Skiles voor 5-jarige

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Afgelopen december heeft mijn dochter van 5 voor het eerst op ski’s gestaan… dit heeft ze met een priveles bij skischool Semmler gedaan (1 uur) naar volle tevredenheid.

Momenteel is ze aan het lessen in Snowworld en begin februari gaan we weer 4 dagen naar Winterberg. Ik wil daar voor haar ook Nederlandse les boeken. Skischool Poppenberg wordt overal aangeraden maar die antwoorden geen mail geen facebook en geen telefoon dus lastig boeken…

Brabander gaat met kids onder de 6 niet uit de kidstuin zo lijkt het… heb ik buiten Semmler nog alternatieven? Of heeft iemand een manier om Poppenberg te bereiken?

Alvast bedankt!

Poppenberg is dacht ik alleen boekbaar voor mensen die in het Landalpark verblijven… Maar dat kan ik mis hebben.
Weet iemand anders of dit zo is?

Klopt! Staat duidelijk op hun website:
!-!-! Skikurse reservieren ist nur möglich wenn sie im Landal ferienpark Wohnen !-!-!

Onze kinderen hebben de laatste twee jaar les gehad bij http://www.winterberg-info.nl/nieuwe-skischool
Dat is ons erg goed bevallen. De lessen voor eind feb. hebben daar weer geboekt. Skischool zit onderaan P6 en ze hebben een leuke kinderwei met lopende band. Van te voren de lessen reserveren is aan te raden in de vakantie maar begin feb. zal dat misschien niet eens nodig zijn.
Je kan vanuit daar zelf makkelijk de stoeltjeslift (12) pakken. Bovenaan de stoeltjeslift kan je links naar een kinderpiste/kinderhand met lopende band om na de les nog even samen te skiën.

Even reageren…

We zijn bij Semmler uitgekomen en daar heeft ze al 3 dagen leuke les! Ze gaat al erg goed gecontroleerd de rode pistes af!

Hoi,

hoeveel uren heeft ze les gehad? Wij zitten met hetzelfde maar zoek liever prive les. Mijn zoon is soms een dikke etter (wel een schat hoor haha) en afgelopen bij de brabander lieten ze hem dan gewoon nagenoeg de hele les alleen boven staan.

4 keer 2 uur genoten!

En gewoon in een groepje?

En gewoon in een groepje?

gommel2 op 5 feb 2017 13:52

Yep… op donderdag met 1 iemand anders, vrijdag met 5 anderen, gisteren en vandaag 11 kids 2 leraren…

Wat is jullie begin niveau?

Zijn hier bij ons in Roden op een indoorbaan geweest en vorig jaar dus bij de Brabander. Maar toen slecht weer en mijn zoon had er geen zin in. Dan blijft hij gewoon boven staan en omdat de lerares haar handen vol had aan de rest bleef hij gewoon de hele les boven staan. Nu nog (hoop dat er plek is) een aanvraag bij Semmler gedaan.

*bericht bewerkt door gommel2 op 05 feb 2017 14:40

Zijn hier bij ons in Roden op een indoorbaan geweest en vorig jaar dus bij de Brabander. Maar toen slecht weer en mijn zoon had er geen zin in. Dan blijft hij gewoon boven staan en omdat de lerares haar handen vol had aan de rest bleef hij gewoon de hele les boven staan. Nu nog (hoop dat er plek is) een aanvraag bij Semmler gedaan.

gommel2 op 5 feb 2017 14:39

Hoe oud is hij en kan hij al bochtjes maken en remmen?

Ze moeten het vooral zelf leuk vinden dan gaat het snel!

5 jaar en ja dat kan wel maar nog niet heel goed hahah. En idd eerst leuk vinden. Misschien gaat het dit jaar wel beter en anders volgend jaar maar weer. Vorig jaar was hij ook nog maar 4.

5 jaar en ja dat kan wel maar nog niet heel goed hahah. En idd eerst leuk vinden. Misschien gaat het dit jaar wel beter en anders volgend jaar maar weer. Vorig jaar was hij ook nog maar 4.

gommel2 op 5 feb 2017 17:42

Dan begint hij in blauw min of groen…en dat is echt super basis…

5 jaar en ja dat kan wel maar nog niet heel goed hahah. En idd eerst leuk vinden. Misschien gaat het dit jaar wel beter en anders volgend jaar maar weer. Vorig jaar was hij ook nog maar 4.

gommel2 op 5 feb 2017 17:42

Ik las dat het goed gegaan is? Van wie had hij les? Stan /Jordi?

Ja, wat een enorm verschil met de brabander. Onze dochter had les van Jordi en onze zoon van Eugene, maar ze hebben in de week meerdere ski leraren gehad en waren erg tevreden over ze allen!

Plaats een reactie