nederlandse skileraren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Weet iemand of er ook nederlans sprekende skileraren bij de skischool in westendorf aanwezig zijn?

ja

Even bellen, en je weet het precies!

wat dag je zelf???waar niet!!!

Hee! Welke skileraren gaan er 20 februari heen?

Hier een antwoord van een andere Carina! Vorig jaar zijn we naar Westendorf geweest en hebben onze kinderen gelest bij De Reds, skischool Westendorf. Daar zijn veel nederlandse leraren en anders spreken ze het redelijk en verstaan ze het goed. Er heerst daar een leuke sfeer. Het kantoor zit onderaan de oefenpiste.
Wanneer gaan jullie erheen? Wij gaan zelf weer in de kerstvakantie.

Snow&co is een Nederlandse skischool in Westendorf. Vorig jaar is deze nieuw gekomen. Alle informatie is te lezen op http://www.skischoolwestendorf.nl

Ik kom al 30 jaar in westendorf en er zijn voldoende Nederlandse skileraren voor kinderen. Ook enkele Nederlandse eraren voor ouderen. Nederlandse leraren worden bar slecht betaald en hebben de meeste kosten voor kost en inwoning. Mogen dan de minst aantrekkelijke lessen geven en zijn bijn 8 uur per dag bezig en worden maar voor 5 uur (onder)betaald. Die jonge meiden vinden het werken met kinderen leuk en kunnen dan later gratis skieen. Daar maken die scholen masaal misbruik van.

Ik ben leraar bij ‘The Reds’ in Westendorf en deel niet dezelfde mening als Hans. Er zijn momenteel drie skischolen in Westendorf, waarvan Snow&Co de nieuwste is. Wanneer je de drie skischolen teken elkaar afsteekt, hebben ‘The Reds’ verreweg de meeste ervaren (Nederlandse) leraren. Snow&Co is een Nederlandse skischool met alleen maar Nederlandse leraren, maar daarentegen ook erg klein met weinig faciliteiten. Zij maken gebruik van de oefenwijde die oorspronkelijk bij ‘The Reds’ hoort. Voor zowel kinderen als volwassenen is er altijd een Nederlandse skileraar beschikbaar.

Veel plezier in Westendorf.

hee mensen ik ben er het hele seizoen vraag maar naar mij ik geef les aan mensen van alle leeftijden. ik heb een tijdje lang voor een skischool in winterberg gewerkt maar ben voor mijzelf begonnen. prijs voor een groepsles vanaf 5 personen is €20 euro p.p voor een hele dag. priveles geef ik alleen op de dag na de zogehete wisseldag. kosten daarvan zijn €65 euro p.p (max 3 per boeking)

heeft u interesse bel mij dan op nummer:
+316 41 14 43 25

mijn naam is andré
mvg

westendorf is dat niet die Nederlandse enclave met de friet van piet en met van fred langs de skilift, dus er zullen idd ook genoeg ned skileraren rondlopen

Member of global cooling initiative

Persoonlijk zou ik altijd skiles nemen van lokale instanties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met Duitse en Franse skischolen veel betere en gezelligere leraren te doen heb gehad als mijn vrienden bij Nederlandse skischolen in het buitenland.

Alleen al wanneer Nederlanders zo betweterig beginnen te praten op de piste heb ik al een hekel aan. En veel Nederlandse skileraren (lees mannen) komen wat mij betreft vaak té bijdehand over.

Afgelopen zaterdag in Winterberg was het me alweer duidelijk opgevallen. Bij Duitse skileraren gingen de mensen lekker vrolijk aan de slag en bij de Nederlandse skileraren kreeg de groep eerst allemaal vermaningen in de vorm van een preek. Diverse mensen in de groep zag ik met een sip en ernstig gezicht kijken. Eigenlijk was ik bezig met leedvermaak, want ikzelf kan lekker skiën en heb allang geen les meer nodig. Toegegeven, mijn techniek van skiën is wellicht niet wonderschoon, maar ik kan wel prima snel de rode piste af en met de nodige voorzichtigheid ook wel een kleine zwarte, zonder te vallen! Om nog netter te leren skiën ga ik in de Alpen maar weer eens naar een Oostenrijkse skischool ter plaatse. Daar kan je meteen lekker vrolijk aan de slag en brengen de mensen je ‘het vak’ met vakantiegezelligheid bij zonder eerst een vermanende preek. Als je iets fout doet dan brengen ze het altijd op een vriendelijke manier en staan ze je altijd ter hulp. En zo moet het ook zijn! Skiën (of Snowboarden) doe je voor je plezier en niet omdat het eenmaal moet!

Hiermee wil ik niet alle Nederlandse skileraren over één kamp scheren, maar ikzelf zou nóóit voor een Nederlandse skischool kiezen. Het is me niet toevallig eens één keer opgevallen, maar meerdere keren in diverse skigebieden door heel Europa. Alleen in Zwitserland kom je weinig Nederlandse skileraren tegen, maar dat heeft met vergunningen te maken en dat Zwitserland inpopulair is als wintersportland bij de Nederlanders.

@Jos

Idd. Na na Gerlos de tweede hel van de Alpen. Wegblijven daar…

hoe gaat met jou met mijn gaat het goed

zeker snow en co doen.
ben 2 weken geleden super geholpen.
absosule aanrader.

Ik kom al jaren in Westendorf. Mijn vrouw, ik en onze kinderen nemen er al jaren les, onze kleinkinderen van 4 & 5 inmiddels ook. Er zijn drie skischolen in Westendorf, maar ‘The Reds’ hebben duidelijk de meeste ervaren (Nederlandse) en meest hoog opgeleidde leraren. ‘The Reds’ is de grootste skischool in Westendorf met verreweg de meeste leraren, ongeveer 90. Hierdoor hebben zij ook de beste mogelijkheden om hun gasten naar taal, leeftijd en niveau in te delen en daarvoor genoeg leraren beschikbaar te hebben. De grote oefenweide van de skischool, die direct bij het kantoor van ‘The Reds’ (midden in het centrum) ligt, biedt perfecte mogelijkheden voor beginners en kinderen en heeft een vierpersoons-stoeltjeslift en lopende banden voor de beginnende volwassenen. Er is een ontzettend groot omheind kinderland met draaimolen, lopende banden, een treintje en nog veel meer faciliteiten die de andere skischolen niet kunnen bieden en waar de andere skischolen geen gebruik van mogen maken. Voor zowel kinderen als volwassenen is er bijna altijd een Nederlandse skileraar beschikbaar. Hoe hoger het niveau van de volwassen gasten, hoe eerder er Oostenrijkse leraren ingezet worden (deze hebben namelijk hogere opleidingen dan de Nederlandse leraren en mogen daardoor op zwarte pistes en off-piste). Mij viel op dat de Oostenrijkse leraren van The Reds zo goed Nederlands verstaan en dit blijkt te komen doordat ze bij The Reds ook regelmatig Nederlandse les krijgen. Tevens spreken ze perfect Engels. Dus: THE REDS bieden gewoon de hoogste kwaliteit en faciliteiten aan.

THE REDS is de eerste en grootste skischool van Westendorf (sinds 1947) met de meeste Nederlands sprekende leraren.
Meer informatie is verkrijgbaar onder: http://www.schischule-westendorf.com

Nederlandse leraren worden bar slecht betaald en hebben de meeste kosten voor kost en inwoning. Mogen dan de minst aantrekkelijke lessen geven en zijn bijn 8 uur per dag bezig en worden maar voor 5 uur (onder)betaald. Die jonge meiden vinden het werken met kinderen leuk en kunnen dan later gratis skieen. Daar maken die scholen masaal misbruik van.

Hans op 25 okt. 2010 15:19

Ik heb nog nooit 8 uur op 1 dag gewerkt voor de skischool The Reds.
Mocht ik dat doen dan zou ik een heel mooi maandsalaris hebben meer dan dat ik in de zomer voor 40 uur per week werken krijg…

Nee je werkt 4 uren voor 35 euro per dag als beginnend nederlands skileraar. m.a.w 8,75 per uur. als je dat een 'mooi maandsalaris noemt vraag ik me af wat je in de zomer doet…

Krijg je meer als je er langer zit @weemayne ?

Ben kwijt wat het bedrag was, 1 euro per dag per jaar extra? geen vetpot dat weet jij ook wel

Ik ben leraar bij ‘The Reds’ in Westendorf en deel niet dezelfde mening als Hans. Er zijn momenteel drie skischolen in Westendorf, waarvan Snow&Co de nieuwste is. Wanneer je de drie skischolen teken elkaar afsteekt, hebben ‘The Reds’ verreweg de meeste ervaren (Nederlandse) leraren. Snow&Co is een Nederlandse skischool met alleen maar Nederlandse leraren, maar daarentegen ook erg klein met weinig faciliteiten. Zij maken gebruik van de oefenwijde die oorspronkelijk bij ‘The Reds’ hoort. Voor zowel kinderen als volwassenen is er altijd een Nederlandse skileraar beschikbaar.

Veel plezier in Westendorf.

Hendrik-Jan op 18 nov 2010 18:18

Hoi Hendrik -Jan
Ik zou graag de komende maanden in westendorf als skijuf voor de allerkleinste willen werken. Heb ik hier een opleiding voor nodig? En is het makkelijk om een baan te krijgen?

Hej @mirtje, hier heb je de anwärter opleiding voor nodig. Er zijn verschillende organisaties die hier les in kunnen geven. Via the reds kan je het ook doen, zij sturen je door naar snowsports tirol. Deze wordt deze week of volgende week al gegeven. Misschien als je heel snel bent kun je je nog aanmelden. Je kan ook werken in oostenrijk opzoeken op internet. Zij voorzien de leraren bij de reds. Succes!

Dank je voor je snelle reactie…
Ik heb me laten vertellen dat als je met de jongste kindjes werkt in een speelweide je geen diploma nodig hebt…
Weet jij hier meer van…

Ja hebben ze in het verleden wel gedaan maar ze zijn volgens mij wat andere wegen in geslagen. Kan je het beste Hans Fuchs zelf mailen via de website. Hij is dagelijks op kantoor hoorde ik.

Kan ik in het Nederlands mailen?

Denk dat hij het wel begrijpt ja.

Hey koen,
Mail is verstuurd.
Werk jij daar ook dit seizoen?
Ik zou graag wat mensen ontmoeten.
Misschien kunnen we even bellen of appen ?
0034642801881

Nee ik sla een jaartje over. Is een behoorlijke nieuwe groep geloof ik dit jaar.

Plaats een reactie