Zell am Ziller, makkelijke rode pistes!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am Ziller

He beste collega wintersporters,

We gaan dit weekend met een beginnende skiër naar Zell am Ziller, nu valt me op dat er vooral veel rode pistes zijn.
Iemand in de groep bekend daar die ook nog wel vlakkere rode pistes aan kan wijzen?
Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Persoonlijk vindt ik de rode pistes daar niet overdreven steil. Natuurlijk voor een echte beginneling kan dit al te steil zijn.
Alles tussen pakweg Rosenalm, Wiesenalm, Kreuswiesenalm en Karspitz is relatief goed te doen, ga je hoger richting verbinding naar Gerlos dan kunnen ze iets steiler worden. Deze verbinding zou ik ook niet meteen doen met een beginneling doordat de afdaling naar het middenstation van Krimml-Xpres toch iets steiler piste is die wat buckels durft hebben en daar na een lang smaller pad waar je toch je snelheid moet houden.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Met een beginnende skieer naar Zell am Ziller zou niet mijn eerste keuze zijn omdat er nauwelijks blauw is. Wel zijn de rode pistes over het algemeen relatief makkelijk; maar voor een echte beginneling is dat natuurlijk ook onwijs moeilijk.

Als t echt niet gaat kun je vrij makkelijk naar Mayrhofen of Kaltenbach; daar zijn wel voldoende blauwe pistes.

Bedankt voor jullie snelle reacties en tja ook niet mijn eerste keus, maar de baas heeft hier een hotel geboekt!
(En zie niet graag collega’s in tranen)

*bericht bewerkt door An32 op 18 jan 2018 10:40

Skibus naar de Plattenalm/Plattenkogel . Die pistes zijn breed en voorspelbaar.

It is an amazing world

Indien het niet te winderig is en/of te koud is de gletsjer van Hintertux ook een optie. Je zit toevallig toch niet met ‘Koraal’ in Zell am Ziller?

Tukker(ik)

Indien het niet te winderig is en/of te koud is de gletsjer van Hintertux ook een optie. Je zit toevallig toch niet met ‘Koraal’ in Zell am Ziller?

Tukker op 18 jan 2018 10:27

Jep, bekenden?

Harrie?

Tukker(ik)

Zal hem vanavond de groeten doen!

@An32 -> Super, Harrie is onwijs mooi figuur! Was bijna komen aanwippen met maatje … echter moeten we beide zaterdag weer in NL zijn en de voorspellingen zijn niet dat we de twee beste dagen van het seizoen zouden gaan pakken vandaag en morgen.

Tukker(ik)

An32, trein nemen naar Kaltenbach daar zijn voor de beginners mooie brede pistes.

moet je wel een Zillertaller super skipas voor hebben om in het hele Zillertal te skiëen.

Skibus naar de Plattenalm/Plattenkogel . Die pistes zijn breed en voorspelbaar.

Henrike op 18 jan 2018 10:25

ja, dik een uur / anderhalf uur in de skibus; goed advies!

An32, trein nemen naar Kaltenbach daar zijn voor de beginners mooie brede pistes.

moet je wel een Zillertaller super skipas voor hebben om in het hele Zillertal te skiëen.

Wim6 op 18 jan 2018 14:22

Vanaf 2 dagen is het automatisch de zillertaller super skipas.

Persoonlijk zou voor Gerlos kiezen. De 32 en 34 bieden veel variatie. En zijn gemakkelijk uit te breiden met een stukje rood naar het middenstation van Dorfbahn, en dan lasten naar de dal afdaling naar Isskogelbahn. En nog later naar de dalafdaling naar Dorfbahn.

We zijn uiteindelijk naar Gerlos uitgeweken, genoeg te skieen daar!! Bedankt allen

Deze topic mag gesloten worden

Plaats een reactie