Skicircus Saalbach Hinterglemm 26-12-2013 – 31-12-2013

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

[/u]Reisverslag Saalbach Hinterglemm Leogang 26-12-2013 – 31-12-2013[/u]
Deze december was het weer zover, een wintersport met mijn (oude) school. Een ingewikkeld verhaal waar ik geen uitleg over ga geven. Het gaat om het snowboarden in een zeer prachtig gebied, waar ik zeker terug ga komen. Zoals ik in het Ouwehoertopic al zei, post ik 1x per dag een verslag van een van de dagen in Saalbach. Natuurlijk wel in de goede volgorde, hahaha.

Donderdag 26-12 & vrijdag 27-12
Donderdag 26 december 2013 was het dan zover, een nieuwe wintersport. Dit keer naar Saalbach Hinterglemm Leogang. We vertrokken rond 18:00 vanuit Zwijndrecht met de bus naar Vorderglemm. Van de reis zelf heb ik natuurlijk geen foto’s gemaakt, van vrijdag wel. Ons hotel lag aan piste 61, helaas lag hier niet genoeg sneeuw, dus we konden niet vanaf de Schönleiten naar het hotel snowboarden/skiën. Maar dat betekend niet dat het uitzicht niet prachtig was vanuit de kamer waar ik sliep met een aantal anderen.

null

Dit was het uitzicht vanuit onze kamer.

null

Er werden deze vier dagen vol bijgespoten door de sneeuwkanonnen.

null

Prachtige foto’s kun je maken in dit gebied, zeker een aanrader om een goede fotocamera mee tenemen!

null

Onderweg vanuit Vorderglemm naar Leogang kan je Kaprun, oftewel de Kitzsteinerhorn, zien liggen, erg mooi.

null

Een standaard lunch voor mij op de pistes, erg lekker natuurlijk.

null

Het dal werd langzaamaan bedekt met een wolkendek.

null

De Schönleitenbahn en de Schönleiten 6er samen op de foto vanaf de Hochwartalm.

null

Om de vakantie mee te openen en de dag af te sluiten. Een heerlijke Obstler en een lekker biertj… lekkere grote bier.

null

En met deze foto sluit ik het reisverslag van dag 1 en 2 af. Morgen komt dag 3 (28-12) online te staan.

Carnas on Tour

Mooi verslag& foto’s hoor! Kijk alweer uit naar morgen haha

Gang is alles

Leuk om te lezen en te zien!!!

Ziet er top uit! Leuk ook om het te verdelen zodat we elke dag weer uit kunnen kijken naar je fotos!

Certified ski-boy, glijbewijs

Mooie foto’s!

No sweat no glory

Prachtig!!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Mooie foto’ en een leuk verslag.

WAAR BLIJFT DE VOLGENDE???

Gang is alles

WAAR BLIJFT DE VOLGENDE???

Jesper op 1 jan. 2014 16:30

De dag is nog niet om…

WAAR BLIJFT DE VOLGENDE???

Jesper op 1 jan. 2014 16:30

Rustig jonge :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

We wachten rustig af. Dan kan het alleen maar beter worden.;-)

WAAR BLIJFT DE VOLGENDE???

Jesper op 1 jan. 2014 16:30

De dag is nog niet om…

Michael. op 1 jan. 2014 16:50

Wel bijna :O

Gang is alles

Iets met een kater van Oud en Nieuw, nog naar de klote van de wintersport en een laaaange busreis en werken in de avond heeft ervoor gezorgd dat ik geen verslag van dag 2 heb kunnen maken. Ik beloof dat er vanmiddag eentje komt met extra veel foto’s!

Carnas on Tour

Och arme! We wachten nog wel even dan.

Oh oke dan wachten we indd nog wel ff

Gang is alles

Zaterdag 28-12
Dag twee van wat een supertoffe vakantie zou worden. Het was wederom een stralende dag en we waren van plan om een grote ronde te maken. We begonnen in Vorderglemm, richting Saalbach om vervolgens via Hinterglemm en de beide Schattberg terug naar Saalbach te gaan. Een ronde goed voor 26 kilometer. Door het mooie weer heb ik mooie foto’s kunnen maken en zoals beloofd zal ik er veel plaatsen van deze dag.

null

De dag begon wat bewolkt maar het kwam uiteindelijk goed. Zoals aan de nummerborden te zien waren er veel Duitsers in het hotel, onze groep was de enige met de Nederlandse nationaliteit.

null

Deze lift, de Panorama 6er Kohlmais, heeft stoelverwarming en lag op onze route van die dag. De lift ligt tussen de 1300 en 1800 meter.

null

Vanaf het bergstation van de Panorama 6er heb je uitzicht op het iets hoger gelegen bergstation van de Kohlmaisgipfelbahn. Voor de mensen die niet weten welke gondel dit is, dit is een gondel met 5 cabines achter elkaar waarin je moet staan, net zoals in de Schönleitenbahn.

null

null

A fijn, we zijn nog steeds bij het bergstation van de Panorama. Dit leverde mooie plaatjes op, zoals op de bovenste twee foto’s te zien zijn. En we waren pas net onderweg, dus we kregen nog veel mooie uitzichten voor de boeg.

null

Tegen het einde van de dag zouden wij daar staan. De rechterberg (Schattberg Westgipfel) is 2095 meter hoog. Vanaf de linkerberg (Schattberg Ost) zouden wij gaan afdalen naar Saalbach. Hier meer over later in dit verslag van dag 2.

null

Inmiddels waren wij afgedaald naar de Bernkogelbahn en vervolgens de Bernkogel III + IV genomen. Dit is, zoals op de foto te zien, een ankerlift die 7:30 minuten duurt. Niet fijn voor snowboarden, wat ik zelf ervaren heb.

null

Dit was onze volgende bergtop waar wij ons naartoe zouden verplaatsen, de Reiterkogel. Hier sta je op 1819 meter hoogte, waar je dus een fantastisch uitzicht hebt op verschillende bergtoppen in de buurt van dit prachtige skigebied.

null

En dit was dat het uitzicht vanaf de Reiterkogel. Ons volgende punt was eten bij de Sportalm, het was inmiddels half 12 en we waren op de helft van onze ronde.

null

Voordat we bij de Sportalm waren, nog een aantal keer stoppen, omdat er twee linksom waren gegaan en wij rechtsom. Gelukkig kwamen we op het zelfde punt terecht.

null

Lunch! Eerst wat te drinken natuurlijk, lekker biertje met mooi weer en een mooi uitzicht.

null

null

Het uitzicht was goed, alleen vind ik het raar hoe die bomen staan. Weet iemand hoezo dit gedaan is of dit natuurlijk is. Al is dat laatste wel raar natuurlijk, maar de natuur is ook raar.

null

null

null

Lekker hoor al dat eten :) Dit was een beetje de normale gang van zaken tijdens de lunch.

null

Uitgegeten, dus door naar de Unterschwarzbahn. Net zoals in Saalbach moet je in Hinterglemm lopen door het dorp naar sommige liften.

null

Deze piste hadden wij nodig om naar U-bahn (zoals de gondel is afgekort) te gaan. Bovenaan is de piste nog te doen, maar des te meer we naar het dal gingen, des te slechter die werd. Zonde, want het is echt een top piste!

null

Onze groep van die dag. Er staan 5 punten in het gebied waar je zo’n Snapshot kan maken. Toch kan je beter een foto maken met je eigen camera, want dan heb je het hele uitzicht achter je op de foto en geen gedoe van die clown.

null

Dit is veel beter, al die mooie bergtoppen op de achtergrond geeft een betere indruk van de Westgipfel.

null

Heerlijk toch, dit uitzicht :)

null

Plus je kan nog eens Zell am See zien liggen. Altijd fijn om gebieden te kunnen zien liggen waar je zelf niet bent.

null

Mijn één na laatste lift van die dag, de Limberg 4er SL. Daarna hebben we de rode afdaling gedaan tot het middelstation van de Schattberg X-press. Daarna zijn twee van de groep met de gondel naar beneden gegaan en ben ik samen met andere de zwarte afdaling gedaan tot aan het dal van Saalbach. De piste zelf vonden de andere niet echt fijn, maar ik vond het super. Ik ging als laatste weg en was als eerste beneden, vooral het einde was heerlijk om echt te knallen!

null

Daarna zijn twee meiden van de groep en ik nog één keer omhoog geweest naar de Kohlmaisgipfel. Deze lift moest ik gewoon doen, omdat die zo apart is. Met de zon die onder gaat, sneeuw en hoge bergen kan je er super foto’s mee maken.

null

En natuurlijk een foto ervan gemaakt voor herinneringen. Het blijft een aparte ervaring, maar wel een leuke.

null

Tijd voor de après-ski, zoals op de foto te zien bij Bauers Skialm. En een van de laatste gondels van de dag voor de Kohlmaisgipfelbahn I + II.

Morgen dag 3 van deze wintersport. Die dag was het minste, heel de dag sneeuw in het hele gebied. Tegen het einde van de middag klaarde het wel op, oftewel, een lange après-ski. Want elke 3e dag gaan we stappen met deze reis. Dit keer was het weer Bauers Skialm, het is erg gezellig daar. Ik raad het aan voor mensen die er heen gaan. BIS MORGEN!

Carnas on Tour

Leuk verslag en mooie foto’s!! Helaas wel veel groene stukken. Hopelijk komt er snel weer een vers laagje sneeuw overheen!!

The mountains shall bring peace to the people

Weer heel leuk om te lezen maar zeker ook gave foto’s.
Ik zie al uit naar morgen!

Vet verslag hoor, ook mooie foto’s :) Heb de hele route gevolgd op het pistenplan & alle liften opgezocht op ski resort haha
Ik heb ook een keer zo’n lift als de Kohlmaisgipfelbahn genomen alleen dan in Schladming in de zomer, was volgens mij Hochwurzen gipfelbahn o.i.d. maar volgens mij is die lift nu vervangen, toen wij er in de zomer weer waren moesten we een andere lift nemen naar de top van Hochwurzen en waren ze druk aan het bouwen bij het bergstation van die gipfelbahn =/

Gang is alles

Super! Altijd leuk om verslagen te zien met veel mooie foto’s! :)

Mooie foto’s ! Ik denk dat je het skigebied van Fieberbrunn ook kan spotten vanuit lift 14. Volgende keer maar eens op letten :)

Dank allen :) Verwacht niet veel van morgen, daar heb ik niet veel foto’s van kunnen maken vanwege de sneeuwval van die dag.

@.robin Klopt ja, daar heb ik alleen geen foto van kunnen maken. Aan de ene kant wel jammer, maar Fieberbrunn is ook weer niet zo’n spectaculair gebied als ik de pistekaart mag geloven.

Carnas on Tour

@Svennoo
Bij die bomen denk ik dat er gewoon een weg met haarspeldbochten doorheen gaat. Die verticale lijntjes weet ik ook niet.

Verder heel mooi verslag!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Die vertivale lijnen zijn volgens mij brandwegen. Deze zijn er om wanneer één gedeelte brand, de brand niet direct overslaagt naar het andere gedeelte. Waardoor ze de brand makkelijker ondercontrole kunnen krijgen.

Mooi verslag trouwens!

Pray every day for snow

Ik heb ook een keer zo’n lift als de Kohlmaisgipfelbahn genomen alleen dan in Schladming in de zomer, was volgens mij Hochwurzen gipfelbahn o.i.d. maar volgens mij is die lift nu vervangen, toen wij er in de zomer weer waren moesten we een andere lift nemen naar de top van Hochwurzen en waren ze druk aan het bouwen bij het bergstation van die gipfelbahn =/

Jesper op 2 jan. 2014 19:16

Klopt, @Jesper
De Gipfelbahn is nu een doorsnee gondelbaan, met 10-persoons gondels. De GUB was ook een drama, 's winters dringen wie er als eerste in mocht, als je er niet meer bij kon moest je wachten en daar stond je dan op een bewegend platform waar je helemaal dizzy van werd. Ook zat er een lomp middelstation in,maar dat is gelukkig nu allemaal verleden tijd.

Leuk, zo om de dag een verslag!:p Dat is echt makkelijker te lezen, aangezien de vele foto’s zo wat meer gegroepeerd staan. Op naar de volgende dag!
Je hebt het er wel van genomen zeg, met die lunches!;D
Skicircus Saalbach Hinterglemm… Je hoort er zo veel van. Is het een skigebied dat ècht de moeite waard is om te bezoeken i.p.v. andere gebieden @Svennoo? Op je foto’s ziet het er wel leuk en afwisselend uit.

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Mooie foto’s! Wat die lift betreft, vroeger had je ook zo 1 op de pitztaler gletscher op heden is deze vervangen door een nieuwe

No sweat no glory

Leuk, zo om de dag een verslag!:p Dat is echt makkelijker te lezen, aangezien de vele foto’s zo wat meer gegroepeerd staan. Op naar de volgende dag!
Je hebt het er wel van genomen zeg, met die lunches!;D
Skicircus Saalbach Hinterglemm… Je hoort er zo veel van. Is het een skigebied dat ècht de moeite waard is om te bezoeken i.p.v. andere gebieden @Svennoo? Op je foto’s ziet het er wel leuk en afwisselend uit.

SnowJan op 3 jan. 2014 12:35

geweldig skigebied. Zeer snelle moderne liften, mooie pistes. Niet erg moeilijk gebied om te skiën. off-piste ook paar mooie plekken.
aprèsski ook geweldig.
Ben op veel verschillende plekken geweest dus weet waarover ik praat.

Mooi verslag , wij tellen ondertussen af om 1 februari naar S-H-L te vertrekken…hopelijk komt er nog wat sneeuw bij!

@Svennoo

Komt er vandaag ook nog één?

Poeh typisch geval van met dank aan de sneeuwkanonnen!!

Plaats een reactie