Ski Challenge 15

Jaaaaa… het is zo ver! Een terugkerend fenomeen in de wintersportwereld, en ook zeker hier op het forum:

Vanaf vandaag is het nieuwe seizoen voor Ski Challenge 2015 begonnen.
De website is online: https://www.ski-challenge.com/

Voor degene die het niet kennen, het is een vermakelijke game waarbij je het op bestaande pistes op kunt nemen tegen spelers over de gehele wereld! Je kunt eerst trainen op een piste en daarna kwalificeren voor de echte race.

Btw het is leuk als je hier je snelste tijd neerzet.
Ook kan er een groep aangemaakt worden, dus laten we snel de wintersporters.nl groep aanmaken!

De exacte releasedatum is nog onbekend, wordt altijd een beetje geheimzinnig over gedaan. Maar ik verwacht binnen 1 a 2 weken toch wel de downloadlink online.
De trailer is hier te bekijken;

Veel gameplezier!!

''Powder to the people''

25.11.2014 gehts los… dan staat de downloadlink online.
Veranderingen die er zijn ten opzichte van Ski Challenge 14 zijn te vinden op de volgende pagina;
https://www.ski-challenge.com/sc15-das-wird-neu/

''Powder to the people''

Hopen dat het dit jaar beter gaat :)

Carnas on Tour

En zoals @Frank het graag ziet zal ik een groep oprichten!

''Powder to the people''

Ik wil graag meedoen maar heb het nog nooit gedaan.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik ben vorig jaar na twee afdalingen afgehaakt geloof ik, zo bijzonder vond ik het toen niet en ik was veel te langzaam :P

Mensen, meld je maar ziek op school, werk of bijbaan. Vanaf vanochtend is het mogelijk om het spel te downloaden!
Op https://skichallenge.greentube.com/ kan je het spel downloaden voor je computer, telefoon of tablet (beide zowel android als iOS).

''Powder to the people''

Zalig! Goodbye aandachtig leren! :)

Gedownload en me gekwalificeerd voor de world cup :)
tijd was 2.01.4 nog iets vond ik zelf niet slecht voor een snowboarder met 0 ski ervaring XD en voor het eerst het spel gespeeld

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

We kunnen weer een groeprace maken, net als voorgaande jaren. Het is handig als iedereen hier zijn spelersnaam plaatst, zodat we straks gemakkelijk een groeprace kunnen aanmaken. Als je een naam toevoegt aan de lijst, plaats dan ook de gehele spelerslijst.
Als we een groep aanmaken dan krijgt deze de naam van de speler die deze aanmaakt. Net zoals vorig jaar, ondanks de pogingen van @Frank is het dit jaar wederom niet mogelijk om een andere groepsnaam te gebruiken (zoals wintersport.nl/be o.i.d.)

Bericht uit 2013 van Frank;
“Inmiddels heb ik contact gehad met de SC-ontwikkelaars mbt de vraag of het niet anders kan dan dat een groep de naam van een speler heeft. Nu is onze groep naar mij genoemd, enkel en alleen omdat ik de eerste wedstrijd georganiseerd heb. " Wintersporters” of “Lage Landen of BNL SC Heroes " zou natuurlijk veel leuker zijn. Waarschijnlijk gaat dat dit jaar niet meer lukken, maar zij nemen de wens om toch weer een “echte” groep te kunnen maken mee voor volgend jaar. Helaas.”
Hierbij de lijst:

Spelers:

  • AMONIVES
''Powder to the people''

Spelersnaam Tromgeroffel: Birdheart @AMONIVES ik wil graag meedoen maar het is mijn eerste jaar en speel al jaren geen online games meer op de pc. Dus zal bij allemaal de eerste keer wat uitleg worden hoe en wat ik moet doen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

In hoofdlijnen kan je in dit spel oefenen, kwalificeren en racen. Het is de bedoeling voor nu dat je jezelf kwalificeert voor het eerste tournement. Dat is Beaver Creek. Als dit hebt gedaan dan mag je meedoen aan de ‘echte’ competitie. De tijd die nu gevraagd wordt voor Beaver Creek is 2 minuten en 45 seconde. Een eitje hoor, voor iedereen! Omstreeks de echte herenafdaling wordt de SC-race gehouden. Daaraan mag je meedoen als je je dus gekwalificeerd hebt. De wedstrijd wordt gehouden op een vastgestelde ondergrond, zon, ijs of sneeuw. Het zou dus slim kunnen zijn om ook eens op de andere condities te spelen en te kijken welke ski’s je daarvoor nodig hebt. Veel oefenen dus met verschillende omstandigheden, en verschillende ski afstellingen. De tijd die je tijdens de wedstrijd neerzet is je " echte" tijd.

Zodra de wedstrijd afgelopen is gaat de volgende afdaling open om je te kwalificeren en om te oefenen. Wat eenmaal geopend is blijft ook open, je kunt ook nog enige tijd (maanden) online langer doorspelen in de kwalificatiemodus. In de modus ‘training’ kun je gewoon altijd het hele jaar blijven skien, dat is niet online. Je beste prestaties worden dan ook opgeslagen.

De wedstrijden zijn op de volgende momenten;

  • Beaver Creek: wedstrijd op 5/12 (09:00) – 07/12 (21:00)
  • Groden: wedstrijd op 19/12 (09:00) – 21/12 (21:00)
  • Bormio: wedstrijd op 26/12 (09:00) – 28/12 (21:00)
  • Wengen: wedstrijd op 16/01 (09:00) – 18/01 (21:00)
  • Kitzbuhel: wedstrijd op 23/01 (09:00) – 25/01 (21:00)
  • Garmisch: wedstrijd op 27/02 (09:00) – 01/03 (21:00)

Naast dit reguliere toernooi, kan je ook je eigen wedstrijden te creëren. Door te klikken op de “Groep Race” menu-item, kan je een nieuwe groep race maken en alle individuele wedstrijd variabelen bepalen (tijd, afdaling, het weer, enz.). De groep race weerspiegelt automatisch de spelersnaam. Je kunt ook zoeken naar en andere gebruikers uitnodigen op dit scherm. Zodra je de groep race hebt gemaakt, zal een uitnodiging per e-mail worden verstuurd aan elke speler die je hebt gekozen om uit te nodigen. Ik zal me opofferen om in ieder geval de eerste groeprace aan te maken. Dus je zult worden uitgenodigd door AMONIVES voor een eerste wedstrijd, als we hebben bepaald wanneer we dit gaan doen (afhankelijk van wanneer de meeste spelers op dit forum zin en tijd hebben). Je kunt overigens bij het racen ook op het sterretje klikken en dan kan je andere spelers volgen.

Nieuwe lijst spelers:

  • AMONIVES
  • Birdheart
''Powder to the people''
  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€
  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
Silvretta Montafon Liefhebber
  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
  • NelisC
  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
  • NelisC
    -Koen22
  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
  • NelisC
  • Koen22
  • Boarderfreak

op 2:11 gekwalificeerd

ik wil dit jaar wederom meedoen. Moet ik mijn naam, fmvanloon, doorgeven op dit forum of moet ik iets anders doen?

Doorgeven is voldoende. Dan zal ik je tegen die tijd voor de groepsrace toevoegen (dat is een bepaald tijdstip waarop je een goede tijd neer moet zetten). Verder kan je als je het leuk vind iemand als ‘ghost’ mee laten skien (dan kan je de lijnen van die persoon volgen) of je kunt eventueel iemand uitdagen voor een 1 op 1 wedstrijd. Dan moet je dus wel zelf mensen uitnodigen.

  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
  • NelisC
  • Koen22
  • Boarderfreak
  • fmvanloon
''Powder to the people''

dank je. Goed begonnen met trainingstijd van 1.56,7 en een 346 stek.

Doe je lekker!

''Powder to the people''

GulianTn Ik heb me ook aangemeld

Lijkt me leuk al is het jammer dat het op skies is. :P

  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
  • NelisC
  • Koen22
  • Boarderfreak
  • fmvanloon
  • RFKANGOO
Übung macht den meister!!!

Daar gaan mijn vrije avonden weer ;-)

zal vanavond weer even kijken wat mijn naam was etc

Iemand de optimale ski instellingen?

Ik wil graag ook meedoen, erg verslavend.

  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
  • NelisC
  • Koen22
  • Boarderfreak
  • fmvanloon
  • RFKANGOO
  • Jik

naam: benoitdb
Ik ben al gekwalificeerd moet ik verder nog iets doen?

En skien we dan tegen elkaar of tegen een andere groep?

Ik doe mee!

  • AMONIVES
  • Birdheart
  • LeSchuss
  • Nipper
  • Niels322
  • Patje
  • NelisC
  • Koen22
  • Boarderfreak
  • fmvanloon
  • RFKANGOO
  • Jik
    -Lethalsheep

Gekwalificeerd met een tijd van 02:02.9 (Dat kan beter!)

Plaats een reactie