Skiles voor kinderen in Königsleiten: ervaringen gevraagd!

Hallo,

Aanstaand weekend gaan wij voor de eerste keer naar Königsleiten. Onze dochter van bijna 5 gaat op skiles. Vorig jaar heeft ze voor het eerst kennis gemaakt met het fenomeen ‘skiën’ (toen nog in Serfaus).

Ik heb begrepen dat er in Königsleiten 2 skischolen zijn. Heeft er iemand goede (of slechte) ervaringen met een van deze scholen? Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt voor de reactie!

Er zijn sinds jaar en dag twee scholen: Obermoser en Unterwurzacher.
Korte achtergrond; Königsleiten is ‘verdeeld’ in twee families: Kröll & Obermoser.

De ene skischool is dan ook van de Obermosers (rood-witte pakken) en de andere van de schoonzoon van de fam. Kröll. Dit geld ook voor; de twee hotels, kroegen, apres ski et cetera :).

Tot 6 jaar geleden was er alleen de skischool van Obermoser waar ook ik 24 jaar geleden heb leren skiën :). Beide skischolen werken met Nederlandse leraren en hebben jarenlang ervaring. Afhankelijk van waar je in het dorp zit zijn er een aantal voordelen:

Obermoser:

  • midden in het dorp
  • eigen skiweide midden in het dorp
  • meeste ervaring
  • NL, AT en DE leraren

Unterwurzacher:

  • alleen maar NL ski leraren (of dat een voordeel is?)
  • tegenover hotel Alpenrose (rare welke familie:))
  • eigen verhuur
  • olifantentreintje welke kinderen rondrijd en naar de lift brengt (als ze ‘boven’ gaan skiën)

Prijzen heb ik geen weet van maar die zijn via internet te achterhalen.

Succes en super dat je al op jonge leeftijd je kinderen leert skiën.

Skiër | Völkl | Carven | Piste knaller

Obermoser is top, die van ons skien er al 5 jaar. Met de andere skischool al rare zaken gezien, kinderen achterlaten op de berg etc. Tevens erg jonge leraren die meer voor zich zelf skien dan voor de kinderen.

Hai Robert,
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Op de kaart gekeken, onze acco. ligt volgens mij ongeveer even ver (of dichtbij) beide scholen.
Ik proef geen heel duidelijke voorkeur, of heb jij die wel?
Gr Ruben

Wij zijn vorig jaar geweest met onze dochter van toen 4. Wij zijn bij de rode (Obermoser) geweest en zijn super tevreden! Erg lieve juffen en meesters en locaal gelegen. Deze skischool maakt gebruik van de piste midden in het dorp. Aan de onderkant van de gondel dus. Voor ons makkelijker qua loopafstand van ons huisje. Wedstrijd aan het einde van de week ook erg leuk en proffesioneel. Enige nadeel wat ik kan verzinnen is de lift. Dit is een privelift en daar heb je dus een skikaartje voor nodig. Ook die hele kleine. Je kan een dagkaartje kopen voor 10 euro of een strippenkaartje. Houd daar dus rekening mee. Onze dochter mocht dus gratis met de gondel maar moest dus wel voor het priveliftje betalen. Vanaf 6 moet je ook voor de gondel uiteraard betalen.

Maar in 2015 gaan we weer naar Konigsleiten en dan kiezen we zeker weer voor de Obermosers!

Mijn dochter heeft de afgelopen kerstperiode voor het 7e jaar een week skiles gevolgd bij Obermoser. Ze komt elke middag terug van de berg met heel veel enthousiasme, tussen de middag eten met het groepje in een berghut en leuke dingen doen bv. het snowpark in en tochten maken. Ze heeft het nu alweer over kerst 2014 wanneer wij wederom teruggaan en ze weer een week skiles wil volgen uiteraard bij Obermoser. In het hoogseizoen wordt er veelal door Nederlandse leraren les gegeven, buiten het seizoen weet ik dit niet.

slechte ervaring met obermoser Krokus 2014.
op voorhand gemaild om reservatie te maken… Ging niet volgens hun, de dag zelf was geen probleem.
Zondagochtend omstreeks 9u30 volzet en geen info of hulp om te zoeken naar een alternatief.
daar sta je dan met je 4 kleine kinderen! Vreselijk!

Dan gezien dat bergafwaarts Unterwurzacher lag en daar aangemeld… Ook volzet…
Maar deze mensen zagen de grote teleurstelling in onze ogen en zijn beginnen rondbellen en regelen totdat er een oplossing uit de bus kwam. Chapeau, geweldig!
Je kon hier zelfs online reserveren maar dat wist ik ervoeren niet.

De kids waren reuze enthousiast met hun Oostenrijkse lerares die zelfs Nederlands sprak. De andere helft van onze kids had een Nederlandse leraar.

met Pasen zijn we weer op post en jawel hoor, bij onze vrienden van Unterwurzacher.

Ruud.

Plaats een reactie