Sneeuwzekerheid 23 maart Oostenrijk??

Beste mensen,
Wij willen vandaag nog gaan boeken voor weekski Oostenrijk. Maar willen natuurlijk wel redelijke sneeuwzekerheid gaan hebben.
Solden,Gerlos,Kirchberg,Mayernhoven???
En klopt het dat er volgende week weer sneeuw gaat vallen die wat kan bijdragen :-)

Ik hoor het graag!

Ischgl misschien? Grotendeels +2000 meter.

Go with the snow!

Beste mensen,
Wij willen vandaag nog gaan boeken voor weekski Oostenrijk. Maar willen natuurlijk wel redelijke sneeuwzekerheid gaan hebben.
Solden,Gerlos,Kirchberg,Mayernhoven???
En klopt het dat er volgende week weer sneeuw gaat vallen die wat kan bijdragen :-)

Ik hoor het graag!

Gast323 op 9 mrt. 2013 09:49

Wij gaan met onze 2 kids naar Dienten Hochkonig.
Volgens de weerberichten en de skileraar gaat er daar volgende week 1 meter naar beneden komen.

Mayrhofen is te doen ivm de gletscher. Afgelopen week vonden wij de sneeuw in Mayrhofen per dag slechter worden ivm de hoge temperaturen. In het dal was alles verdwenen. Ik zou wat hoger gaan naar een gebied waar de gletscher aansluiting heeft op de ‘gewone’ pistes…Solden misschien?

Serfaus

Mayrhofen en een gletcher… dacht het niet… dat is hintertux!

Ischgl is zeker sneeuwzeker. Een goed alternatief voor het drukke Ischgl is Galtür.
De voorspelling in Paznauntal voor volgende week ong 50 cm tot donderdag. Een lekker vers laagje erbij. :-) Geniet er alvast van.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ja dus vanuit Mayrhofen is de gletscher goed te bereiken, daarom misschien een optie… Probeer lekker bijdehand te doen gast642…

Mayrhofen(zillertal3000) zou ik niet doen niet erg sneeuwzeker maar je kan de hintertuxer gletsjer prima bereiken vanaf mayrhofen.

Vlg mij gaat het overal sneeuwen in Oostenrijk deze week t/m donderdag en blijven de temp onder nul, dus
kunt het ook dichter bij huis zoeken door b.v naar de Wilderkaiser te gaan

De bekende schneelochs: Fieberbrunn, Obertauern, Hoghgurgl/Obergurgl en nog een paar
Hochkönig doet het ook altijd goed qua sneeuw.
En dan de gletsjers: Stubai, Sölden, Hintertux, Pitztal, Mölltal.

Kom net uit Maria-alm. OPvallend was dat de lagere pistes beter waren dan de hogere. Dit kwam door ligging en steilte van de pistes. Toen wij vorige week aankwamen was de kwaliteit uitstekend na een week met zon, zon en nog eens zon en steeds hogere temperaturen zag je de kwaliteit wel verminderen…echter zelden zulke goede omstandigheden gehad in de eerste week van maart. Er komt nieuwe sneeeuw maar als het daarna weer zon komt en hogere temperaturen ('s nachts weinig tot geen vorst) dan gaat de kwaliteit hard terug. Dus ik zou gaan voor de hogere gebieden.

Was 2 jaar geleden 8 april nog naar Stubaier Gletsjer gegaan. Had er heerlijke condities, was zelfs nog 30 cm vers sneeuw gevallen in de avond ook. Perfecte laat in de seizoen bestemming.

Niks is zo mooi, zo leuk, zo relaxed en zo gezellig als Serfaus.

Plaats een reactie