Skihelm

Ik heb zelf een alpina helm, met eigenlijk net wat te weinig ventilatie. Mijn zoon heeft een stoere snowboard helm van Smith

null

en mijn dochter heeft een leuke helm van alpina

null

Voor de keuze van de kinderen heb ik niet echt op de prijs gelet hij moest voor hun lekker zitten en daarbij mochten ze zelf een uitzoeken die ze leuk vonden (voor kinderen wel belangrijk denk ik) Voor allebei zijn de vanachter in maat verstelbaar zodat ze er in ieder geval een aantal jaar mee kunnen doen. Dan haal ik de investering er nog een beetje uit blijf toch een Nederlander he :)

Member of global cooling initiative

@Ron: een BMX helm zou ik niet doen, aangezien de modder/zonneklep aardig in de weg kan zitten.
Ook niet handig met het op- en af zetten van je goggles…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

ik ski al heel lang zonder helm. maar denk er over om helm te kopen.maar me ouders zeggen je toch geen helm noddig.

Niemand hoopt een helm nodig te hebben, toch zet men hem uit voorzorg op…

Bij motorrijden heb je ook geen helm nodig, die heb je pas nodig als je er af valt…toch zet iedereen hem tijdens het motorrijden op…

Ik lees Aldi, Decathlon en goedkoop. Raar!
Wel of geen helm, dat moet jezelf weten. Maar als je dan toch kiest voor meer veiligheid ga daar dan niet op bezuinigen. Of je koopt een helm die daadwerkelijk bescherming biedt (getest) of je doet gewoon een muts op.

Ik heb zelf een Salomon Ranger Custom Air. Door middel van een luchtpompje altijd passend. Zit als gegegoten. Ik doen 'm niet meer af.

Tja…als je de naam salamon gebruikt… ga je natuurlijk voor de merknamen.
Ik heb dit jaar voor het eerst met de Lidl helm geskied… heerlijk, lekker warm en anoniem! Ik val ook niet, dat scheelt:) ik heb hem voor de warmte… een muts is door mijn snelheid zo van hoofd gewaaid en met touwtjes staat niet stoer!

Een goede helm, is een hem die goed past.

Merk en type zijn veel minder van invloed op de kwaliteit.

Een goed passende helm van de Lidl doet kwa veiligheid niet veel onder voor een Giro of Alpina…

"Een goede helm, is een hem die goed past. Merk en type zijn veel minder van invloed op de kwaliteit."

RR, deze uitspraak gaat in de top10 domste uitspraken ooit!

Dat een skihelm altijd en overal even lekker warm op je hoofd is: Forget it!

Ik heb een Uvex skihelm die werkelijk fantastisch goed op m’n hoofd past en m’n hoofd zelf zit ook goed ingepakt en beschermd. Perfect!

Máár mijn oorbeschermers rijken m’n daadwerkelijke oren niet. Dat betekend dat m’n oren ijskoud kunnen worden. Een oorwarmer is een eventuele optie, maar dat gaat niet zo lekker met helm op.

Alle andere helmen (ik heb er wel ontelbaar veel geprobeerd) zaten niet lekker op m’n hoofd.

Duidelijk bewijs dat de prijs niet het kwaliteitsniveau aantoont…

Goedkope(re) helmen hoeven inderdaad niet altijd slechter te zijn. De wintersportspullen (ski’s, helmen, e.d.) van de Decathlon zijn goedkoper, maar niet slecht. Het is in feite gewoon Salomon, maar dan speciaal gemaakt voor Decathlon en - doordat er dus niet het merk Salomon op gedrukt is - goedkoper.

Ik ben op zoek naar de helm Alpina Grap (zwart). Weet iemand waar deze helm of dit merk te koop is in Rotterdam of omgeving? Op internet staat deze helm wel te koop, maar ik wel de helm wel eerst passen.

Niemand?

Heb vorig jaar voor het eerst met een helm op geskied, een Giro G9.

Zit mij perfect, lekker warm maar kan de ventilatiesleuven open zetten mocht het te warm zijn, extra draaiknop op achterzijde voor verstellen.

Ik ben tevreden (zit eerlijk gezegd beter dan een muts), koste +/- € 100,00.

Dit jaar een nieuwe helm aan het uitproberen. Hij bevalt me heel erg goed.
Smith variant brim + bluetooth set voor de muziek +/- € 280,00. Een beetje duur maar dan heb je lekker muziek zonder snoertje ;-)

nooit helm gehad, maar uiteindelijk toch maar met de ´helmhype´ meegegaan.
Ben nu in het bezit van een K2 Pro Rant Reverse Denim, top apparaat incl muziek in earpads en bandana voor je gezicht. uiteraard is alles afneembaar zodat je enkel met de helm overblijft. kortom Ideaal!

bedoel je dat huismerk van de Decathlon, Lued Ze oid?

het lijkt me er eerlijk gezegd HEEL erg vreemd uitzien op de piste. En het lijkt me ook vreselijk onprettig

Ga voor de mooie en goed passende helm van Indigo of Bogner - http://www.indigosnow.de/productgroup2-0-3-2-DE-1.html…

Let op dat je geen helm met beugel neemt als je geen slalom gaat skiën. Zodra je valt en bijvoorbeeld je skistok zou tussen je beugel en gezicht komen, is de ellende niet te overzien.

En zorg ervoor dat je helm kan ventileren maar dat je dat ook dicht kunt zetten als het erg koud is. Ook de oorbeschermers moeten voldoende ruimte bieden voor je oren, anders zijn deze erg gevoelig na een dagje skiën.
En mocht je besluiten een helm te komen, bezuinig hier dan niet op, dan krijg je meer problemen dan plezier en veiligheid.

Zorg ook dat je goggle goed op de helm past, zowel als je de goggle draagt of wanneer deze op de helm zit.

Enne, ga passen, koop niet van een plaatje !!

betalen jullie voor deze advertentie ruimte?!?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Effe reclame maken ‘anoniem’ dan nog , waarom niet

Die laatste lift halen...

Afgelopen maandag heb ik mijn eerste skihelm gekocht. Ben met het uitzoeken en proberen ongeveer anderhalf uur bezig geweest. Wat mij opviel was dat bij bepaalde helmen mijn eigen goggle dusdanig op de neus drukte dat ik niet goed kon ademhalen. Je goggle meenemen is een verstandig idee.
Ook vond ik dat sommige stelknoppen tegen het achterhoofd aandrukten of te grof instelbaar waren. Niet alle helmen hebben regelbare ventilatie.
Het is de Salomon Ranger Custom Air geworden. Deze zat verreweg het fijnst bij mij. Het luchtpompje doet hem goed aansluiten op mijn hoofd.
De bevestiging van de goggle achteraan de skihelm gaat middels twee elastieken in een soort van V-vorm. Lijkt mij ook handig indien het plastic van de bril (waarmee je band verlengd/inkort) precies daar zit. De goggle (Oakley) sluit goed aan op de helm.
In februari ga ik hem uitproberen.

Vandaag de Salomon Ranger Custom Air gepast. Ik zou heel graag nog de Alpine Grap willen proberen.

Weet iemand een winkel waar ze deze helm verkopen. Liefst in brabant.

P.s. Iemand ervaringen met het ‘custom air’ systeem.

Let it snow, let it snow, let it snow

Ja, mijn vader heeft hem en vindt hem erg fijn! Ik heb hem ook wel eens op gehad, een erg lichte en goed ventilerende helm. En dat custom air is een mooie uitvinding (en makkelijk in gebruik)! Gelijkmatig wordt hij kleiner gemaakt en daardoor heb je geen last van drukpunten.

Serfaus

Ik heb een custum air, ben er zeer blij mee. Zit goed, dankzij pompje kan je hem aanpassen zodat hij volkomen aansluit op je hoofd. Enige puntje van kritiek, de ventilatie schuif, ging bij mijn eerste custum air stuk binnen 1 vakantie. Gelukkig binnen de garantie, dus gratis nieuwe helm gekregen.

Ik heb vandaag een skihelm bij de Aldi gekocht. Van een totaal onbekend merk (RazzQ, gemaakt door de Duitse firma Aspiria), als je erop Googlet, vind je helemaal niets. Echt nada. Maar voor 25 euro was het de gok wel waard. Hij zit prima, sluit goed, is licht, ziet er niet slecht uit. Bovendien kwamen de Aldihelm 2 jaar terug heel goed uit testen (beste koop). Maar dat zegt natuurlijk nog niks over deze helm. Heeft iemand al iets gehoord over de kwaliteit van deze Aldihelm? http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_0812_48_5_410_4465.ht…

Koop altijd een helm die verstelbaar is d.m.v. draaiwieltje. Tijdens het skiën krijg je het warm en zet je hoofd dus uit. Daarvoor heb je ook de ventilatie gaten nodig :-)
Zorg dat je de bril aan de achterkant kunt bevestigen, dan raak je hem niet kwijt.

Passen is beter dan via internet, de maten verschillen per merk.
Mocht je toch via internet willen kopen meet dan je hoofd omvang op en neem contact op met de leverancier.

Als je het warm hebt zet je hoofd uit; en dan zo dat bepaalde delen van je hoofd nog gewoon in je helm passen maar je de maat van je helm om een andere plek veel groter moet maken?
Weet je zeker dat er niet een andere reden voor het draaisysteem is? Want als je hoofd plaatselijk zo heet wordt dat de omtrek van je hoofd veel groter wordt weet ik niet of dat je hersens veel goed doet…

Plaats een reactie