Aansluiting Les Arcs 1800 - Vallandry

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hoi Allen,

Volgende week vertrekken we naar Paradiski voor een heerlijk weekje sneeuw!
ons verblijf (chalet) ligt in Vallandry.
Ik vroeg me af of we 's avonds (donker) van les arcs 1800 naar Vallandry kunnen skiën?
Is dit een vlotte aansluiting, of moeten we eerst 200m klimmen :-) ?

Alvast bedankt!
Jeroen

Enigszins een pad te noemen; boarders zouden een beetje bij moeten lopen, maar skiërs gaan er (overdag) eenvoudig overheen. En verder ligt het eraan hoe hoog je in Les Arcs 1800 staat. Het pad gaat namelijk vrij hoog vanuit 't dorp. 100m/200m klimmen, zou best kunnen. Of een weg even aflopen 't dorp uit die verderop aanhaakt op dat pad. Vallandry ligt 200m lager dan Les Arcs 1800. Overigens behoort het tot de piste en mag je daar dan eigenlijk wel op? En ja, 'tis donker hè, dan goed uitkijken waar de randen zitten :)

Ok dank!
Zal tijdens de dag zeker goed op verkenning gaan!
En 's mag men uberhaubt wel de pistes betreden? heb ik niet onmiddelijk een idee
Zaklampjes meenemen iig :-D

Ik weet niet of je voor de apres-ski naar Arc 1800 wil, maar in Vallendry ben ik vroeger in een heel gezellige apres-ski bar geweest. Het was alsof je in Oostenrijk was, zo gezellig. Er was maar 1 echt leuke bar maar meer heb je ook niet nodig, wat mij betreft. Je kon in Vallendry ook echt lekker en gezellig eten. Is wel ongeveer 10 jaar geleden. Ik weet dus niet of genoemde bar nog bestaat. Hoe dan ook, veel plezier!

De bar die Gast 386 bedoelt is denk ik Jimmy’s bar en die bestaat nog. Dit is een “nederlandse bar”. Verder is er in Plan Peisey nog bar Mont Blanc, dit is een “engselse bar”.
In Arc 1800 moet je omhoog lopen waarna je een klein verbindingsstukje hebt waarna je op de blauwe afdaling La Foret komt (dit is een pad). Ik weet niet of je 's avonds op de piste mag (pistebully gevaar, verzekering?)
Je kunt ook lopen er is een “brandweg” van Vallandry naar Les Arcs 1800. Ongeveer een half uurtje lopen.

Plaats een reactie