met gezin op wintersport naar Maria Alm (tips gevraagd)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Wij gaan in de voorjaarsvakantie met ons gezin (kids zijn 8, 10 en 13 jr) skien in Maria Alm. Wij zijn nu op zoek naar tips die wij dan kunnen gebruiken. We willen graag info over waar het beste ski huren, skiles, leuke restaurantjes, is er een zwembad, zijn er overige leuke activiteiten buiten het skien om, kortom allerlei tips zijn welkom. Bedankt alvast.

Gezellig dorpje, klein skigebiedje in het dorp Natrun. Voor het grote skigebied ga je naar de Aberg, met skibus of auto. Bij genoeg sneeuw kun je skién heen en terug met de skibus.
Het dorp heeft alleen zomers een buitenbad, 's winters zijn er verschillende hotels met eigen zwembad binnen maar de vraag is of je daar als niet gast gebruik van mag maken. Je kunt een dagje naar Kaprun naar het welnesscenter. Genoeg te doen buiten het skiën om zie vlgd link http://www.hochkoenig.at/de/urlaubserlebnis/winter/freizeit-…
Ski huren kun je bij verschillende sportzaken, maakt niet veel uit waar. Bovenaan de paarse gondel op Aberg zit Intersport hier kun je ook terecht, hier start ook de skischool met zijn lessen.

Dienten Die Alte schule

Redelijke tijd geleden vaker geweest met familie, wij gingen dan eten bij gasthof Jufenalm boven Maria Alm en dan in het donker weer naar Maria Alm toe sleen. Ik weet niet zeker of dat nog kan.

Afgelopen najaar ben ik nog dat welnesscenter in Kaprun geweest, dat is echt geweldig. Volledig nieuw complex (2 jaar oud) en naast vele sauna’s ook uitgebreide zwembaden voor kinderen. Google even of Tauernspa Kaprun

Ski on!

Rodelen op Jufenalm kan nog steeds :)

Dienten Die Alte schule

Er zit boven aan de lange afdaling terug naar Naturn een heel leuk hutje. Het is er klein en altijd heel druk maar ze hebben er ontzettend goed eten. Naast de standaard Oostenrijkse keuken hebben ze er bijvoorbeeld ook enorme hamburgers en pizza.

Gast910 bedoel je de Thorau Alm boven aan de Schwarzeckbahn? daar hebben ze enorme en heerlijke Thorauburger, authentieke gezellige hut. Er is nl geen lange afdaling terug naar Natrun, Natrun is het kleine skigebied in het dorp.

Dienten Die Alte schule

Right, verkeerde dorp. Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik in Hochkoning was. Ik denk inderdaad dat dat de hut is die ik bedoel.

Haha ja je bedoelt vast deze, zo lekker en van eigen slacht :)

null

Dienten Die Alte schule

jep,die bedoel ik. Top hutje

Ga ik die ook maar ff uitproberen in de krokusvakantie, wanr dan zit ik ook in Maria Alm :-)

Beste mensen,
Bedankt voor jullie reactie’s. Wij krijgen steeds meer om te gaan. Ik ga nog ff wat googlen.

Plaats een reactie