gerlos zell am ziller konigsleiten

Hallo allemaal

wij gaan van 22-29 maart naar zell am ziller.
nu heb ik een aantal vragen die ik hier wil stellen :

is het rond deze tijd nog druk daar ?
is er qua apres ski nog wat te beleven in deze periode ?
zijn er mensen die nog tips hebben voor leuke apres ski gelegenheden barretjes op de pistes leuke gezellige restaurantjes mooie afdalingen of tochten ?
andere leuke bezigheden buiten ski of snowboard zoals rodelen sneeuwscooter rijden ???
wat moet je gedaan of gezien hebben als je in dit gebied bent ???

alle info is welkom

alvast bedankt voor jullie reacties

Wij zijn afgelopen week in Gerlos geweest.

Voor apres ski kun je dan terecht bij Seppis (op de piste), Luigis Turbobar of Cincin.
We hebben goed gegeten op de piste bij Hannes Alm in Konigsleiten, Latschenalm of Seppis in Gerlos. In Gerlos zelf goed eten bij Jagerstubel, Gerloserhof, Milchbar of La Tombola.

Op de pistekaarten staan al twee tochten uitgezet van Zell naar Konigsleiten en andersom geloof ik.

In Konigsleiten heb je de mooiste afdalingen vind ik zelf. Piste 38 richting Gerlos is een mooie.

Rodelen hebben we gedaan in Gerlosstein, maar dit was geen succes doordat er te weinig sneeuw lag. We hebben de laatste paar km moeten lopen. Ik zou eerst even checken of daar in het dal nog sneeuw ligt voordat je dat gaat doen.

Veel plezier!

Mooi gebied,

Apres ski bij de hannes alm in koningleiten, elke avond gaat lettelijk en figuurlijk het dak eraf. Altijd erg gezellig na 5 uur. Ligt aan het dalstation van dorfbahn" de autobaan" moet je geskied hebben. Rode piste van koningleiten naar gerlos. Weet het nummer zo niet maar hij is in ieder geval bekent al autobaan. Verder seppies inderdaad en de panorama bar bij mooi weer.

Als je met de auto bent is het ook aan te raden om een dag naar Kalenbach te gaan en een dag naar Mayrhofen, ook erg mooie gebieden en de skipas is daar ook geldig. Is max 10 min rijden vanaf Zell. Het gebied van Zell/Gerlos/Köningsleiten hadden wij iig met 3 dagen wel gezien

@Jan86 @Esme en @joris

dank jullie voor de info.
mochten jullie nog meer ideeen of aanbevelingen hebben hoor ik het graag

Als je met de auto bent is het ook aan te raden om een dag naar Kalenbach te gaan

Joris. op 18 feb. 2014 07:08

Dat moest uiteraard Kaltenbach zijn.

Verder is de Sportabfahrt (18) bij Zell echt heerlijk, zoals de videoreview op deze site ook al aangaf! En de schnitzels bij de schnitzelhütte aan de sportabfahrt mogen er ook zijn! (lees: formaat van een kleine deurmat, circa 500gr)

Als je met de auto bent is het ook aan te raden om een dag naar Kalenbach te gaan

Joris. op 18 feb. 2014 07:08

Dat moest uiteraard Kaltenbach zijn

Joris. op 18 feb. 2014 10:26

hahaha dank je joris … maar dat was bekend

In die week is het feestweek in Gerlos. Kortom genoeg mensen en lol in de apres ski daar. Vooral de CinCin is erg populair. Luigi’s onderaan de Isskogel is ook leuke tent. En natuurlijk Seppi’s boven op de Isskogel met live muziek 's middags.

Persoonlijk denk ik van watvoor apres ski je houd dat je daar je keus op moet maken. Wij verbleven afgelopen week in Konigsleiten. Daar was de apres ski super in de hannes alm, dit was een duitste apres ski. Wij zijn om te proberen een dag naar Gerlos geweest en toen in de Luigi’s Turbo bar(duitse apres ski) geweest en de Litle London(erg nederlands) maar we hebben binnen anderhalf uur de taxi weer terug gepakt, want het viel ons erg tegen en de verhouding mannen/vrouwen slaat erg door naar mannen.

…het viel ons erg tegen en de verhouding mannen/vrouwen slaat erg door naar mannen.

Popeye op 19 feb. 2014 09:13

Dat is op veel plaatsen het geval…

Grußen aus dem Sauerland

Als je met de auto bent is het ook aan te raden om een dag naar Kalenbach te gaan en een dag naar Mayrhofen, ook erg mooie gebieden en de skipas is daar ook geldig. Is max 10 min rijden vanaf Zell. Het gebied van Zell/Gerlos/Köningsleiten hadden wij iig met 3 dagen wel gezien

Joris. op 18 feb. 2014 07:08

Wat ook gaaf is, ik kom 24 jaar in Königsleiten, is om vroeg te vertrekken (tegenwoordig ook Early Bird mogelijkheden) en dan vol gas skiën via Gerlos en vervolgens Zell. Daar naar het halverwege station, gondel naar beneden en dan 10 minuten met de trein (of een taxi) naar het dal station. Vervolgens omhoog en dan kan je (mits je een beetje door skiet) nog een afdaling of 5-6 maken in Mayerhofen om vervolgens dezelfde weg terug te gaan :).

Erg tof om te doen al zal je moeten door skiën wil je nog netjes met de liften terug kunnen komen in Königsleiten. Wij hebben toen 30-40 minuten genomen voor de lunch en verder geen stops.

Voor de rest kan je al je andere vragen vinden op internet. Ik ben vooral fan van Königsleiten, rustig dorp maar wel met apres ski mogelijkheden. Je zal er geen ‘blote tietjes’ bar vinden zoals de Halli Galli in Gerlos, maar wel frisse deuntjes en pils :). En wil je naar Gerlos dan is een taxi terug 10-15,-. Wat wij wel leuk vinden in Gerlos is; Little Londen voor wat later op de avond en de Cin Cin voor direct na het skiën of bijzondere periodes zoals oud & nieuw. Zij hebben altijd artiesten e.d. maar reken niet op authentiek Oostenrijkse gezelligheid, eerder Gerard Joling :).

Skiër | Völkl | Carven | Piste knaller

Plaats een reactie