Post hier je wintersportvideo's 2013-2014

Onderstaand filmpje van onze laatste vakantie in Ischgl. Oorspronkelijk gemaakt voor mezelf, maar ik wil het hier wel eens posten. Als ik het gemaakt had voor aan anderen te laten zien, dan was 12 minuten veeeeeel te lang geweest!
Als er mensen zijn met tips, deze zijn altijd welkom… :-)

@karsten2 Mooi gemaakt ! Zeker de fragmenten waar je een persoon laat staan in beeld zoals op 4.55 min. En de stukjes tekst (gedachtes/quotes?) vond ik ook heel leuk !

@karsten2 Mooi werk man! Daar zijn wat uurtjes ingestopt of niet?! Door al het ge-edit ben ik, ondanks de 12minuten, toch vrijwel steeds geboeid gebleven naar wat er nog meer ging komen. :)
Als ik een tip moet geven zou ik zeggen dat je wat meer kleur correctie mag toepassen, persoonlijk vind ik de sneeuw wat geel overkomen. (Op 02:30 vind ik hem natuurlijker dan op 03:50 of 07:46 en 08:46)
Alle effecten e.d. zijn natuurlijk een kwestie van smaak maar mij stoort het niet.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@tum steekt inderdaad wel wat werk in ja. Ik vind het persoonlijk een leuk tussendoortje om de sneeuwverslaving wat af te houden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel weinig weet over kleurcorrecties…
Heb de tutorial van Abe Kislevitz eens bekeken, maar die is vooral toegespitst op Final cut en ik gebruik vooral After effects. De beelden zijn wel gefilmd met een gopro 2 en een gopro 3 black. Afhankelijk van de beeldstabilisatie krijg je toch altijd wat verschillen in kwaliteit en kleur en dat is eigenlijk wel jammer :)

Heb je de hele film in After Effects staan???
Lees eens vanaf pagina 11 in het tips en tricks topic, daar word ook eea over kleurcorrectie uiteen gezet. Ik heb het daarvoor ook nooit toegepast. Het is een klein detail wat het wel 1 geheel kan maken, hetzelfde geld inderdaad voor de kwaliteit. :)

https://www.wintersport.nl/forum/topic/48270?page=11…

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@Karsten2 mooi filmpje! Hoe heet dat nummer van David Guetta vanaf minuut 3 ook alweer?

@geert89 The Alphabeat- David Guetta

@tum steekt inderdaad wel wat werk in ja. Ik vind het persoonlijk een leuk tussendoortje om de sneeuwverslaving wat af te houden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel weinig weet over kleurcorrecties…
Heb de tutorial van Abe Kislevitz eens bekeken, maar die is vooral toegespitst op Final cut en ik gebruik vooral After effects. De beelden zijn wel gefilmd met een gopro 2 en een gopro 3 black. Afhankelijk van de beeldstabilisatie krijg je toch altijd wat verschillen in kwaliteit en kleur en dat is eigenlijk wel jammer :)

Karsten2 op 20 nov 2014 15:15

Zoals @tum ook al linkt naar het topic waar het beschreven wordt; in welk programma of met welke plugin de kleur correctie gedaan wordt is niet zo zeer belangrijk. Als je de gedachten en de methodes maar snapt, dan kun je feitelijk in elk programma je kleur corrigeren :) Sterker nog; in AE heb je nog veel meer opties dan (standaard) in FCP X zitten :)

@rene nice! Thx voor de tip…!

Ik ben net lid van dit forum en superleuk om al jullie filmpjes te zien hier! Ik heb ook nog een filmpje van Valtho Dutchweek 2014, enjoy! (Wel even op HD zetten voor optimaal kijkplezier)

Specs: gefilmd met gopro 3 black en 3+ black, montage in final cut pro

http://youtu.be/2wGKyjd5Cbg

Ik ben net lid van dit forum en superleuk om al jullie filmpjes te zien hier! Ik heb ook nog een filmpje van Valtho Dutchweek 2014, enjoy! (Wel even op HD zetten voor optimaal kijkplezier)

Specs: gefilmd met gopro 3 black en 3+ black, montage in final cut pro

Heel vet filmpje @wenb !! Vooral omdat wij gisteren Valtho hebben geboekt! Hoe heb je het effect op 2:05/2:06 gemaakt? Vond ik wel een erg vette overgang! :) Zelf werk ik met Sony Vegas Pro, maar als je dit handmatig hebt gemaakt moet dat daarin ook zeker kunnen!

Ik heb eigenlijk een soort trailer gemaakt voor de aankomende wintersport. Een soort voorstelronde eigenlijk.
We gaan met 2 gezinnen, voor t eerst met z’n allen. Ik heb het geluk gehad om vorig jaar met beide gezinnen op wintersport te gaan.

De beelden komen uit Paradiski en de Zillertal Arena.

Gemaakt met Premiere Pro CS6

Ik weet niet precies waar ik mijn vraag moet stellen en vraag hem maar hier omdat jullie het meest werken met gopro’s oid.

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een gopro hero 3+ black edition en ga met kerst naar oostenrijk.
Nu wil ik tijdens het skien actie foto’s maken van mezelf door middel van me helm of skistok(met klem voor gopro te bevestigen). Hoe maken jullie goede kwaliteit actie foto’s voor bijv om op fb te zetten of een foto album te maken?

Door te filmen en dan op de computer de juiste frame er uit te pikken?
Om time lapse aan te zetten (bijv op om de 2 seconden)?
Om foto burst aan te zetten (bijv 30 foto per 3 sec)?
Of om een enkele foto te maken van je zelf tijdens het skien?

Heb het in snowworld geprobeerd maar daar zijn mijn foto’s wazig omdat ik er mee beweeg of mijn omgeving beweegd.
Misschien hebben jullie wat tips voor mij.

Heb mijn andwoord proberen te zoeken maar vind niks, denk stel hem hier omdat jullie allemaal veel bewerken en langer ervaring hebben.

Ik weet niet precies waar ik mijn vraag moet stellen en vraag hem maar hier omdat jullie het meest werken met gopro’s oid.

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een gopro hero 3+ black edition en ga met kerst naar oostenrijk.
Nu wil ik tijdens het skien actie foto’s maken van mezelf door middel van me helm of skistok(met klem voor gopro te bevestigen). Hoe maken jullie goede kwaliteit actie foto’s voor bijv om op fb te zetten of een foto album te maken?

Door te filmen en dan op de computer de juiste frame er uit te pikken?
Om time lapse aan te zetten (bijv op om de 2 seconden)?
Om foto burst aan te zetten (bijv 30 foto per 3 sec)?
Of om een enkele foto te maken van je zelf tijdens het skien?

Heb het in snowworld geprobeerd maar daar zijn mijn foto’s wazig omdat ik er mee beweeg of mijn omgeving beweegd.
Misschien hebben jullie wat tips voor mij.

Heb mijn andwoord proberen te zoeken maar vind niks, denk stel hem hier omdat jullie allemaal veel bewerken en langer ervaring hebben.

Pietjepuk op 9 dec 2014 22:36

@Pietjepuk
Ik weet niet eerlijk gezegd of dit met een black/gopro gaat lukken… Voor een actie foto heb je een zeer snelle sluitertijd nodig. Dit is iets wat je bij een gorpro sws niet kan aanpassen, en of de sluitertijd van de timelaps/burst snel genoeg is weet ik niet.

Om het evt te kunnen laten werken denk ik dat dit de beste mogelijkheid zou zijn(Simpel): zorg dat de camera stil staat en dat er geen beweging op de achtergrond is. Zo krijg je (denk ik) in iedergeval focus op het “actie moment”

Volgens mij moet dit gewoon lukken in de burst modus, foto’s maken en de mooiste/beste eruit halen. Moet je wel iemand erbij hebben die de camera op een vast punt zet/houdt.

Hier een mooi voorbeeld:

Volgens mij moet dit gewoon lukken in de burst modus, foto’s maken en de mooiste/beste eruit halen. Moet je wel iemand erbij hebben die de camera op een vast punt zet/houdt.

michelr op 10 dec 2014 09:07

Dat dus! Dat het in Snowworld niet gelukt is komt puur door het feit dat je daar een gebrek hebt aan licht. Als je het op een mooie blue-bird dag doet moet het echt totaal geen probleem zijn.

Frames knippen uit een video is een optie, maar zorg er dan wel voor dat je op een hogere framerate hebt gefilmd, de frames hiervan zijn veel strakker dan op 24/25/30 FPS. Een foto is hoe dan ook altijd beter :)

Fotoburst is inderdaad een optie, maar hij maakt dan 30 foto’s en stopt daarna. Als je 'm dus op de snelste stand zet om niks van je move te missen (30 foto’s per seconde) is hij dus met 1 seconde klaar, terwijl jouw vette actie waarschijnlijk langer duurt. Je kan ook bijvoorbeeld kiezen voor 5 foto’s per seconde, dan leg je minder vast maar is de duur van de burst 6 seconden. Daarbij moet degene die de burst aanzet ook goed timen, anders is de burst al afgelopen voor jij in de buurt bent.

Je kan ook timelapse kiezen, hierbij blijft ie wel foto’s maken zolang als je wilt. Enige nadeel is dat de timelapse maar tot 2 foto’s per seconde kan, dus met echt actieshots kan dat te langzaam zijn.

Probeer zeker ook te filmen en daar stills uit te halen. Film dan op 1080 met 50 of 60 frames per seconden, dan heb je dus 50/60 '“video foto’s” om uit te kiezen.

Verder is het gewoon alles uitproberen en ondervinden wat jou het meeste bevalt. Verdiep je van te voren in alle mogelijkheden en trek er rustig wat tijd voor uit op de piste en kijk de beelden terug zodat je weet wat werkt voor jou en wat niet. Zon is je grote vriend voor mooie beelden en stabilisatie is ook van groot belang voor echt scherpe beelden.

@Jesper2 : het is inderdaad een handgemaakt effect waarbij je de normale video hebt en 1 overlay die je opfokt met lichtflitsen en in/uitzoomen :)

Je kan ook met je iPhone of andere smartphones een burstphoto maken, zit dan geen limit aan hoelang.

Eitje toch? ;-)

Kijk hier heb ik wat aan!
Ik ga van alles proberen op vakantie en bekijk dan het resultaat.

Bedankt heren ;)

Bedankt heren ;)

Pietjepuk op 10 dec 2014 13:29

Ehh, heren? Imma lady! ;)
Graag gedaan en veel plezier!

't blijft wel leuk om te zien hoe de heren van Gopro echt geen fuck om die dingen geven, wie doet anders tijdens het wintersporten de gopro niet netjes in de waterproof case :P

@Powermage, als je doelt op het filmpje van GoPro Tips, dit is volgens mij niet iemand van GoPro

@michelr Volgens zijn eigen profielen is Abe Kislevits "GoPro Production Artist "

@Powermage, als je doelt op het filmpje van GoPro Tips, dit is volgens mij niet iemand van GoPro

michelr op 11 dec 2014 09:52

@michelr Zoals Powermage al aangeeft is Abe wel degelijk werkzaam bij GoPro . Hij filmt er gigantisch veel voor, maakt veel edits en deels SFX. Bekijk anders zijn portfolio maar eens http://abekislevitz.com/video-work-portfolio/ ;) Zijn blogs zijn overigens ook bijzonder interessant!

Edit; @Powermage ; ik betrap me er steeds vaker en vaker op dat ik de GoPro zonder waterdichte casing gebruik maar enkel met “the frame”. Alleen als ik in het terrein in ga waar de kans groot is dat je sprays over je heen gaat krijgen doe ik er het liefste pas de waterdichte case omheen. Die dingen kunnen wel wat hebben hoor :)

@Powermage, oke wist ik niet, weer wat geleerd. :-)
@Rene, zijn blogs zijn inderdaad interessant :-)

Gaaf filmpje @wenb en @frank15

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Edit; @Powermage ; ik betrap me er steeds vaker en vaker op dat ik de GoPro zonder waterdichte casing gebruik maar enkel met “the frame”. Alleen als ik in het terrein in ga waar de kans groot is dat je sprays over je heen gaat krijgen doe ik er het liefste pas de waterdichte case omheen. Die dingen kunnen wel wat hebben hoor :)

Rene op 11 dec 2014 10:16

Ik heb er zelf geen :P staat nog steeds op mijn ‘wensenlijst’ om te kopen, maar zat er dit jaar niet in (restschuld op vorig huis :( ) maargoed, ben hard de schade aan het inhalen met nieuwe dingen elke maand :P

Maargoed, t is ook niet alleen maar hem in the frame zetten, maar ook even op einde van je skistok duwen, ding onder je skie’s met een jump houden etc… de meeste mensen hier zijn een stuk zuiniger erop denk ik, maargoed, als je ze hebt liggen alsof t weg werpartikelen zijn en t enige wat telt toffe beelden maken is dan zou ik t ook zo gebruiken.

Top vacantie met de meiden. Meiden voor het eerst op een Snowboard

Plaats een reactie