Lessen boarder + skier

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

In januari zijn we van plan om naar Tignes te gaan. Mijn metgezel op ski’s en ik op mijn board. Alleen na een aantal jaren het al gezegd te hebben, gaan we toch eens kijken of we met een paar lessen onze vaardigheden kunnen verbeteren.

Heeft er iemand ervaring met het nemen van lessen waar boarders en skiers tegelijk deelnemen? We willen best apart gaan, maar dan is het natuurlijk wel prettig als deze lessen om dezelfde tijd plaatsnemen.

Of raden jullie aan een prive instructeur te nemen die een skier en boarder kan begeleiden?

Ik heb er nog nooit van geleerd. Je hebt dan 2 leraren nodig en die gaan je toch uiteindelijk 1 op 1 les geven. Als border heb je er namelijk niets aan de skie uitleg te horen en andersom. Of gescheiden lessen op dezelfde tijden en afspreken bij de lift na je les, of gewoon lekker in Nederland gaan lessen, zodat je op vakantie lekker samen kan oefenen.

Sowieso raad ik privé les aan ipv groepsles. Heb je veel meer aan. kost meer, maar je haalt er ook veel meer uit en vooral veel sneller door de 1 op 1 aandacht en tips.

Work less || Board more

Wij hebben enkele jaren geleden in TIgnes leren snowboarden, beide na jaren(ik van jongs af aan, geskied te hebben).
Was buiten het seizoen, maar ook toen begonnen alle lessen tegelijk, voor de skischool, nasst het meer(tignes le lac).
Ski en snowboard les tegelijk lijkt me onmogelijk. auto rijles en motorrijles doe je ook niet tegelijk, toch?

Er is vast een privéleraar te vinden die beide disciplines beheerst en ze beide onderwijst. Houd er dan wel rekening mee dat de progressie niet zo snel zal gaan omdat jullie beide andere aanwijzingen nodig hebben en niet van elkaar kunnen leren. Ook zal de leraar niet snel wisselen tussen beide sporten, zodat er altijd eentje is waar de leraar iets niet voor kan doen.

Het is dus een beetje afhankelijk van jullie skills of het te doen is. Als jullie beide nog constant aanwijzingen kunnen gebruiken, zou ik het niet doen en kiezen voor (privé)les los van elkaar. Als het de zelfde school betreft, is de kans groot dat jullie naast elkaar les krijgen en ook samen kunnen lunchen.)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Bedankt voor de info! Het bevestigt wat ik al verwachtte, het echt lessen volgen is niet praktisch tegelijk. Dan maar apart lessen volgen en hopen dat het qua tijden een beetje aansluit, want ik wil toch wel echt meerdere uren lessen volgen. Toch maar eens wat sprongen gaan proberen en hopelijk is de sneeuw goed genoeg om echt off piste te gaan. Zin in!

Bel van te voren al even naar de skischool om je lessen te blokken in de periode dat je gaat, dan weet je zeker dat je op tijd bent, goede tijden hebt, en allebei tegelijkertijd les hebt ;-)

Work less || Board more

Plaats een reactie