Beste Action cam?

Persoonlijk ben ik erg nieuwsgierig naar de NIKON 360 camera. Komt een dezer dagen op de markt.

null

Ik een liquid image skibril met hdcamera. Fantastisch ding, enig nadeel is dat je hem in tegenstelling tot bijvoorbeeld een gopro niet voor meerdere sporten kan gebruiken. Ik duik namelijk ook graag en dan is een gopro zowel onder water als op de piste te gebruiken. Voor het boarden is de bril echt ideaal, hij beslaat niet, en hij levert mooie filmpjes op. De foto’s zijn ook niet verkeerd.

ik gebruik zelf een sjcam sj4000, kost je 50 euro als je 'm bij banggood besteld, prima camera met veel bijgeleverde accessoires, en prima beeldkwaliteit.

inmiddels hebben ze weer een paar nieuwere modellen uitgebracht, zijn wel een stukje duurder, maar wel hogere resoluties en framerates

xiaomi heeft nu ook de yi2 is ook een erg mooie camera voor het geld.

bastin op 28 okt 2016 22:34

Prima beeldkwaliteit? Prijs kwaliteit Is goed. Maar de beeldkwaliteit Is niet te vergelijken met een Sony of hero.

jeandeflamand op 29 okt 2016 01:51

Beeldkwaliteit kan best prima zijn. Die van een Gopro of Sony is alleen beter dan prima. ;)

Aftellen maar!

tja scheelt ook paar honderd euro in prijs natuurlijk, dus dat moet ergens vandaan komen, ik zou zeggen bekijk eens wat testen op youtube staan er zat.

Ik heb na wat youtube reviews toen der tijd 2 jaar terug de sjcam gehaald. Zeer tevreden … voor 50 euro toen . Goede kwaliteit i.v.m de gopros scheelde het wel wat. Maar niet der mate veel dat het voor mij de prijs kon rechtvaardigen. Gebruik hem enkel op vakanties.

De jungles mee in geweest… door de modder zee en rivieren. En wintersport sneeuw.

Alles is persoonlijk natuurlijk. Voordeel vind ik… dat gezien de prijs ik me ook totaal niet hoef te bekommeren om het ding.

Kost toch bijna niets :)

precies dat was ook mijn punt een beetje, als ie kapot zou gaan hoef je er niet om te huilen en een gopro die max 1080p30 deed toendertijd kostte 139 euro en daar zaten geen accesoires o.i.d. bij, en die kon ook niet uit zijn behuizing, terwijl die sjcam toen qua beeldkwaliteit ong hetzelfde deed, en daar zaten een berg mounts en accesoires bij, voor 5 euro een selfiestick en een dobber handvat erbij, en filmen maar.

tja scheelt ook paar honderd euro in prijs natuurlijk, dus dat moet ergens vandaan komen, ik zou zeggen bekijk eens wat testen op youtube staan er zat.

bastin op 29 okt 2016 15:11

Nou, als een Sony voor 120 euro te krijgen is, kan het met andere camera’s niet “een paar honderd euro” schelen natuurlijk… Als ik een action cam zou gaan kopen zou ik voor die Sony gaan.

ligt eraan waarmee je m vergelijkt, in het geval van de sony niet nee.

Ik heb ook de sj4000 van het merk sjcam. Ding doet het perfect. Bij goede lichtomstandigheden gewoon goede beeldkwaliteit. Zo werkt dat ook bij een smartphone camera. Heb de mijne van tomtop besteld. Er schijnen ook weer namaak sj4000 cameras te zijn (merkloos). Je moet dus wel de sjcam hebben en bij de goede internetshop zijn. Voor destijds 75 euro prima ding, maar op dit moment 50 euro omdat er nieuwere types zijn.

Zijn ook veel versus filmpjes op youtube te vinden tegenover de gopro. Kleuren zijn iets koeler, dus speelt ook persoonlijk aspect.

Ik weet niet wat je betaalbaar vindt… De Sony HDR-AS20 zie ik voor € 120 euro bij de BCC. Prachtige beelden, vind ik.

GiGi op 28 okt 2016 14:42

Ik heb zelf de Sony AS15 en koop nooit meer een Sony actioncam. De batterij en 't houdertje krijgen speling waardoor op den duur tijdens bewegen (jeweetwel, die mooie sporten die wij beoefenen) het contact tussen camera en batterij onderbreekt. Video corrupt als gevolg. Check internet even goed op corruptieverhalen. Een videoverslag van hoe 't eruit ziet staat op

(niet door mijzelf, maar wel 'tzelfde effect… ik heb dus ook de batterij “gestut”)

Heb sinds een paar week de GoPro Hero 5, deze vervangt mijn Her 3+ Black. Ben benieuwd wat de stabilisatie zal doen en wat ik met de gps kan doen.

Maar op de accu en een filter na kan ik alles gebruiken van de Hero 3+.

hallo mensen,

Ik wil een sony action cam aanschaffen om mijn vakantie naar gerlos mooi vast te leggen.

Alleen ik twijfel tussen de sony asd50 en de asd30
ik weet alleen dat de asd30 ouder is maar hij lijkt beter?

Heeft iemand hier ervaring mee of zou iemand mij er wat meer over kunnen vertellen ?

met vriendelijke groet,

miguel

*bericht bewerkt door miguelarp op 14 nov 2016 15:23

MiguelA

@miguelarp ik heb de asd30 en die geeft mooie beelden en is erg goedkoop. Ik raadt hem zeker aan!

Weet niet of de ASD 30 nog leverbaar is, maar de opvolger de ASD 50 is ook prima voor leuke herinneringen.

Plaats een reactie