Waar kopen jullie je thermo-ondergoed? Tips en ervaringen

De wintersport staat weer voor de deur en ik was alweer druk bezig om alvast inkoopjes te doen. Ik heb nu voor mijn gevoel alles al in huis gehaald behalve thermo-ondergoed. Ik heb hier in de stad zitten rondkijken en heb ik niet veel leuks gezien. Nu ben ik heel erg benieuwd waar jullie je thermo-ondergoed kopen. Welke winkels of merken raden jullie aan? Zelf zat ik ook een beetje rond te kijken op internet en mijn oog viel op thermo-ondergoed van Beeren Bodywear. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het belangrijk dat het bijvoorbeeld lekker zit. Ik heb onderstaande webwinkel gevonden, maar ik twijfel nog. Vandaar nu mijn oproepje naar jullie ervaringen en tips/tricks met het kopen van thermo-kleding.

http://www.ondergoedfiesta.nl/beeren-bodywear-unisex-hemd-lm…

X-bionic vind ik fijn. Overal wel verkrijgbaar. Prijstechnisch niet ieders kopje thee, maar m.i. het geld waard.

Spam?

Fun Lovin' Skier

heb je de beheerder al betaald?

X-bionic vind ik fijn. Overal wel verkrijgbaar. Prijstechnisch niet ieders kopje thee, maar m.i. het geld waard.

DSvier op 17 feb 2015 22:01

Zijn ze ook bij de grotere winkelketens te koop?

Na jaren met goedkoop thermo ondergoed heb ik een paar jaar geleden de keuze gemaakt om elk jaar een A merk setje te kopen. Merken als Odlo, HellyHansen en Icebreaker. Ik moet zeggen: een wereld van verschil. Ja het kost 50 tot 65 euro voor een shirt (daarom ook elk jaar een beetje) maar het is echt veel fijner in draagcomfort, warmte, vormvastheid en duurzaamheid.

X-bionic vind ik fijn. Overal wel verkrijgbaar. Prijstechnisch niet ieders kopje thee, maar m.i. het geld waard.

DSvier op 17 feb 2015 22:01

Zijn ze ook bij de grotere winkelketens te koop?

Marjolein77 op 17 feb 2015 22:03

Welke ketens bedoel je? Ik heb altijd meer met speciaalzaken eerlijk gezegd…

Eens met @SPAM Ik ben ook over gestapt van het spul van Decathlon naar spullen van Craft, Spyder, Peak Performance en dat is echt een wereld van verschil. En waar je dat koopt? ik meestal online, zolang ik het maar kan terugsturen en mij geld terugkrijgen zonder opgaaf van redenen. Is over het algemeen nog altijd stukken goedkoper dan in een fysieke winkel in Nederland shoppen. Ook is in de winkels de keuze vrij beperkt moet ik zeggen (als in: overal hangen de drie zelfde merken en modellen tegen niet de beste prijzen).

Hebben jullie ook ervaring met Beeren? En @GiGi bij ons hier in de stad heb je ook niet echt veel keuze, vandaar dat mijn voorkeur ook uitgaat naar online kopen.

Ben je ook de Marjolein die de eerste en enige positieve Klantoordeel heeft gegeven?
Zo ja, succes met de site.

Fun Lovin' Skier

Succes met je spam; ik zweer bij Craft. Eindelijk shirtjes waarin ik niet na een ochtendje boarden van honderd meter afstand al te ruiken ben ;-)

Ik heb zowel Craft als Odlo, beide merken hebben prima shirtjes. Bij wijze van ‘ach, laat ik het eens proberen’ een keer aldi shirtjes gekocht, maar die heb ik na 1 keer dragen weggegooid, want voert vocht totaal niet goed af. Dan maar wat meer betalen…

Zweer al jaren bij : Ten Cate van die kunstgrasvelden en thermo kleding

Hier ook Ten Cate. En voor de kinderen H&m en de Lidl ☺.

Gewoon saai zwart. Het hoeft ook niet mooi te zijn. Niemand ziet het het. Maar het moet wel lekker zitten.

Grappig is dit. Ondanks dat het dikke spam is blijven mensen toch serieus reageren op TS :-)

When life gets too complicated.... SKI

Marjolein is een terugkerende spammert hier.

Geef mij m’n Burton first layer maar heerlijk !! (ook als huispak te gebruiken :) )

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Dikke spam of niet, op zich wel interessant waar de voorkeuren van de mensen liggen. Ik zweer bij Icebreaker.
Ik wil alleen 100% merinowol en zeker voor de kinderen (eentje zwaar last van eczeem dus alle kunstvezels sowieso geen optie) zijn er vrijwel geen andere merken die merinowollen thermo-ondergoed verkopen. Icebreaker wordt in Nederland in kindermaten ook maar matig verkocht. Ik heb goede ervaringen met Bergfreunde.de (daar ook nog wel wat andere merken) maar houd me aanbevolen voor andere websites die een ruime selectie aan merinowollen ondergoed verkopen.

Nou vooruit dan maar :-) Voor de mensen die nog geen voorkeur hebben of zich afvragen hoe e.e.a. nu precies werkt, check deze filmpjes:

Deel 1:
http://youtu.be/ptL0jRgEjks

Deel 2:
http://youtu.be/AaZqAfgHXvE

Oh ja, mijn voorkeur gaat uit naar een combi van merino / synthetisch (Supernatural / Helly Hansen / RAB MeCo). Ik zweet vrij snel (en veel) waardoor 100% merino voor mij niet goed werkt aangezien het langer nodig heeft om te drogen dan alleen synthetisch of de combi merino/synthetisch. Alleen synthetisch heeft te weinig insulatiewaarde (voor de 1e laag) waardoor het op echt koude dagen niet fijn is.

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb 2 Craft shirtjes waar ik al jaren mee doe.
Ze gaan ook niet stinken, dus 2 shirtjes voor de hele week is geen probleem :)

Ik zweet bijna niet, maar ben wel een echte koukleum, maar toch hier al 7 jaar hetzelfde setje van de Aldi voor bergsporten in de zomer, schaatsen (binnen en buiten) en wintersport.
Mijn vrouw heeft combi van Odlo (merino-wol) en Craft.

Don`t eat yellow snow

Al heel wat jaren voor mijn sport activiteiten. Odlo en Devold thermo kleding. Iets duurder maar zo als de meeste zeggen je doet er jaren mee.

May the ski force be with you !!

Ik heb een craft shirt en een aldi shirt. Ik zweet niet gauw, ben echt een koukleum. Voor mij zit er weinig verschil tussen. Craft is heel misschien iets beter, maar voor mij echt niet het prijsverschil waard.

Voor mij zijn de spullen van Super Natural en Icebreaker de belangrijkste als onder en/of 2e laag. Op echt koude dagen trek ik Under Armour shirts aan. Die kan ik niet een hele week dragen en eerder genoemde shirts wel.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik haal deze spullen altijd bij de Aldi of Lidl voor mij prima spul.

Zelf draag ik geen thermo ondergoed. Heb het eigenlijk nooit echt koud gehad en heb ook niet het idee dat ik het mis.
Voor m’n zoontje pas een thermosetje gekocht bij de Perry Sport van Tenson in de aanbieding van € 59,99 voor € 20 (maat 92/104).
Neem aan dat dat wel een goed setje is.

Zie dat ze daar nog steeds in de aanbieding zijn trouwens. Schappelijke prijs vind ik.

Niet lullen, skiën!!!

Zelf draag ik geen thermo ondergoed. Heb het eigenlijk nooit echt koud gehad en heb ook niet het idee dat ik het mis.

AdiDassler op 18 feb 2015 19:53

Er wordt steeds gesproken over thermo ondergoed, maar is eigenlijk een verkeerde benaming als je het mij vraagt. In de ‘lagen’ definitie is de 1e laag meer bedoeld om vocht (zweet) af te voeren naar de volgende laag. Als dit goed werkt krijg je het minder snel koud omdat je huid droog blijft. De 2e laag is meer bedoeld voor insulatie (wamte vasthouden) en heb je in dunnere en dikkere varianten.

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb meestal alleen een “gewoon” t-shirt (katoen) met daar overheen een trui (ook katoen) en dan mijn skijas (wel van Peak Performance). Voor mij warm genoeg geweest tot nu toe.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit temperaturen heb gehad die kouder waren dan -15 graden.
Maar ja, de een heeft het eerder koud dan de ander natuurlijk. Mijn vriendin zou zelfs in huis een thermo-setje aan willen :)

Niet lullen, skiën!!!

Ik heb eigenlijk alleen maar Craft shirts, ben wel eens benieuwd hoe andere merken het in verhouding doen maar ook weer een beetje huiverig om wat anders te kopen, craft bevalt mij namelijk prima.

Ik heb van het merk Airblaster de Ninjasuits. (€129)
Heerlijk zijn die. Ook van merinowol heb ik er een(€199). Die is helemaal super.

Ik heb 2 sets van Craft. Gaat natuurlijk niet alleen om het warm houden, maar vooral ook droog houden. Werkt prima! En als het warmer is dan was ik de sets een paar keer in de week om het fris te houden na een dagje zweten op de piste!

Plaats een reactie