Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Van Facebook skiliftkarussell:

Die Wetterberichte melden für die kommenden Tage milderes Wetter. Bei uns liegen die Temperaturen allerdings nur leicht über null Grad. Auf den beschneiten Pisten liegt eine 50 cm dicke Schneeauflage. Die wird noch lange halten. Wir rechnen in der kommenden Woche weiterhin mit guten Bedingungen auf den beschneiten Pisten. Während der Woche gibt es so gut wie keine Wartezeiten an den Liften.
http://www.wetter-sauerland.de/aktuell/der-wettertrend/…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Samengevat: lichte dooi, voorlopig gewoon goede pistes.
Ik heb dit topic geopend omdat de vorige (opening) niet meer relevant is…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Waarom een apart topic @Harry? Da’s toch niet nodig?

mama on a mission in the snow

Kan ik over 6 weken er nog wel skiën?!? Is niet alle sneeuw weg volgende week met deze dooi? Paniek paniek paniek

A winter without powder isn't a winter!

Oh oké, we typten kennelijk tegelijkertijd.

mama on a mission in the snow

Telepathie @Rachel-P

A winter without powder isn't a winter!

@JoostW als je naar de gebiedspagina op deze site gaat, kan je precies zien wat de voorspellingen zeggen. Maar eerlijk is eerlijk: verder dan 3 dagen vooruit kijken heeft geen zin.

Kom @Joostw gewoon weer even on topic okay?

mama on a mission in the snow

Ja is goed! @Rachel-P Maar ik ben alleen bang dat er straks geen sneeuw meer ligt als je naar wb gaat!

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw ik maak me niet druk, al moeten we skien op gras.

mama on a mission in the snow

@Rachel-P Be like, Candide Thovex?

A winter without powder isn't a winter!

Juistem

mama on a mission in the snow

Maar Harry, Ik zag dat de temperaturen stijgen. Is dat wel goed voor de sneeuw? Ik bedoel. Iets boven nul kan wel maar meer dan 5 graden boven nul :o

Trouwens Wordt wel een trend hè, die stijgende temperaturen in WB de laatste jaren.

A winter without powder isn't a winter!

Ik sta op het punt om af te reizen richting Winterberg. Ga vandaag toch een dag skiën. Doe vanavond of morgenvroeg wel even verslag van hoe de vlag erbij hangt op de pistes.

Benny

Nu wij thuis hebben besloten midden februari naar Winterberg te gaan met de familie volg ik met buitengewone belangstelling al het weer nieuws en sit reps over Winterberg. En vooralsnog zie ik geen reden tot paniekvoetbal

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Lichte dooi ? Temperaturen tussen 5 en 8 graden vindt ik al geen lichte dooi meer. Zolang de wind uit het zuid/westen komt blijft het te warm. Helaas de trend van deze winter.

May the ski force be with you !!

Sjonge jonge… Een nieuw topic omdat de oude niet relevant is?
Is nog steeds een relevant topic. Waren een beetje aan het dollen volgens mij, dat mag toch? Doet niets aan af dat er (gelukkig) nog genoeg sneeuw ligt en tegelijkertijd het best hard dooit.
En ja, er zijn mensen die wat minder rooskleurig zijn over de condities (ook uit eigen ervaring), maar dit is toch net zo realistisch? Wat voor de 1 prima condities zijn, zijn voor de ander matige condities. En daar is zo’n forum voor, om van diverse kanten de situatie te belichten en daar je eigen conclusies uit te trekken.

Om nou algemeen te zeggen: de condities zijn prima. Sorry dat gaat me echt te ver. Ik heb echt wel veel betere pistes gehad in Winterberg. Zeg dan: Voor de huidige weersituatie zijn de condities prima.

Je ziet op de webcams de sneeuw op het moment al flink smelten. Hopelijk ligt er over een week of vier nog wat… :(

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Winterberg ziet er egt nog goed uit voor de 4 dagen dooi dat er nu al is. In willingen is het helemaal anders met (heel)veel zwarte stukken.
Winterberg:
Poppenberg

null

Bure bremberg X-press
null

Willingen :
null

null

Je ziet ook op de webcam van landal winterberg dat de natuursneeuw al zogoed als verdwenen is, daarom ook dat willingen er slechter aan toe is dan Winterbeg.

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Webcam landal winterberg:

null

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Hier nog veel meer webcams
http://www.wintersport-arena.de/de/wsa/webcams
Pistes zijn uiteraard lang niet zo mooi als met zon, vorst en verse poeder. Maar je kunt nog best lekker rondcrossen, waarbij komende vrijdag, met tijdelijk koudere lucht en mogelijk een beetje verse sneeuw ((decoratie, meer niet), de beste dag lijkt te zijn. Daarna pas medio volgende week weer enige kans op winterweer, maar nog erg onzeker.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Maar Harry, Ik zag dat de temperaturen stijgen. Is dat wel goed voor de sneeuw? Ik bedoel. Iets boven nul kan wel maar meer dan 5 graden boven nul :o

Trouwens Wordt wel een trend hè, die stijgende temperaturen in WB de laatste jaren.

Joostw op 25 jan 2016 23:50

Not: http://www.wintersport-arena.de/de/wintersport-arena/umwelt-…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wow dat gaat wel heel hard in Willingen… vanochtend was het pas een klein bruin vlekje en nu is de hele oefenweide doorbroken… Die gaan het dan niet heel lang meer redden denk ik? Ook op de pistes al bruin… Na 1 hele week bijna perfect besneeuwen zo snel zo slecht?! Verbaasde me ook al in de andere gebieden, een week lang besneeuwen en alsnog afgelopen weekend al moeten sluiten… Maar die beelden van Willingen geven toch weinig hoop met oog op de Carnavalsvakantie over 1.5 week als er niet heel snel wat vers komt… Het ergste qua warmte is nu gelukkig wel voorbij volgens mij, maar vrieskou komt er alsnog niet aan…

#proudtobepartofleswintersporters

Wow dat gaat wel heel hard in Willingen… vanochtend was het pas een klein bruin vlekje en nu is de hele oefenweide doorbroken… Die gaan het dan niet heel lang meer redden denk ik? Ook op de pistes al bruin… Na 1 hele week bijna perfect besneeuwen zo snel zo slecht?! Verbaasde me ook al in de andere gebieden, een week lang besneeuwen en alsnog afgelopen weekend al moeten sluiten… Maar die beelden van Willingen geven toch weinig hoop met oog op de Carnavalsvakantie over 1.5 week als er niet heel snel wat vers komt… Het ergste qua warmte is nu gelukkig wel voorbij volgens mij, maar vrieskou komt er alsnog niet aan…

vic2000 op 26 jan 2016 18:32

Willingen heeft erg veel last van de wind, die vreet met dit vocht en deze temperaturen de sneeuw in no-time weg. Dat is ook de reden waarom de Herrloh-oefenweide in Winterberg er meestal na 1 nacht zware regen al uit ligt, Möppi’s pistes en piste 7 liggen echter perfect uit de dooiwind, daarom blijven die altijd lang intact.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik hoop dat de sneeuw dan nog blijft liggen in winterberg tot 3 februari

Ik hoop het ook. Zag wel dat de wind behoorlijk gaat waaien de komende dagen.

May the ski force be with you !!

Benny op 26 jan 2016 20:40

Kom net terug uit Winterberg, Het was vandaag nog gewoon helemaal top. Pistes waren gewoon heel goed en zoals ze in Duitsland/Oostenrijk zeggen griffig. goede grip en helemaal niet papperig op een paar stukjes na beneden bij de liften en op sommige delen waar veel skiërs op een smaller gedeelte moesten skiën. De natuursneeuw is bijna helemaal verdwenen waardoor er sommige pistes wat moeilijker zijn te bereiken als je tenminste zuinig bent op je eigen materiaal, heb je huurski’s dan kom je wel overal. al met al een heerlijke dag gehad met geen wachttijden bij de lift. Nu hopen dat de schade komende week beperkt blijft met de voorspelde regen. Ik wil namelijk komende zondag nog een keertje op en neer voordat ik de week van carnaval richting Oostenrijk ga .

Benny

Ik hoop morgen donderdag een dagje te kunnen gaan, weekend ziet er helaas heel dramatisch uit, heel veel regen en op zijn minst stormachtige wind. Zonde.

Ook in Winterberg gaan de pistes erg hard achteruit, zo eerlijk moeten we gewoon zijn. Gezien het uitblijven van sneeuw, het vallen van regen en de té hoge temperaturen, gaat piste voor piste slechter worden. Dan straks de drukke weekend dagen er over heen en klaar is het. Natuurlijk blijven er altijd een paar pistes open waarover je kunt proberen te glijden met iedereen tegelijk, maar daar ga je niet voor toch?

Piste riderrrrr

Morgen staat er hier ook nog een dagje op de planning om naar willingen te gaan. Zal hier ook nog voldoende open zijn of is winterberg een betere keuze?

Ik gok dat Winterberg op dit moment de betere condities heeft. Afgaande op de webcams in Willingen (en de ‘mindere’ omstandigheden tov Winterberg afgelopen weekend al) denk ik dat je meer lol gaat beleven in Winterberg.

Plaats een reactie