Gemütlich skidorp gezocht.

Hallo forumgangers,
Wij zoeken een ideaal skiegebied voor hele familie opa/oma inclusief(niet skiënd). Mijn ouders houden erg van wandelen en zouden dus graag een beetje kunnen wandelen.
hier even mijn eisen op een rijtje:
-Gezellig bergdorpje
-geen feestgangers en niet massaal
-meer dan 50km piste
-erg sneeuwzeker
-wandel mogelijkheden, ook tot in het skiegebied het liefsten
-activiteiten buiten het skiën zoals:rodelen, sneeuwschoenwandelen, etc
-skiën tot in dorp
Alvast dank voor jullie reactie!

#wintersport verslaafd

Fiss

Let it snow

Had ik naar gekeken, maar naar mijn idee te masaal. Ik zoek echt een onontdekt dorpje

#wintersport verslaafd

Ik ga weer Val Gardena zeggen. Voor het betere genieten (zowel op of zonder ski’s), al was het maar om de prachtige Dolomieten, het heerlijke eten en de vriendelijke sfeer.

Je kan ook kijken naar Adelboden-Lenk (Zwitserland). Dat zijn gebieden waar ik heen zou gaan met bovengenoemde eisen.

Anders Damüls? Ben er zelf niet geweest, maar wil er wel graag heen voor de redenen die jij noemt (en veel sneeuwzekerder ga je het niet krijgen, als je de statistieken bekijkt).

Anders Damüls? Ben er zelf niet geweest, maar wil er wel graag heen voor de redenen die jij noemt (en veel sneeuwzekerder ga je het niet krijgen, als je de statistieken bekijkt).

Cheizz op 28 aug. 2013 17:54

Damuls is the place :-)

When life gets too complicated.... SKI

Nou dan wordt het misschien Dienten am Hochkönig!? Klein en gezellig, sneeuwzeker, veel winterwandelpaden, afspreken op een berghut voor de lunch lopend of met de lift, 150 km piste maar als je in de buurt van het dorp blijft heb je gewoon minder km wat je wil. Rodelen, sneeuwschoenwandelen, eisstockschiesen, langlaufen en skién tot in het (berg) dorp op 1030 m.

Dienten Die Alte schule

Kijk eens naar Kleinarl. Rustig schattig dorpje en toch een mooi groot skigebied. Wandelmogelijkheden weet ik niet, zou je even naar moeten zoeken. En wil je een keer wat meer leven in de brouwerij dan pak je de bus naar bijvoorbeeld Wagrain. Ook een dagje Salzburg is goed mogelijk voor de niet skiers.

Damüls lijkt me wel wat, alleen wat weinig piste km maar 40.

#wintersport verslaafd

Is inmiddels samengegaan met Mellau, samen 100 km. Bekijk even de pagina van de concurrerende website: http://www.snowplaza.nl/oostenrijk/damuls-mellau-faschina-sc…

Ik heb de redactie van Wintersporters ook al gemeld dat het gebied tegenwoordig een stuk groter is.

Berwang, minder km piste, maar met de zugspitze arena skipas kan je nog altijd naar Lermoos, Ehrwald of de zugspitze gletcher!

Wij zijn er afgelopen Pasen geweest, was bijzonder goed bevallen

Is faschina ook skiënd te bereiken? en oh jaa warth leek mij ook is nu het met lech wordt verbonden alleen weet ik niet de wandelmogelijkheden en de rust.

#wintersport verslaafd

Berwang of Lermoos zijn leuke dorpen die redelijk voldoen aan jouw criteria. Berwang is echter niet bijzonder uitdagend, Leermoos daarentegen meer dus zou daar voor gaan (kun je ook rodelen en leuk wandelen).

Damuls schijnt ook leuk te zijn, staat wel op de agenda voor de kerst!

Sjeezus, wat zijn mensen toch kritisch.
@coen20 Waarom stel je de vraag als je op iedere suggestie kritiek hebt. Als je rust wilt moet je op Antarctica gaan zitten.

When life gets too complicated.... SKI

Tauplitz!

Warth en Faschina zijn gehuchten. I.m.o. daarmee ongeschikt voor wandelaars: te snel uitgekeken.

Lech is mondain, maar zeker niet ‘massaal’, beeldschoon dorp en gezellig, zeer sneeuwzeker, met wandelpaden tot hoog in het skigebied…

Ik ben zelf enkele jaren naar Rauris geweest. mooi wandelgebied, er is een prachtige rodelbaan. een niet al te groot skigebied, wel leuk en niet druk ook niet tijdens de carnavalsvakanties.

Obergurgl!

Ik zal zeker niet stellen, dat dit het enige gebied is, maar ik zeg: Grindelwald (CH)

HET grote voordeel van Grindelwald is de infrastructuur (treintjes, gondels) waardoor ook niet-skieers naar de hogere gebieden kunnen. Mijn vrouw skiet ook niet, maar toch lunchen we meestal ‘boven’ omdat ze gewoon met de trein/gondel naar boven komt en weer terug.
Ook ligt er in dit gebied een uitgebreid net van wandelpaden, is er een rodelbaan en kun je in G. sneeuwschoentours boeken, eventueel incl. fondue.
Levendig dorp, geen massatourisme en Anton aus Tirol en/of Andre Hazes zul je er niet snel horen.

Voor de niet-skieers is er een wandelpas waarmee je gebruik kunt maken van alle infrastructuur die redelijkerwijs voor wandelaars interessant is, waaronder Piz Gloria waar 007 In dienst van Hare Majesteit zich afspeelt. Met een toeslag kun je ook naar de Jungfraujoch, bergwereld in optima forma.
Met deze pas kun je ook naar Interlaken om te shoppen.

Verder is het gebied uitstekend per dagtrein vanuit NL te bereiken: Vanuit Amsterdam/Utrecht/Arnhem met 2x ovestappen.

Rob

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Lermoos. Vrienden van ons gaan daar al enkele jaren naar toe. Het gebied is wat betreft km-ers minder maar voldoet voor hun zeer goed. De ouders zijn ervaren skiers en hebben het nog steeds naar hun zin ook vanwege de goede off-piste mogelijkheden. Voor de kinderen is het ideaal omdat het een erg overzichtelijk gebied is. De wandelmogelijkheden zijn erg goed en ook zijn er andere dingen te doen. Daarnaast is het op goede reisafstand van Nederland.

Sluit me aan bij al genoemde dorpen Fiss of in Hochkönig gebied (Maria Alm?) of misschien Nauders. Genoeg wandelmogelijkheden en te skien en sneeuwzeker. Lermoos is hierboven ook een paar keer genoemd, persoonlijk vind ik dat niet echt een gezellig dorp (nogal sfeerloos). De mogelijkheden binnen Zugspitze gebied zijn dan wel weer goed, maar zou het niet als gemoedelijk dorp aanraden. Maar is uiteraard allemaal een kwestie van smaak.

Lermoos goede off-piste…hilarisch!

Het is uiteindelijk warth geworden voor de kerst en damüls bewaren we voor volgend jaar! dank voor de reacties

#wintersport verslaafd

Het is uiteindelijk warth geworden voor de kerst en damüls bewaren we voor volgend jaar! dank voor de reacties

#wintersport verslaafd

Veel plezier gewenst in Warth

Vanuit Warth kun je ook gemakkelijk in Damuls gaan skien (klein stukje met de auto). Met de 3-taler pass kun je in allebei de gebieden (+ Diedamskopf) skien.

When life gets too complicated.... SKI

Heel veel plaatsen werden geadviseerd. Warth niet, het werd zelfs afgeraden. Ben nu toch wel benieuwd waarom je toch daarvoor gekozen hebt. Krijg nu en beetje het gevoel dat iedereen veel moeite voor niets heeft gedaan.

Montafon , gaschrun en st gallenkirch.
Veel km’ , sneeuw zeker , wandel paden , ook naar / in skiegebied .
Niet massaal , rodelen , wandelen op de bielerhue e
Ben ook in damuls en warth geweest (meerdere keren )
Damuls is wel geschikt maar is een klein gehucht en warth minder geschikt om te wandelen .

Warth is absoluut geen gemutlich dorp. Het heeft minder dan 200 inwoners en ligt nogal afgelegen en bar tegen de hochtannbergpas aan. Het klimaat is hier zo kil dat er ruim onder de 1800 meter al geen bomen meer staan.
Daarbij: Warth krijgt met Kerst weinig zon door de noordligging.
Klinkt als de keuze van een skier die graag in Lech wil skien…
Wandelaars hebben in Warth niets te zoeken (en komen met de auto niet in Lech, de weg tussen Warth en Lech is dicht in de winter)

Jammer @coen20 dat je de reacties niet zo goed leest wat je keuze betreft. Zo te lezen is Warth voor jou doelgroep niet zo geschikt.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie