Vliegtuigje tegen Vallugabahn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Wij zaten vanmiddag aan 'n drankje op een terras in St. Anton toen het (lucht) alarm van de vrijwillige brandweer af ging. Meerdere helicopters vlogen over en brandweer wagens bleven komen. Later terug in Fiss lazen we dit:

http://tirol.orf.at/news/stories/2796653/
Bericht is later aangevuld, helaas om te melden dat de piloot overleden is. Gelukkig is er niets gebeurd met de gondels, die in het berg en dalstation hingen

De eigenaar van ons appartement gaf aan dat als de kabel te zeer beschadigd zou blijken, het wel eens 6 maanden kan duren voordat er een nieuwe geleverd kan worden. Wie weet valt t mee…

*bericht bewerkt door Rogier op 14 sep 2016 21:05

Wat heerlijk om nu in St Anton te zitten.

Ja het moest een keer gebeuren.
Liever nu dan in de winter.
Doet me meteen denken aan die straaljager jaren geleden in Italië die ook dwas over de kabels vloog.

Eerlijk gezegd vonden wij het stil en uitgestorven in St. Anton. Het was een stop op onze rondrit Silvretta Hochalpenstrasse, Hochtannbergpas, Flexenpas, Arlbergpas, maar we moesten moeite doen om een terrasje met bedrijvigheid te vinden. Is Fiss daarentegen is het nog druk en van alles open. Helaas zit het er na morgen weer op.

Of het een keer moest gebeuren geen idee. Wij vroegen ons af hoe laag zo’n piloot wel niet vliegt wil ie de kabel raken, je zou haast zeggen dat er wat mis was.

Uit nieuwsgierigheid op welk terrasje heb je gezet.
Ik vlieg of en toe.Je hoeft niet laag te zitten om die kabels te raken.Maar je ziet ze bijna niet.En als je ze ziet ben je door de snelheid te laat om ze te ontwijken. Normaal mag je daar helemaal niet komen.Als piloot kan je die grote zilverkleurige dozen zien van 4x4 meter(links en rechts) zal je ook wel eens gezien hebben.Die waarschuwen dat daartussen kabels hangen.
Alleen bij de Valluga bahn zijn ze
geloof ik niet.Die piloot heeft daar voor het eerst gevlogen anders had hij het moeten weten.Het is sowieso niet aan te raden als je het niet gewend bent in de bergen te vliegen.

Na 'n rondje dorp zijn we tegenover een Intersport vestiging gestrand. Jules heette het volgens mij.

Bedankt voor je antwoord @Marloes
Ja dat ken ik ?

Plaats een reactie