Nog steeds een groene berg, paniek

Hopen dat dit in saalbach gaat vallen :D

null

Niet iedere berg is groen, sommige zijn echt wit, dus als je nog kunt kiezen…
Starli reportage van 7 december http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=52351…

null

The older I get, the better I was

Livigno, 9 december

null

Rest van het bericht hier http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=52278&a…

The older I get, the better I was

Nog 4 dagen te gaan…het zou nu al echt moeten lukken dat er tot 4 januari geen of weinig sneeuw valt.

Ik denk dat mijn paniek terecht gaat zijn.

Op 23 november in paniek zijn over de sneeuwcondities van 1 maand later is niet terecht. Nu is het wel enigszins begrijpelijk dat mensen wat paniek hebben. Hopen dat de weerkaarten toch nog wat gunstig uitpakken, en dat er toch nog een mooi laagje valt zaterdag/zondag zodat het grootste deel toch nog een mooie vakantie heeft.

We hebben nog steeds een redelijke kans op 30-40 centimeter dit weekend… Boven de 2000 meter valt er donderdag sowieso al sneeuw, dus hoger op de Hochzeiger zullen de condities prima zijn. Nee het is niet ideaal, verre van zelfs. Maar erover klagen helpt toch niet.

❄️

Op 23 november in paniek zijn over de sneeuwcondities van 1 maand later is niet terecht. Nu is het wel enigszins begrijpelijk dat mensen wat paniek hebben. Hopen dat de weerkaarten toch nog wat gunstig uitpakken, en dat er toch nog een mooi laagje valt zaterdag/zondag zodat het grootste deel toch nog een mooie vakantie heeft.

HenriS op 16 dec 2014 22:11

Precies, er had nu net zo goed 2 meter kunnen liggen.

Gang is alles

Vandaag waren de condities in Alpbach gewoon erg goed. Weliswaar geen dalafdaling maar boven lag er een mooie laag verse sneeuw. En de komende dagen wordt er nog wat meer verwacht.

Skiën. What else.

is het niet zo dat de media het allemaal wel een beetje overdrijft, want op vele plaatsen in de alpen kan je gewoon skiën, niet alle pistes en liften zijn open maar bij de meeste gebieden kom je een heel end.

Misschien… Maar de regen die voor morgen voorspeld wordt kan wel eens roet in het eten gaan gooien, bovendien is het zeldzaam dat het aan beide kanten van de hoofdkam ondergemiddeld of erger is. Le Grand Massif kan letterlijk 1 smalle piste en een paar oefenliftjes opengooien, dat is echt zeldzaam dramatisch.

❄️

Vandaag waren de condities in Alpbach gewoon erg goed. Weliswaar geen dalafdaling maar boven lag er een mooie laag verse sneeuw. En de komende dagen wordt er nog wat meer verwacht.

JohnZillertal op 17 dec 2014 18:05

Je maakt me echt zo blij met dit bericht!! Wij gaan zaterdag/zondag naar alpbachtal maar ik zag het eigk helemaal niet zo zonnig in… ik zag dat er maar 14 pistes open zijn, is het hierdoor niet mega druk op het kleine beetje wat er open is?

waar is de sneeuw?!

Mijn zoon treft het, want die gaat aankomende zaterdag richting Livigno. Lang leve de zuidalpen :-P

When life gets too complicated.... SKI

is het niet zo dat de media het allemaal wel een beetje overdrijft, want op vele plaatsen in de alpen kan je gewoon skiën, niet alle pistes en liften zijn open maar bij de meeste gebieden kom je een heel end.

AustriaFreak op 17 dec 2014 19:09

Nou ja, het ligt er een beetje aan he? Als je naar Skiwelt gaat, dan is het wel degelijk dramatisch te noemen. Ga je naar Nassfeld, dan is het prima. De verschillen zijn gewoon groot.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

is het niet zo dat de media het allemaal wel een beetje overdrijft, want op vele plaatsen in de alpen kan je gewoon skiën, niet alle pistes en liften zijn open maar bij de meeste gebieden kom je een heel end.

AustriaFreak op 17 dec 2014 19:09

De touroperatoren stellen het dan weer heel rooskleurig voor: overal op onze bestemminingen is het prima skiën…

Portes du soleil retourneert geld reeds gekochte skipassen voor de kerstweek. Zegt genoeg

Chatel gaat zaterdag (een klein beetje) open;

"he decision has just been announced that Chatel will partially open on Saturday … here is a translation of the press release…

"Current snow conditions allow us to confirm the partial opening of the ski area from Saturday 20 December. Our clients can enjoy the following:

  • Super-Châtel sector - Barbossine:
    The Super Châtel gondola, the telecord beginners, téleskis of Poussin, Lac and Poussin.
    Three Pistes from the beginners’ area.
    Le Petit-Chatel chairlift will be open to pedestrians only.
  • Linga sector:
    The Linga gondola will be open to pedestrians only.
  • Sector Pre-la-Joux:
    Chairlifts Pré-la-Joux, Pierre-Longue, La Chaux Rosées, Rochassons of Cornebois and Combes.
    The ski lift Keyset.
    Pistes: Pre-la-Joux (top), Combes, Blattins, Rochassons.
    Note: That the link for Avoriaz is closed until further notice.
    The return to Pre-la-Joux will be through the Pierre Longue chairlift; a shuttle service will also be set up as reinforcements between Plaine Dranse and parking Pre la Joux.
  • Lift passes will be at reduced rates - click here for more info."

Bron: http://www.chatelweb.com/index.php

En voor Avoriaz geldt er een restrictie op het aantal bezoekers:
"Due to the current weather conditions, there will be an Official restricted access to Avoriaz from the 20th of december 2014.

Clients will be served by this order of priority :

Pre-booking on skipass-avoriaz.com
Pre-booking by Avoriaz accommodation providers
Pre-booking by Tour Operators
Pre-booking by Avoriaz, Morzine and Montriond ski schools.

Once these clients will be served, a quota Avoriaz DAY passes will be available one day for the next day from the 20th of dec. (Ex : On saturday 20th of december for skiing on sunday 21st of december) at SERMA (Super Morzine, Ardent, Prodains, Pistes, Centre Avoriaz, Elinka) to provide a perfect equity for people being in Morzine and Avoriaz.

Only DAY passes will be available
Only up to 4 day passes will be sold per person."

''Powder to the people''

In de zillertalarena regent het, zaterdagnacht vertrekken we, het zal er om spannen. Maar ik ben blij dat het volgende week flink afkoelt

Ik heb zwaar medelijden met mensen die naar gebieden die op lage of gemiddelde hoogte liggen gaan deze week. Ik hoop dat er van het weekend nog wat bijkomt.

❄️

We zijn toegekomen.ideaal is het niet maar we kunnen skien.
Als het 2 dagen koud blijft,dan kunnen ze de dal afvaart openen.

Kijk, de positieve inslag mag ook een keer.
Het is dan wel niet ideaal, maar er komt verandering!

In het vervolg boeken een paar dagen van te voren en kijken waar de meeste sneeuw ligt.
Dat deden we vroeger toen ik student was ook altijd. Dat is het beste.
Maar ja…Dat gaat niet meer lukken met mijn agenda en vaste vakantie periode.
Dan is de kans dat je naar het verkeerde gebied gaat met weinig sneeuw groot.
Vooral de laatste 2 jaren.

WiFi in zillertal arena! Heel goed te doen hier vanacht verse sneeuw gevallen, alleen de pistes bovenin ijzig aan het eind van de dag, verder mooi weer

Plaats een reactie