Ervaringen en aanbevelingen 'apreski' Tignes?

Goedemiddag wintersporters,

Over twee weken gaan we met een groep richting Tignes, Frankrijk. Enorm veel zin in! Echter voorheen ben ik in Val Thorens, Frankrijk en Solden, Oostenrijk geweest, waar de apreski en feesten goed is.

Hoe zit dit in Tignes? Iemand ervaringen en/of aanbevelingen?

ps. uiteraard gaat het om de sneeuw, pistes en het boarden :)
Maar een leuk feestje bouwen is ook niet verkeerd

Love it

Ben zelf niet zo’n apres-skier, maar de Folie Douce onderaan de Tommeusses lift ziet er altijd wel gezellig uit in de loop v/d middag met al die hossende mensen…
Verder schijnt Val Claret wat beter te vertoeven zijn qua uitgaan dan Le Lac…

La Folie Douce zijn we inderdaad bekend mee. :D Echter ligt deze in Val-d’Isire, het naastgelegen dorp van Tignes. Leuk voor 's middags, maar 's avonds thuiskomen in Tignes is ook wel fijn. Is er toevallig een busverbinding oid.?

Love it

als je de laatste verbindingslift naar tignes mist (folie douce ligt ongeveer onderaan de tommeuses lift) kan je alleen nog maar naar beneden (la daille) skiën en een betaalde bus, of taxi, terug naar tignes

Bedankt voor de reacties.
En wat zou zo’n geintje ong. kosten dan?

Love it

Volgens mij rijdt er ook een gratis bus tussen Tignes Le Lac en Val Claret , misschien passeert deze ook via Val D’isere.

Zie volgende link:
http://www.tignes.net/fr/infos-pratiques/circuler-a-tignes-6…

Had idd gelezen van die bus in Tignes. Volgens mij rijdt deze echter alleen in tignes tussen de verschillende 'dor

Love it

Inmiddels contact gehad met tignes mbt tot de busverbinding vanuit Val-d’isere. Dit is hun antwoord:

You can go to the Folie Douce by skiing with Tommeuse Ski Lift from Tignes
Also to come back you can take the bus “Transdev Martin”, it coast 6.40 euros
You have many buses, the last from Val d’Isere La Daille to Tignes are at 6 pm and 6.30 pm.
A taxi coast 40 €, you have many taxi contacts in our website : http://www.tignes.net/fr/annuaire/taxis-182.html

Love it

Plaats een reactie