Welke Duitse woorden moet je kennen op wintersport Oostenrijk?

Zimt dus ;-)

Voor de mensen met kleine kinderen, of snel zelf dronken(probeer eens met bier) willen worden.
Een rietje - strohalm

Loat goan

meine rodel hat geine bremse und wo ist das steuer zum lenken ???

maurice4 op 5 jan. 2014 11:15

lol

Gaudi = Plezier!!!

Greets Roel

Ik zie hier een aantal mensen rare duitse (oostenrijkse) woorden voor gerechten neerzetten, maar ik mis er nog een paar van die rare woorden.
Ik zal de mijne die ik weet nog even opnoemen.

Backerbsensuppe
Dat is dus geen Snert, maar runderbouillon met profiterolles (mini soesjes) Deze Backerbsen kun je in zakjes kopen bij de supermarkt. Erg lekkere soep, kun je hem ook thuis maken als je zo’n zakje koopt.
Is weer eens iets anders dan croutons.

Eispalatschinken
Je voelt hem al aankomen, het is geen bord ijs met ham.
Meestal is dit een dunne pannenkoek met een bol vanilleijs erin. chocosaus eroverheen en afgegarneerd met fruit, slagroom en poedersuiker.

Spezi
Een mixdrank van Cola en Sinas in een bepaalde verhouding, ik vind het zelf lekker om er een citroentje bij in uit te knijpen. Bij de Apres Ski in een zelfbedieningsrestaurant tap ik dan vaak een deel citroenlimonade in het glas in combinatie met de Spezi. Een bekend merk van Coca-Cola heet Mezzomix. Er zit echter ook veel suiker in, dus ik bestel steeds meer en meer gewoon Mineralwasser mit Gas. Moet toch een beetje op het buikje letten niet waar.
Een ander verantwoord en lekker (met tig verschillende smaken) drankje, heet: "Römerquelle Emotion"

Ook wel eens gehoord van Almdudler ?
Lijkt wat op Rivella.

Of Aepfelschörle,
Appelsap met koolzuurgas.

Germknödel mit Mohn und vanillesauce.
Lijkt op een Bakpao maar dan niet met vlees maar met jam gevuld, geserveerd met maanzaad eroverheen en vanillesaus.

Puten,
Kalkoen

Lachs,
Zalm

Faschiertes,
Gehakt

Semmelbrösel,
Paneermeel, de beste die er is, voor als je thuis echte Wienerschnitzels wilt maken.

Brengt ons gelijk bij de Semmel,
Die bekende niet te versmaden witte harde broodjes die je 's morgens eet met jam,

of met…

Aufschnitt,
Verschillende soorten plakjes vleeswaren die vrijwel allemaal knoflook bevatten.

Ach, er is nog zoveel meer op te noemen op eten en drinkengebied, ik brei er nu echter een eind aan, als er anderen zijn die nog dingen weten, feel free… en vul het aan.

Servus !

Zahlen bitte…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Aepfelschörle = Duits
in Oostenrijk zeggen ze ‘gespritzt’
dus Weißer Spritzer (witte wijn met spa rood/Soda), Apfelsaft Gespritzt (appelsap met spa rood/Soda)
en zo spritzen ze nog wel meer in allerlei vruchtsapjes.

wir sind hollander…dan snappen ze meestal genoeg ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

"achtung anfanger"
Als je dat hard genoeg schreeuwt tijdens de afdaling gaat iedereen keurig voor je aan de kant en kun je rustig je bochtjes maken…

Verder is "willy (mit birne)" ook een must…

@Chrissy

Je hebt gelijk ja ! Ik kom soms ook in Duitsland, dus zal het daarmee verward hebben.

De Willy idd, lekkere schaps ;) ook Marillen niet vergeten

Plaats een reactie