Maria Alm in Carnavalsweek - wanneer vertrekken met kids

Wie heeft er wellicht een goede tip om de grote drukte te vermijden in de carnavalsweek.

Wij rijden met drie wagens maar zijn bang voor de hororverhalen welke je hoort omtrent 20 uurs plus reizen.

Wie heeft er een tip voor de reis richting Maria-Alm?

Vrijdagavond tegen 9/10 uur vertrekken. Dan meestal geen problemen.

Hier treed ik de mening van Bert toe.
Zorg dat je voorbij München bent zaterdagmorgen omstreeks 06:00hr.
Ik rij steeds via Keulen!
Vraag aan de verhuurder of je minstens 1 kamer kan hebben,
voor de mensen die te moe zijn.
Je zal voorbij de Chiemsee de afrit nemen en via Lofer rijden, vignettenvrij!
Tanken in Duitsland is duurder dan Oostenrijk!
Ik tank steeds bij Shell, 3°tankstation in Oostenrijk. Agip en Esso zie je eerst, maar zijn ook duurder! Jet in Saalfelden nog beterkoop!

Deel ook de mening van Bert en Kris, om vrijdagavond te vertrekken. Zorg dat je rond 22:00 Duitsland ik rijd en dan ben je tegen 6/7 uur in Oostenrijk. Mocht je nog veel tijd over hebben door een supersnelle reis, houd dan nog even stil langs de autobahn zodat je in een wegrestaurant alvast kunt ontbijten.

Je kunt ook zonder vignet rijden, maar als er toch files staan de terugweg of er zijn wegen afgesloten en je moet over de autobahn kun je toch maar beter een vignet hebben, kosten slecht 7,80

20+ reizen komen alleen met zeer zware sneeuwval voor. Ik heb in al die jaren dat ik met de krokusvakantie op wintersport ga nog nooit langer dan 13 uur over de reis gedaan op zaterdag.

Dan heeft Paul altijd veel mzzl gehad. Ik heb op terugreis wel beleefd dat ik in 9 uur slechts 250 km had gereden vanuit het Zillertal. Daarom tip voor terugreis: 's morgens voor 6 uur voorbij München zijn of zaterdag pas in de namiddag vertrekken.
Nog beter is de zaterdagen te vermijden. Wij boeken altijd t/m zondag en dan nooit een probleem. Tip heenreis: veel mensen vertrekken om 3 uur in de nacht. Helpt dus niet. Mijn dochter afgelopen weekend om 3 uur vertrokken en bij München 20 km en bij Inntal 30 km file gehad. Dus 's avonds al weg.

Bert, houd eens op met die uitermate zinvolle tips. Straks gaat iedereen die tips ook nog navolgen en dan zitten wij ook in de file. Doe namelijk al jaren hetzelfde als jij.

@ Kris: heb jij ff een goedkope vakantie zonder vignet en met die goedkope benzine.

@jan Als je toch geen zinvolle reactie hebt, plaats deze dan ook niet!

@ Bert: misschien kies ik gewoon slimmere routes dan jij ;-) In 9 uur maar 250 km rijden is wel heel erg trouwens, die afstand had je per fiets bijna nog sneller kunnen afleggen…Gelukkig nog nooit meegemaakt.

Als je uit het Zillertal komt Paul, zal je toch eerst richting Inntal en München moeten.
In Zillertal stonden we al tijdenlang stil.
Heeft met slimmere routes dus helemaal niks te maken, maar met verkeerd gekozen tijdstip van vertrek door mezelf. Sindsdien maak ik dus andere vertrektijdkeuzes, bedenk geen slimmere routes.Het was idd heel erg, 250 km in 9 uur met 2 kinderen achterin de auto. Als het zo druk is als toen, staan alle alternatieve routes ook vol.

@jasper: Om het goed te maken een leuke link:
@bert: je hebt uiteraard gelijk!!!
@paul: kan jij zo snel en lang fietsen?

http://www.weer.nl/nl/home/weer/producten-en-diensten/routep…

Plaats een reactie