Sneeuwcondities willingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

Hoe staat het met de sneeuwcondities in Willingen? Ik zie dat steeds maar 1 lift open is in het gebied? Klopt dit? Het is toch hoogwinter en heeft best veel gesneeuwd?
Kan je wel rodelen?

En Winterberg, is dat dan beter?

Op http://www.skigebiet-willingen.de kun je zien wat er open is.
Op het moment alleen de Sonnenlift, maar morgen hopen ze meer pistes te kunnen openen.
Ik was er in de kerstvakantie met mijn dochter van 7 en toen hebben we ons met de Sonnenlift en de Ritzhagen (die morgen waarschijnlijk ook open gaat) prima vermaakt.
Rodelen kon toen niet in Willingen, wellicht vanaf vrijdag wel.

Het heeft inderdaad een paar keer gesneeuwd, maar het probleem is dat die sneeuw bij positieve temperaturen ook heel snel verdwijnt ;)

Vandaag zal het gros ook gewoon gesloten zijn vanwege de wind. Sneeuw lijkt er op veel pistes nu wel weer genoeg te liggen. Vanmiddag wordt het wel warmen, maar de meeste neerslag lijkt uit de lucht te zijn namelijk.

Born to Ride

Zojuist is de sonnenhang ook gesloten ivm de wind in de ochtend wel open en heerlijk rustig. Nu afwachten maar men zegt hier dat het vandaag dicht blijft. Winterberg schijnt ook dicht te zijn(gaan).

Sonnenlift bedoelde ik uiteraard !

Gezien het feit dat de storm die nu hier in het oosten van NL raast richting Duitsland trekt zou ik het raar vinden als er vandaag nog liften open gaan. Totaal onverantwoord als je het mij vraagt…

Gezien het feit dat de storm die nu hier in het oosten van NL raast richting Duitsland trekt zou ik het raar vinden als er vandaag nog liften open gaan. Totaal onverantwoord als je het mij vraagt…

Harm op 18 jan 2018 12:20

Ach dat ligt er maar net aan welke orientatie de liften hebben. De Quickjet in Winterberg draait bijvoorbeeld gewoon lekker door, die is op een Oosthelling gelegen en ligt dus volledig beschut voor de westenwind. Sleepliften die beschut achter bomen of op oosthellingen liggen zullen er helemaal bijna geen last van hebben dat het stormt. Daar is niets onverantwoord aan om die door te laten draaien.

Born to Ride

Vanaf morgen is (bijna) alles open in Willingen, staat nu op hun site.

null

Plaats een reactie