Jaarkaart snowworld, doen of niet?

Ik ben aan het twijfelen of ik een jaarkaart voor Snowworld zal kopen. Ik woon in Landgraaf, het ligt om de hoek dus voor de afstand hoef ik het niet te laten. Het is dat je je materiaal op de fiets moeilijk mee kunt nemen anders zou ik erheen fietsen, zo dichtbij is het. Ik doe niks aan sport en het enige dat ik leuk vind is… skiën en snowboarden.

Ik kan technisch best goed skiën en boarden. Heb van beide mijn eigen materiaal. Echt uitdagend zijn de pistes in snowworld dus niet voor me. Als ik er heen ga vermaak ik me meestal wel een uurtje of 3, daarna heb ik het gezien. Ik kom er nu denk ik 2-3 keer per jaar. Ik ga nooit het park in, dat is misschien wel iets waar ik me nog aan zou kunnen wagen. Zijn hier mensen die een jaarkaart hebben? Blijft het leuk of ga je na 2 maanden niet meer?

Volgens de site van snowworld kost een 12 maanden kaart voor volwassenen 49,95 per maand. Dat vind ik op zich wel een redelijk bedrag maar meer zou ik per maand ook niet willen betalen aan een sport. Er staat niets over betalingsvoorwaarden op de site. Als ik het in een keer moet ophoesten is dat natuurlijk een bak geld.

Er staat ook nog iets over club snowworld, jaarkaart en wekelijks les voor 73 euro/maand. Als ik de planning bekijk is er alleen kinder snowboardles in Landgraaf? Weet iemand hier iets meer over? In Zoetermeer zijn er ook gewoon lessen op avonden. Aangezien ik om het weekend moet werken zou dit voor mij dus alleen interessant zijn als ik 's avonds les kan volgen.

Niet doen!! Het is doooodsaai

Het is maar net met welke instelling je gaat. Als je puur gaat om elke avond naar beneden te knallen, dan zou ik het niet doen. Zoals Gast642 iets te kort door de bocht zegt is het dan op te duur snel saai.

Wil je echt gaan werken aan je techniek, dan zou ik zeggen; waarom niet. Ben sinds begin december bezig op de rollerbaan. Niet bepaald vol actie, maar wel bijzonder goed voor je techniek. Nu ben ik aan het leren skiën, dus is het voor mij helemaal veel uitdaging in, maar verder zijn er dagelijks dus ontzettend veel mensen bezig hun techniek te verbeteren.

Ga waarschijnlijk zondag avond ook een avondje Landgraaf meepikken. Niet voor de actie, maar weer puur om aan techniek te werken.

Ik ben het wel met Rene eens. Als je alleen van boven naar beneden gaat skiën of snowboarden, dan ben je na een uur wel uitgekeken voor de rest van het jaar. Zelf vind ik SnowWorld ideaal om er eens per maand mijn freestyle techniek bij te houden en te verbeteren. Je krijgt natuurlijk nooit dezelfde beleving als op de piste, maar ik kan mij daar makkelijk 2 uur per maand vermaken. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen een abonnement nemen op de sportschool of een indoor skihal. Het is dat ik een uur moet reizen, anders had ik er zeker elk weekend gezeten.

Ik heb al een aantal jaar een jaarkaart van Snowworld. Ik woon een half uurtje rijden van Zoetermeer.
Normaal gesproken ga ik er 1x in de week heen en in de schoolvakanties 2x per week om 2 uurtjes aan mijn skitechniek te werken. Daar is zo’n baan uitstekend geschikt voor.
Als je alleen van boven naar beneden gaat en daar een soort van wintersportgevoel bij wilt hebben dan moet je het niet doen. Dan wordt het snel saai. je moet het echt zien als vervanging voor een andere sport. Zelf hou ik de meeste andere sporten(zwemmen, fitnessen, etc.) ook niet vol maar dit dus wel.
Tussendoor neem ik wel eens een privé les om foutjes er uit te halen en verder te komen met mijn techniek. Dan oefen ik het een poosje in en dat vraag ik weer eens om feed back. Zo kom je steeds een stapje verder.
Er zijn 's avonds ook trainingen in Zoetermeer dus ik mag aannemen dat dat ook het geval is in Landgraaf. Je krijgt dan elke week anderhalf uur les behalve in de schoolvakanties. Ik zou het best willen want naar verhouding is het niet duur. Helaas is het voor mij niet haalbaar. Als het voor jou wel haalbaar is en je vindt het leuk om aan je techniek te werken, kan ik het je zeker aanraden.

Ik zou het graag willen doen, puur om zo mijn techniek te verbeteren, maar om per keer 1.5 uur te rijden om er te komen is gewoon gekkenwerk, dus ben wel een beetje jaloers op mensen die het wel kunnen omdat ze dichterbij wonen, maar des al niettemin probeer ik er wel zo vask mogelijk heen te gaan om aan mijn techniek te werken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zolang er een 3e baan is in Zoetermeer heb ik daar een jaarkaart. (daarvoor was in in rucphen te vinden)
Moest er tot 3 jaar terug nog een uur voor rijden maar nu gelukkig nog maar een half uurtje.
Je moet zoiets ook alleen doen om aan je techniek te werken want ook ik vind het dodelijk saai om enkel baantjes te trekken.
Probeer bij een vereniging te gaan waar ze je kunnen helpen met het verbeteren van je techniek. Vaak krijg je via zo’n vereniging ook weer korting op je jaarkaart of hebben ze speciale trainingskaarten voor een bepaalde avond/dag.

Übung macht den meister!!!

Bedankt voor jullie reacties. Ik zou inderdaad niet voor het wintersport gevoel willen gaan maar echt om aan mijn techniek te werken, zowel ski als board. Buiten dat zou ik kunnen leren springen en sliden met mijn board. @joepiedepoepie ,wat betaal nu voor je jaarkaart, gewoon 49,95 per maand?
Is er iemand hier die lid is van club snowworld?

Ze geven in Zoetermeer ook freestyle lessen. En anders zou je eens bij Steasy moeten kijken. Dat is een groepje enthousiastelingen die regelmatig, buiten SnowWorld om freestyle lessen geeft.

@Frank9 De jaarkaart kost inderdaad 49,95 per maand maar ik betaal 'm in 1 keer omdat dat goedkoper uitkomt.

Het ligt er natuurlijk aan hoe vaak je van plan bent te gaan en of je dit dan ook het hele jaar volhoud…

Als je maximaal 2 x per maand gaat en bijvoorbeeld alléén 's avonds kan je beter gewoon een losse avondkaart kopen = 4 uur toegang voor €24.95… Als je van dit bedrag uitgaat moet je dus echt 2 keer per maand minimaal daarheen gaan en dan ook nog eens 4 uur, anders kom je duurder uit. Je kan dan altijd nog af en toe een les nemen en het voordeel is dat je er niet een jaar aan vast zit.

🏂

Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ik heb nu een jaarkaart op de Uithof (10 euro per maand) maar daar heb ik het afgelopen half jaar maar 2x gebruik van gemaakt, dus daar wil ik vanaf. Maar 50 euro per maand voor alleen Zoetermeer vind ik ook het geld niet waard? Maar als het abo zowel in Zoetermeer als Landgraaf geldig is dan wil ik er nog wel over nadenken

Het abonnement geldt voor Zoetermeer en Landgraaf.
Als je 's avonds gaat en niet zo vaak kan je inderdaad beter zo’n losse voordeelkaart kopen.
Ik ga in de winter altijd 's ochtends op een doordeweekse dag(april t/m oktober meestal zondagochtend). Je hebt de piste dan voor jezelf.
2 uur flink trainen vind ik voor mezelf wel genoeg en dan houd ik het wel een heel jaar vol.
Als je langer gaat, kan ik me voorstellen dat het gaat vervelen en dat je dan minder vaak zal gaan.

Ik zit met hetzelfde probleem en twijfel om een jaarkaart te nemen of niet.
Had al geïnformeerd bij Landgraaf voor zo’n jaarkaart.
Dit kost 49,95 euro per maand wat dus uitkomt op een 600 euro. Dit kan je maandelijks betalen of in 1 maal betalen. Dan krijg je een korting van 10% wat dus uitkomt op 540 euro. De parking kan je ook een jaarabonnement op nemen: 25 euro.

Aangezien ik van België ben kan ik niet maandelijks betalen maar zou ik het in 1 maal moeten betalen. (60€ korting er wel bij).

Dit alles zou dus uitkomen op 565 euro voor parking + jaarkaart.

Ben nu enkel geïnteresseerd in het freestyle boarden en dus alleen in het funpark te zien. (beginner)
Maar op regelmatige basis is er geen funpark omdat ze aan het verbouwen zijn of is het park in een slechte staat. (Landingen met grote gaten etc.) Wordt dit op een of andere manier vergoed?

Zit dus sterk te twijfelen om een jaarabonnement te nemen omdat ik nu ongeveer 5 x per maand ga dus zou het me wel veel goedkoper uitkomen met een abonnement.

Het is jammer dat die dingen niet overdraagbaar zijn(althans, dat denk ik). Ik heb een jaarkaart liggen maar kan die voorlopig niet gebruiken doordat ik niet mag skiën omdat ik een ongeluk heb gehad. Anders had je die van mij wel mogen overnemen voor een lagere prijs.

Denk niet dat ze overdraagbaar zijn. (Pasfoto is nodig etc.)
Kan je abonnement niet op stop worden gezet ivm ongevallen?

Heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. (er komt toch al zo veel op je af).Ik zal eens op hun site kijken en anders eens bellen.

Ik heb een jaarkaart, van die 565€ krijg je ook nog de waarborg 15 € voor de ingangskaart en 10 € voor de parkeerkaart terug, is dus 540€, door de week betaal je 24.95 € voor 4 hr.
Ga je om de 2 weken, betaal je 24.95 x 26 en dan nog eens 2 € (parking) x 26 = 700.70 €
In mijn geval 540 : 26= 20.77 €/keer, zeker leuk als je in de winterperiode de massa aan de kassa ziet aanschuiven, ik ga rechtstreeks naar onder :-).

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Ik heb een jaarkaart, van die 565€ krijg je ook nog de waarborg 15 € voor de ingangskaart en 10 € voor de parkeerkaart terug, is dus 540€, door de week betaal je 24.95 € voor 4 hr.
Ga je om de 2 weken, betaal je 24.95 x 26 en dan nog eens 2 € (parking) x 26 = 700.70 €
In mijn geval 540 : 26= 20.77 €/keer, zeker leuk als je in de winterperiode de massa aan de kassa ziet aanschuiven, ik ga rechtstreeks naar onder :-).

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Oh man wat ben ik jaloers op jou! Ik zou willen dat ik zo dicht bij snowworld woonde :P. Vermaak voor een uur of drie is toch fijn en anders ga je toch gewoon het park in?! :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Heb dus sinds gisteren dan toch maar een jaarkaart genomen!
581,46 euro inclusief borg + parkeerkaart.

Krijg je nog andere voordelen? Bijvoorbeeld zoveel % korting op eten & drinken of zit dat er niet bij? ;)

Het gemak is er wel al! Niet meer in de rij staan wachten. Geen kaartjes meer gebruiken & gaan wanneer ik wil… :D

Je krijgt 10% korting op je aankopen bij Duijvestein op vertoon van je skipas.

Je kunt (in ieder geval in Landgraaf) ook een locker huren, dan kun je je spullen daar laten staan en echt op de fiets komen :)

In het zomerseizoen in zo’n kaart echt geweldig!
echter in het winterseizoen vind ik er in niet veel aan!
Helemaal volgepropt en slecht onderhouden pistes ( ook niet bij te houden alst zo druk is)! Lange wachtrij bij de lift…

maar voor de zomer periode ideaal!

wij wonen ook niet zo heel dicht bij 70 km rijden, maar zijn zomers regelmatig te vinden!

Liefs,

Je kunt (in ieder geval in Landgraaf) ook een locker huren, dan kun je je spullen daar laten staan en echt op de fiets komen :)

Mark13 op 16 apr. 2014 13:03

En wat is daar de kostprijs van? :)

toch weer jammer dat ik er dan weer op 2u en 45 min rijden vanaf woon…

Heb nu ongeveer 2 weken een jaarkaart en bevalt me heel erg goed.
Ik ga op dit moment 2 x per week. Dus ga het er zeker uithalen! ;-)

Ook aangenaam verrast dat ze het park toch iets of wat onderhouden deze keer!
Na een maandje zag het park er al slecht uit met afgeschampte kickers en veel ijsplekken.
Er ligt weer nieuwe laagje en de kickers zijn weer inorde gebracht.

Hier en daar een landing dat nog slecht ligt maar ze zijn goed bezig daar!

Ah, we hebben dus iemand die regelmatig de condities van park en banen kan posten? ;) Haha! Waren beide afdalingen open of?

Haha! Ja, beide afdalingen lagen open. Piste 1 (FIS) ligt er redelijk bij maar denk dat ze deze binnenkort toch gaan voorzien van vers laagje want dat ziet er maar grijs uit!

Piste 2 staat op de website als gesloten maar was gewoon open gisteren. Zijn ze wel volop aan het besneeuwen maar… verse sneeuw en hij zag er goed uit! ;)

Vorige week geweest, kwaliteit van de sneeuw was zeer slecht, normaal is daar een temp van -6/-7, nu was het -2, denk dat dat de reden was van de slechte sneeuw.

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Bereid je maar vast voor in de zomer is alleen de rechter piste open…
linker word zomermaanden verhuurd…

Verder is t wel lekker rustig in de zomer:),
Ik ben er dan iig ook regelmatig!

Plaats een reactie