Ski bus Zell naar Gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am Ziller

Beste mensen,

Wie weet hoelang de ski-bus doet om van Zell am Ziller naar Gerlos ski gebied te komen?

Alvast bedankt,
Michel

Precies een half uur als het weer en verkeer meezit.

Skiën. What else.

Zie dienstregeling van afgelopen jaar: http://www.zillertalarena.com/UserFiles/Media/allgemein/pdf/…

Reistijd Zell am Ziller Bahnhof --> Gerlos Isskogelbahn = 34 minuten volgens dienstregeling

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Dank!

Conclusie: de gondel naar boven en op de ski’s die tocht doen! Duurt wat langer, maar is veel leuker!

Op ski’s is het zeker prima te doen maar je zit wel relatief lang in de liften. In Zell is het overigens ook prima skiën, niet teveel overslaan.

Is Zell im Ziller voor iets gevorderde beginners ook een leuk gebied of is het voornaamelijk rood.
En de ski-toch Zell naar Gerlos is dat dan ook te doen voor beginners?

Groeten,
Michel

Let op dat het aantal bussen dat heen en weer gaat erg tegenvalt! Mis je de bus, moet je lang wachten, of is het een duur taxiritje.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Vrij veel rood maar mooie pistes en goed te doen. Zell->Gerlos is ook ok, eerste afdaling in de Krimml (21) is bovenaan misschien even pittig en mocht je van Gerlos door willen steken naar Konigsleiten, gaat dat skiënd alleen over een zwarte piste (36). Als jullie een beetje kunnen skiën, hoef je nmm niet per se naar Gerlos toe. Het is een leuke tocht voor de afwisseling maar het Gerlosgebied op zich is niet heel bijzonder.

De zwarte 36 kun je gelukkig ook met een stoeltjeslift naar beneden, dus dat scheelt.
De 21 is bovenaan wel even hard werken ja, vooral eind van de dag als de piste al wat kapot geskied is. Hetzelfde geldt overigens als je van Gerlos terug gaat naar Zell, dan is dat stuk bovenaan ook wel even lastig.

Het stuk boven bij Gerlos is wel mooi blauw en als de dalafdaling er goed bij ligt is die ook prima te doen. Geen heel pittig rood, maar gewoon oké. Dan heb je een mooi stuk blauw naar beneden. De doorsteek naar Königsleiten en de Gerlosplatte is wel oké. Heeft allebei wel pistes die de moeite waard zijn.

En wat zouden jullie aanraden voor beginners?
Wij zitten dus vlakbij Zell im Ziller, Gerlosberg namelijk,

Groeten,
Michel

Hoe erg beginners? Als jullie de basics gewoon goed beheersen, lekker gaan en je niet blind staren op dat rood. Zo leer je ook nog wat. Heb je die basics ooo niet, dan zou ik les nemen.

@Mike123 Je kan, zover mij bekend, niet meer met de lift omlaag. De lift is enkele jaren terug vervangen, net als de piste 36, die ook totaal anders ligt.

Nou wij zijn met 10 personen, daar zitten enkele bij die een keer in Winterberg hebben geskied voor de 1e keer.
Dus als er ergens blauwe pistes aan te wijzen zijn die geschikt zijn?

@Michel13 op de berg van Zell am Ziller, kan je diverse rode piste’s vinden, blauw is zeldzaam. Direct uit de lift, rechtdoor naar een restaurant (Skistadl), 50 meter lager, zit een blauwe piste. Die wordt veel gebruikt door skiklasjes, en heeft een sleeplift (Plattenanger). Dat is een mooie piste, lekker breed, veel ruimte. Maar als je omhoog gaat, ipv omlaag vind je alleen rood.
Zie:

null

Afgelopen januari kon je nog prima met de lift terug om zo de zwarte 36 te vermijden. Was maar goed ook met een beginner die we bij ons hadden. Ik weet niet wanneer die lift dan vervangen was, maar echt nieuw ziet hij er ook niet uit (eerder vrij oud). Lift beneden tegenover (bij rode 37) is vorig jaar zomer wel vervangen.

Als beginner is boven bij Gerlos zeker aan te raden, allemaal blauw en de rode dalafdaling is ook goed te doen.

@Mike123 Je kan, zover mij bekend, niet meer met de lift omlaag. De lift is enkele jaren terug vervangen, net als de piste 36, die ook totaal anders ligt.

Ronald14 op 5 nov 2014 22:28

Nou, @Ronald14, wat Tiny hierboven ook al zegt: afgelopen seizoen kon het gewoon. Wij hadden een beginner bij ons die wel graag een keer de Königsleiten-kant op wilde, en die heeft gewoon het liftje naar beneden genomen. Het is er niet druk in die lift, maar juist doordat de piste zwart is, vind ik het wel goed dat ze die mogelijkheid bieden. Anders wordt het wel een drempel voor vele niet-gevorderde skiërs.

Als @Michel13 veel blauw zoekt, zit je eigenlijk aan de verkeerde kant van het gebied. Op de Gerlosplatte (Plattenkogel) kun je dat veel meer vinden en heb je meer verschillende blauwe pistes. Boven Gerlos (Isskogel) heb je dat ook wel, maar is het meer van hetzelfde. Zell is juist wat meer rood, hoewel dat ook wel in moeilijkheidsgraad verschilt. Maar als je vooral blauw gewend bent is het hard werken aan de Zell-zijde.

Ipv de bus naar Gerlos te nemen, kijk ook eens naar Kaltenbach of Mayrhofen. Zelfde skipas, dichterbij en beter geschikt voor beginners (meer mogelijkheden).

Okay, ik dacht dat het niet meer kon sinds een aantal jaren, de lift is circa 8 jaar terug vervangen, net zoals de piste 36.
Persoonlijk neem ik deze lift nooit, in deze richting dan, dus het zou kunnen, al is het dan wel een vreemd opstappunt, midden op de Isskögel. Ik heb daar nog nooit een instapplaats gezien, ik zal er eens opletten, als ik er weer ben.

@Ronald14 Je kan 100% zeker de lift naar beneden nemen om de zwarte piste te vermijden.
Maar als ik zie wie er allemaal nog verkrampt en angstig de zwarte afkomen zouden meer mensen de lift moeten nemen.
Ik heb wel ergens gelezen dat er een blauw pad bij zou komen om de zwarte heen richting Königsleiten.

Dat zou niet verkeerd zijn. Want er zijn nu echt wel wat mensen die moeite hebben met die piste. Vooral beginners overschatten zich nog wel. Ik weet dat ik er afgelopen jaren ook wel wat moeite mee had de eerste twee dagen, omdat ie -mede dankzij de warmte- vaak ook best snel kapot was geskied (enige verbinding, dus druk).

De lift naast 36 (Krummbach Xpress) werd afgelopen seizoen nog volop als alternatief gebruikt.

Overigens vind ik de 36 vooral 's ochtends vroeg goed te doen, naarmate de dag vordert wordt het er voor de beginner niet leuker op. Als je 's ochtends rustig aan doet en je niet te veel laat intimideren door de betere skiers en vooral door de “zwarte” borden dan gaat het prima.

Plaats een reactie