Zwitserse franc

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Kan men in Zermatt ook in Euro betalen of is het beter zwitserse franc op zak te hebben, aanvaarden ze overal visa in Zermatt?

*bericht bewerkt door anndebacker op 17 mrt 2018 12:55

Met credit-card betalen is het meest voordelig en makkelijkste.

May the ski force be with you !!

Kan je ze overal gebruiken in Zermatt in de bergrestaurants?

Tot op een paar weken geleden wel ;)

May the ski force be with you !!

Dank u voor de reactie

Voor betalen met cc is meestal wel een minimum bedrag vereist.
Een paar munten voor het grijpen hebben kan geen kwaad.

Het verbaast mij telkens weer wat een moeite sommige mensen er mee hebben om wat lokale valute in handen te hebben.

Rob

In de bars is 1 euro 1 chf dus heel ongunstig maar visa heb ik nog nooit geweigerd zien worden in Zermatt dus dat moet lukken.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik ga binnenkort naar Noorwegen, kan ik daar met de Euro betalen?

🙄

Disturbing the peace since 1975

Voor betalen met cc is meestal wel een minimum bedrag vereist.
Een paar munten voor het grijpen hebben kan geen kwaad.

Dat minimum bedrag is wel een typisch nederlands dingetje, überhaupt het betalen met een creditcard. Dit kom je in het buitenland nauwelijks tegen. Ben het wel met je eens dat het goed is om wat cash aan locale valuta bij je te hebben.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

In Nauders (Oostenrijk) gisteren ook een minimumbedrag om met Maestro kaart te kunnen betalen. Dus is niet alleen een Nederlands dingetje.

Dat minimum bedrag is wel een typisch nederlands dingetje, überhaupt het betalen met een creditcard. Dit kom je in het buitenland nauwelijks tegen.

Dan ben ik benieuwd waar jouw “buitenlanden liggen”, want ik ben het zowel in Italie als Zwitserland met regelmaat tegengekomen.
“PIN OK, CC erst ab … 30”

Rob

Heb in Zermatt nergens minimum gezien

May the ski force be with you !!

Dat minimum bedrag is wel een typisch nederlands dingetje, überhaupt het betalen met een creditcard. Dit kom je in het buitenland nauwelijks tegen.

Dan ben ik benieuwd waar jouw “buitenlanden liggen”, want ik ben het zowel in Italie als Zwitserland met regelmaat tegengekomen.
“PIN OK, CC erst ab … 30”

RCGrootveld op 17 mrt 2018 20:14

Duitsland, Zwitserland, België, Luxemburg, Frankrijk, Italie, Portugal, Spanje, US en zelfs Turkije. Op een enkele uitzondering na gebruikelijk om ongeacht bedrag met je credit card te betalen. In Nederland echter, als je al met creditcard kan betalen!, vaker de opmerking: liever niet of een minimum bedrag. En dan wel zo’n sticker van we accept …op de raam plakken. Daar kan ik mij echt over ergeren.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Sebastiaan. Zermatt ligt op de grens met Italie en behoort tot een groot skigebiedook in Italie. Vandaar mijn " in uw ogen misschien stomme vraag" en ja ze aanvaarden er euro’s

Ik ga binnenkort naar Noorwegen, kan ik daar met de Euro betalen?

Hubert op 17 mrt 2018 17:43

Ja, plaatsen als Bergen, Flam en Stavanger is dat geen probleem. Artikelen hebben daar 2 prijsaanduidingen.
Hoe het in een klein dorpje is, weet ik niet.

Heb in Zermatt nergens minimum gezien

CJAHulskamp op 17 mrt 2018 20:24

waarschijnlijk omdat de prijs van 2 koppen koffie er al boven zou liggen daar :)

Edwin van Riel

Overal in zwitserland kan je met euro’s betalen. Je krijgt het in franken terug en dat is voor de zwitsers op dit moment, gezien de wisselkoers 0,85 is, zeer gunstig (15%). Als je pint (en ook bij cash opnemen) kan je altijd kiezen om in euro’s te betalen of in franken. Kies je euro’s dan pakt de (zwitserse) bank ongeveer 10%, kies je voor franken dan komt er een kleine wisselkoers vergoeding over heen afhankelijk wat jouw bank vraagt. Ik kies altijd om in franken uit tebetalen want dat scheelt dus bijna 10%

*bericht bewerkt door Auke83 op 18 mrt 2018 09:08

Always pay in local currency 👍🇨🇭

Snow is only frozen water...

Heb in Zermatt nergens minimum gezien

CJAHulskamp op 17 mrt 2018 20:24

waarschijnlijk omdat de prijs van 2 koppen koffie er al boven zou liggen daar :)

evr66 op 18 mrt 2018 07:36

Geen idee ? Mijn motto is meer
“augen zu karte durch”

May the ski force be with you !!

Enige contante Franken die we gebruikt hebben waren voor het parkeren (kon dus echt niet met plastic of EUR. In de kroeg even wat 5frank stukken op de rekening laten zetten en zo opgelost :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie