Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Jezus is er niemand die op hotel gaat en ‘s avonds lekker een 5 gangen menu eet? Skeer

burtonboy op 20 jan 2018 01:54

Als we met een groep of met het gezin gaan is het eigenlijk standaard een appartement. Maar als ik samen met mijn man ga of met mijn collega’s dan vind ik een hotel met half-pension wel helemaal fantastisch. Gewoon na afloop even snel douchen en lekker aanschuiven bij het diner. Heerlijk!!
Eventueel dan niet met de auto maar ernaartoe vliegen is dan helemaal TOP! Helaas ben je bij vliegen wel beperkt in de hoeveelheid zooi die je mee mag sleuren. Gelukkig ben ik geen Imelda Marcos en kan ik compact inpakken.

*bericht bewerkt door Kor@ op 25 jan 2018 13:58

Sneeuwt het al?

Maar zit meestal liever in een appartement, vind het ook leuk om te koken en vaak lekkerder. Is geen geldkwestie.

Tiny-M op 21 jan 2018 14:11

Echt waar joh? Op vakantie en vooral op wintersport wil ik gevrijwaard blijven van boodschappen doen, koken, afwassen of andere huishoudelijke taken. Met z’n tweeën zitten we daarom in een hotel met half pension en wil ik verzorgt en bedient worden.
Met anderen moeten we uiteraard rekening houden met andermans wensen en budget. We komen dan meestal tot een compromis waarbij we in het ongunstigste geval in een appartement zitten en om de dag uit eten gaan en de andere dag koken.
Echt lekkere maaltijden bereiden in een huurappartement vind ik ook best een uitdaging. Meestal is de keukenuitrusting niet zo uitgebreid en het assortiment van de plaatselijke supermarkt ook niet.

Annoying skiers since 2003

Jezus is er niemand die op hotel gaat en ‘s avonds lekker een 5 gangen menu eet? Skeer

burtonboy op 20 jan 2018 01:54

Haha en mensen die niet all-in op zomervakantie gaan, dat zijn ook altijd van die sloebers idd ;).

Nee hoor, dat wij geen halfpension meer doen is geen geldkwestie, maar elke dag 2x per dag uitgebreid eten is gewoon iets te veel van t goede voor ons.

Daarnaast vond ik het gehalte ‘kijk-mij-eens-halfpension-kunnen-betalen’ gehalte altijd erg groot, terwijl diezelfde mensen dan ook nog hun zakken volpropten met ontbijtbroodjes voor mee op de piste :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar zit meestal liever in een appartement, vind het ook leuk om te koken en vaak lekkerder. Is geen geldkwestie.

Tiny-M op 21 jan 2018 14:11

Echt waar joh? Op vakantie en vooral op wintersport wil ik gevrijwaard blijven van boodschappen doen, koken, afwassen of andere huishoudelijke taken. Met z’n tweeën zitten we daarom in een hotel met half pension en wil ik verzorgt en bedient worden.
Met anderen moeten we uiteraard rekening houden met andermans wensen en budget. We komen dan meestal tot een compromis waarbij we in het ongunstigste geval in een appartement zitten en om de dag uit eten gaan en de andere dag koken.
Echt lekkere maaltijden bereiden in een huurappartement vind ik ook best een uitdaging. Meestal is de keukenuitrusting niet zo uitgebreid en het assortiment van de plaatselijke supermarkt ook niet.

sterko op 25 jan 2018 18:16

ja hoor, hier ook. Al is het avondeten dan niet meer dan een vers soepje, of een lekkere pasta. Op de piste eten we dan wel uitgebreider, en ook heus nog wel 1 of 2 avonden uit eten, maar echt niet elke dag meer. Maar echt uitgebreid koken in een appartement, dat is soms wel iets behelpen (al is dat in de betere appartementen ook prima mogelijk, dan heb je ook gewoon een vaatwasser).

Beiden heeft zijn voor en nadelen. Ik ben jaren met heel veel plezier in (goede) halfpension hotelletjes geweest, maar vind een (goed, dus geen Franse aftandse) appartement ook heel fijn. Ik eet graag wat gezonder en dat is wel lastiger met halfpension.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heerlijk, o.a. lekker stoofvlees al gemaakt en lekker aan de kaasfondue. Ga ook nog wel een paar keer uit eten hoor en overdag schuif ik meestal bij een goed restaurant aan op de piste (broodje meenemen doe ik niet aan). Komt misschien ook omdat koken een beetje een hobby is.

Dat de goede koksmessen en kruiden meegaan had ik geloof ik al genoemd hier toch? ;)

*bericht bewerkt door Tiny-M op 25 jan 2018 19:32

@Roy83 Gewoon een lekker 4 sterren hotel met dagelijks een 5 (of meer) gangen menuutje aandoen. Lekker en gezond en prijsverschil valt echt mee (wann ohne Kinder).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Al is het avondeten dan niet meer dan een vers soepje, of een lekkere pasta. Op de piste eten we dan wel uitgebreider

Roy83 op 25 jan 2018 18:33

Daar zie ik al een groot verschil in voorkeur. Voor mij is de lunch een stuk minder belangrijk dan het diner. Ik zie hier ook wel eens berichten van wintersporters die met de lunch een driegangenmenu naar binnen weten te werken, terwijl ik met de lunch genoeg heb aan een bord spaghetti, gröstl, curryworst mit pommes of een soepje met brood. 's Avonds wil ik echter uitgebreid verwend worden en zou een soepje voor mij niet voldoen.

Ik eet graag wat gezonder en dat is wel lastiger met halfpension.

Roy83 op 25 jan 2018 18:33

Goed punt. Thuis wil ik ook graag gezond eten, maar ik accepteer dat ik van een week wintersport (ondanks het sportieve karakter van de vakantie) een kilo zwaarder terug kom.

,terwijl diezelfde mensen dan ook nog hun zakken volpropten met ontbijtbroodjes voor mee op de piste :).

Roy83 op 25 jan 2018 18:28

Leuk verzonnen, maar dat heb ik echt nog nooit iemand zien doen.

Annoying skiers since 2003

Een koksmes is best gevaarlijk in de rugzak.

In mn rugzak alleen een Zwitsers zakmes. Maar dat is niet heel raar toch?

Jezus is er niemand die op hotel gaat en ‘s avonds lekker een 5 gangen menu eet? Skeer

burtonboy op 20 jan 2018 01:54

En kamperen is zeker voor sloebers…

Wij zijn ook hotelgangers met hp. Heerlijk!! En niet per definitie ongezond. In Zwitserland hebben vorig jaar niet 1x patat gezien, behalve bij de kindermenu’s.
En mocht het toevallig zo uitkomen dat we een appartement boeken, dan gaan we iedere avond uit eten. Op vakanties, winter en zomer, weiger ik te koken, dat moet ik al 300+ dagen per jaar en is niet mijn favoriete hobby.

*bericht bewerkt door Jst81 op 25 jan 2018 21:14

Dat jij het nooit gezien hebt, betekent niet dat het verzonnen is @sterko ;). Ik heb t overigens niet zo vaak gezien en de laatste keer was t een Italiaan…Het was ook echt meer als reactie op de ‘gierig’ post.

Verder ski ik altijd in Italie, waar je echt goed kan lunchen, maar 3 gangen hoeft van mij ook niet…
@jst81 gezond gaat wel over meer dan patat he ;). Het gaat ons ook vooral over de hoeveelheid in totaal (lunch plus avondeten)…Maar ieder moet daar natuurlijk zijn eigen afweging in maken.

*bericht bewerkt door Roy83 op 25 jan 2018 21:18

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 Gewoon een lekker 4 sterren hotel met dagelijks een 5 (of meer) gangen menuutje aandoen. Lekker en gezond en prijsverschil valt echt mee (wann ohne Kinder).

Shane op 25 jan 2018 19:41

’t Gaat niet om de prijs in ons geval, maar gewoon om het vele (en alleen daardoor al ongezonde) eten.

Ik heb ooit heerlijke 7 gangen menus gegeten bij mijn hotel in Obergurgl, maar t maakte mijn vakantie nou niet per se leuker…:)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik herken wel wat @roy83 zegt. Ik lunch laat, vaak pas om 14u-14u30. Dan heb ik s avonds niet vaak meer behoefte aan 5 gangen.

Een goed samengesteld diner is helemaal niet veel eten, dat je totaal opgeblazen naar bed gaat, integendeel. Dat is het nou juist, ik benadrukte het gezonde aspect, niet de prijs.

*bericht bewerkt door Shane op 25 jan 2018 21:25

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het gaat hier om vreemde spullen meenemen op vakantie hè, voor we in een welles-nietes over halfpension en appartementen verzanden…

Mr. Slow

Dat jij het nooit gezien hebt, betekent niet dat het verzonnen is @sterko ;). Ik heb t overigens niet zo vaak gezien en de laatste keer was t een Italiaan…Het was ook echt meer als reactie op de ‘gierig’ post.

Verder ski ik altijd in Italie, waar je echt goed kan lunchen, maar 3 gangen hoeft van mij ook niet…

@jst81 gezond gaat wel over meer dan patat he ;). Het gaat ons ook vooral over de hoeveelheid in totaal (lunch plus avondeten)…Maar ieder moet daar natuurlijk zijn eigen afweging in maken.

Roy83 op 25 jan 2018 21:16

Je kan het zo gek maken als je wil, daar heb je zelf de hand in. Maar wij komen geen gram aan tijdens de wintersport.
De gerechten in voornoemd hotel zijn verfijnd met veel groente en mager vlees of vis, weinig kaas en pasta/friet.
Lunch is een soepje of salade. Niets ongezonds aan.

Nee, niet per se opgeblazen, maar al met al eet je op zon dag best wat meer dan ik nodig heb. Dat is helemaal niet erg, maar dat hoeft niet 6 dagen achter elkaar voor mij. Daarbij denk ik echt dat mijn pastaatje iets gezonder zal zijn dan bijna elke restaurant maaltijd (maar niet smaakvoller natuurlijk).

Maar dwalen we niet enorm af :)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

We dwalen af, maar ik blijf erbij dat je niet te veel eet 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Jezus is er niemand die op hotel gaat en ‘s avonds lekker een 5 gangen menu eet? Skeer

burtonboy op 20 jan 2018 01:54

Jazekerwel…
Ik ken diverse mensen die in 4/5 sterren hotel zitten en hun waterkoker en/of koffiezetapparaat meenemen…

Papegijs op 21 jan 2018 10:23

Ik neem mijn waterkoker mee. Als ik roomservice iedere keer moet bellen als ik zin heb in thee 's avonds. Ik heb deze keer nagevraagd maar ook dit hotel heeft geen waterkoker op de kamers staan.

Denk weer eens tijd om deze van zolder te halen.
Kom maar weer op met die vreemde spullen !!!

May the ski force be with you !!

Oke, dit is gewoon echt vreemd.
Ik neem altijd een temperatuurmeter, laser temperatuurmeter, meetlint en een schuifmaat mee.
Maar je wilt niet weten hoevaak het toch van pas komt.
Hoe warm is het binnen eigenlijk wel niet?
Hoe koud is de sneeuw eigenlijk?
Wat is dit bed kort joh, hoe lang is het eigenlijk?
En ja… Geen idee waarom die schuifmaat eigenlijk…
Geen idee waarom ik dat soort dingen allemaal wil weten… Ik ben gewoon vreemd… :P
(Nog iets vreemds wat ik mee neem: mij zelf xD)

*bericht bewerkt door luuk777w op 12 okt 2018 20:52

Wintersport, het beste wat er is.

Bij ons gaat de Airfryer standaard mee. Op iedere vakantie trouwens. We gaan met de caravan, dat ding is ideaal. 'S Ochtends broodjes afbakken, 's middags na het skiën even een lekker stokbroodje met kruidenboter of mini-pizza’s, voor het avondeten patat of rollade of een quiche. Ik zweer er bij!

Verder met kerst de nodige kerstversiering en ieder jaar gaat de dvd-box van Harry Potter mee! Het is inmiddels traditie geworden om ieder jaar de hele box te kijken! Ik kan de films inmiddels meespelen, maar het blijft gezellig om met elkaar ieder jaar weer te genieten van “onze” traditie.

Wat is dit bed kort joh, hoe lang is het eigenlijk?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

*bericht bewerkt door Lotte77 op 12 okt 2018 22:10

Uitrusten doen we thuis wel!

Reserve batterijen meenemen, maar verder niets mee hebben waar nog losse batterijen in kunnen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik vind serieus dat wij best veel spullen meeslepen, maar elke keer als ik dit topic nog eens lees, dan valt het echt enorm mee :).

Stekkerdoos en HDMI kabel schijnen bij iedereen standaard te zijn, misschien dat staafmixer (om soep te maken) nog het vreemdst is?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker
  • Dettol (doekjes en vloeibaar)
  • zelfgebakken brood met noten van onze boom
  • proteïnepoeder
  • reddingsdeken
  • op maat gemaakte oordoppen
  • Araldite

misschien dat staafmixer (om soep te maken) nog het vreemdst is?

Roy83 op 13 okt 2018 08:40

Serieus, een staafmixer? Mijn god, die heb ik thuis niet eens in m’n assortiment.

Een fles Jägermeister, tegen bevriezing van de Camelbak.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 dec 2018 18:17

misschien dat staafmixer (om soep te maken) nog het vreemdst is?

Roy83 op 13 okt 2018 08:40

Serieus, een staafmixer? Mijn god, die heb ik thuis niet eens in m’n assortiment.

fvanveer op 3 dec 2018 17:01

Er is meer dan soep uit een pakje :).

Als ik uitgebreid op de piste gelunched heb, heb ik s avonds vaak genoeg aan een lekkere, verse, soep met wat vers brood. Voor verse soep is een staafmixer erg handig en dat hebben ze in de meeste appartementen niet.

Het schijnt dat sommige mensen dat zelfs niet eens in huis hebben.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie