik nu zit btw).

5 jaar geleden in Fiss gezeten. In Serfaus is meer animo, meer winkels, meer resto’s en bars, de liften zijn vanuit het hele dorp makkelijker te bereiken (dankzij de ondergrondse, in Fiss moet je een serieus stuk klimmen als je onderaan in het dorp zit), het leukste deelgebied is sneller te bereiken vanuit Serfaus (Masner), er zijn meer voorzieningen voor de kinderen in het dorp zelf (oa overdekte speeltuin), het dorp voelt meer aan als echt skidorp (Fiss voelt meer aan als boerendorp),…

Serfaus bij weinig sneeuw dalafdaling stuk beter dan bij Fiss (zuidkant) , dorp stuk mooier en gezelliger.

Erg bedankt allemaal. Duidelijke taal. We gaan voor serfaus.
Nog ervaring met ski scholen of is er maar 1 in serfaus.

Er is er maar 1: Skischule Serfaus.

Plaats een reactie