Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

null

Deze kun je hangend en liggend gebruiken, en handig als bijverwarming!!
Vanaf de aanschaf altijd warme en droge voeten gehad!

Dat is wel heel vreemd voor iemand die elke kans aangrijpt om zijn afkeur van dat vervoermiddel kenbaar te maken…

GiGi op 27 aug 2017 20:46

Tja, er is een verschil tussen lezen wat je wilt lezen en lezen wat er staat

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 28 aug 2017 10:11

Rob

null

Deze kun je hangend en liggend gebruiken, en handig als bijverwarming!!
Vanaf de aanschaf altijd warme en droge voeten gehad!

hansoudeheuvel op 28 aug 2017 09:27

Kijk nu is het duidelijk. Dacht fff dat je een zelf geknutselde droger had en @Matthias123 ook denk😉

LA NORMA😍☃️

null

Deze kun je hangend en liggend gebruiken, en handig als bijverwarming!!
Vanaf de aanschaf altijd warme en droge voeten gehad!

hansoudeheuvel op 28 aug 2017 09:27

Kijk nu is het duidelijk. Dacht fff dat je een zelf geknutselde droger had en @Matthias123 ook denk😉

Piefke op 28 aug 2017 11:18

Ik wist eigenlijk niet goed wat ik er van moest denken, wat ik nu denk is dat ik het veel te groot zou vinden om mee te nemen…
Dan geef ik toch de voorkeur aan mn Sidas drywarmers met antibacteriele werking dmv UV:

null

Ik denk dat 30 sets ongeveer net zoveel ruimte innemen…

Born to Ride

Ik denk dat 30 sets ongeveer net zoveel ruimte innemen…

Matthias123 op 28 aug 2017 11:24

Neem jij 30 sets mee?! Dan heb je ook stinkpoten zeg… ;)

Ik denk dat 30 sets ongeveer net zoveel ruimte innemen…

Matthias123 op 28 aug 2017 11:24

Neem jij 30 sets mee?! Dan heb je ook stinkpoten zeg… ;)

GiGi op 28 aug 2017 11:29

Ik heb wel stinkpoten ja, maar zo erg is het gelukkig nu ook weer niet, ik geef alleen maar even aan dat het qua volume even groot is ;)

Born to Ride

Ik (of eigenlijk wij: ik ga altijd met een groep vrienden op vakantie) zijn al eens vreemd aangekeken toen we zeiden dat we “wat” spelletjes meenamen. En dan niet 1, 2 of 5. Nee, het record staat op 114 spelletjes die meegenomen zijn! En dat terwijl de meesten van ons met de BUS reizen…
Voor de zekerheid gaan er ook nog enkele niet-wintersportende vrienden mee, zodat er een kleine kans is dat de helft van die spellen gespeeld gaat worden. ;-)

Verder gaat er ook altijd een all-weatherpen mee. Ik ben een fanatiek geocacher (zoek maar op…) en in de winter wil het logboekje nogal eens nat zijn.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Als echte Belg nemen we natuurlijk altijd 1 bak speciaal- / trappistbier p/p mee op verlof. Dit jaar hadden we Orval , La Chouffe , Chimay en Westmalle tripel mee. Hoeven we geen overprijsde halve liters met tegenzin voor €7 te drinken.
Verder doen we op zijn hollands en maken we op voorhand stoverij, spaghetti , vol au vent enz.Gaat van de vriezer de skikoffer in . En o ja , de friteuse mag ook niet mankeren :)

Ik neem op skivakantie naar Frankrijk altijd mee:
Ice Tea Zero, mét BRUIS, omdat ik dat graag drink en dan vooral zeer goed helpt als ik een kater heb :-)
Mayonaise van Devos Lemmens, omdat wij gek worden van al die mayonaise met te veel mosterdsmaak.
Verder neem ik ook diepvrieszakjes mee, maar dan voor dingen zoals de GSM in te steken voor moest het hard sneeuwen. Ik riskeer niet dat mijn rugzak opeens zegt, ik ben niet meer waterdicht (is een goedkoop ding van Quechua).
Vroeger namen we ook een karton rode wijn (Franse) mee uit onze kelder, maar dat echt belachelijk…
2 kleine meeneembare/ afsluitbare asbakjes, om de mooie witte sneeuw niet te vervuilen! (Maar zo vreemd vind ik dat niet)

Haha menen jullie dat nu, een friteuse meenemen? :-D Neemt zoveel plek in en is vies vuil en vettig :-)

Omdat ik van lekker eten hou en graag kook neem ik een eigen pan mee, koksmes(sen), snijplank en mijn pepermolen. Niets lekkerder dan vers gemalen peper. Een paar flessen goede wijn gooi ik meestal ook even in de auto.

Vaak neem ik voor onze vrienden ook een mooi stuk overjarige oude kaas mee.

Nu we er met oud en nieuw zitten overweeg ik ook maar oliebollen spullen mee te nemen en een paar flessen champagne.
Dan hoef ik er daar niet meer naar te zoeken maar heb ik het spul compleet. Lang leve koelen op het balkon.
Soms… wil ik nog wel eens verse kruiden meenemen die je ter plekke maar met moeite kan vinden.

It is an amazing world

Ik neem op skivakantie naar Frankrijk altijd mee:
Ice Tea Zero, mét BRUIS, omdat ik dat graag drink en dan vooral zeer goed helpt als ik een kater heb :-)
Mayonaise van Devos Lemmens, omdat wij gek worden van al die mayonaise met te veel mosterdsmaak.
Verder neem ik ook diepvrieszakjes mee, maar dan voor dingen zoals de GSM in te steken voor moest het hard sneeuwen. Ik riskeer niet dat mijn rugzak opeens zegt, ik ben niet meer waterdicht (is een goedkoop ding van Quechua).
Vroeger namen we ook een karton rode wijn (Franse) mee uit onze kelder, maar dat echt belachelijk…
2 kleine meeneembare/ afsluitbare asbakjes, om de mooie witte sneeuw niet te vervuilen! (Maar zo vreemd vind ik dat niet)

Haha menen jullie dat nu, een friteuse meenemen? :-D Neemt zoveel plek in en is vies vuil en vettig :-)

AidaPida op 21 nov 2017 12:38

Wordt telkens gekuist voor en na het verlof. Aangezien we altijd in de Aldi bij aankomst inkopen doen kopen , kopen we daar altijd frituurolie .
Stoofvlees en vol au vent kan je als Belg toch niet zonder frietjes of kroketten eten?

Ik neem op skivakantie naar Frankrijk altijd mee:

Ice Tea Zero, mét BRUIS, omdat ik dat graag drink en dan vooral zeer goed helpt als ik een kater heb :-)
Mayonaise van Devos Lemmens, omdat wij gek worden van al die mayonaise met te veel mosterdsmaak.
Verder neem ik ook diepvrieszakjes mee, maar dan voor dingen zoals de GSM in te steken voor moest het hard sneeuwen. Ik riskeer niet dat mijn rugzak opeens zegt, ik ben niet meer waterdicht (is een goedkoop ding van Quechua).
Vroeger namen we ook een karton rode wijn (Franse) mee uit onze kelder, maar dat echt belachelijk…
2 kleine meeneembare/ afsluitbare asbakjes, om de mooie witte sneeuw niet te vervuilen! (Maar zo vreemd vind ik dat niet)

Haha menen jullie dat nu, een friteuse meenemen? :-D Neemt zoveel plek in en is vies vuil en vettig :-)

AidaPida op 21 nov 2017 12:38

Wordt telkens gekuist voor en na het verlof. Aangezien we altijd in de Aldi bij aankomst inkopen doen kopen , kopen we daar altijd frituurolie .
Stoofvlees en vol au vent kan je als Belg toch niet zonder frietjes of kroketten eten?

jessedeconinck op 21 nov 2017 15:07

Met puree eet ik dat, als echte Belg, thans ook graag ;-)

Wij gaan op hotel, dan neem je al wat minder mee. Krukken, is het enige wat ik kan bedenken. Onder het motto: als je ze bij hebt, heb je ze niet nodig.

*bericht bewerkt door Goeleg op 22 nov 2017 07:42

Stoofvlees met gekookte patatjes en rauw witloof is anders ook heel lekker (als echte Belg!) :-)
Ik wou nog zeggen, dat ik wel een weekje zonder frieten kan, maar je zit nooit echt zonder, want wij eten daar zeker wel een keer een vettige burger met frietjes. Enfin iedereen doet wat ze niet laten kunnen uiteraard :-)

Haha krukken, zalig! Wel een idee om een pols brace mee te nemen…

Ik ga op wintersport en neem mee: alles voor een vleesfondue in rode wijn…
Op brandspiritus natuurlijk. Is dat ‘gek’ genoeg.
J

*bericht bewerkt door Jabo op 28 nov 2017 20:37

Schroeven, touw, schroevendraaier: waslijn ophangen
Stekkerdoos: altijd handig!
Keuken: goed mes, grote wok, grote snijplank
Vermaak: siervuurwerk, aanmaak hout (meestal alleen grote blokken te koop)

Een mini-pooltafel, de nodige bordspellen en een laptop met speakers voor het vermaak in ons huisje. En een USB-stick voor de DJ in de après-ski.

sinds slechte ervaring na 1 week auto buiten te hebben staan in Les 2 Alpes (het had die week niet gesneeuwd, dus leek het overbodig om de auto in de ondergrondse garage aan de andere kant van het dorp te parkeren:

  • startkabels boosterpack voor de autobatterij

Ik heb namelijk gemerkt dat er bij vertrek op zaterdagmorgen werkelijk niemand startkabels heeft (ik was ze ook zelf vergeten en als ik ze al bij had gehad, dan zaten ze waarschijnlijk bij het reservewiel onder al onze baggage in).
Uiteindelijk toch vertrokken geraakt door de auto de berg af te laten duwen door enkele omstaanders (niet letterlijk nemen).

Glide on!

Wij hebben altijd een waterkoker mee indien er geen staat in het appartement. Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan waterkoken in zo’n stom steelpannetje. Thuis hebben we een Qooker dus ben wat verwend.
Een Senseo hebben we wel eens meegehad en ik herinner mij ook hele pannen- en messensets toen we met z’n 12en gingen.
Wat ik nog steeds grappig vind is de verzameling wijn die door onze groep werd meegesleept naar Frankrijk Les Arcs, terwijl er daar volgens mij meer dan voldoende (en betere) van te vinden is.

*bericht bewerkt door Kor@ op 16 jan 2018 21:49

Sneeuwt het al?

Ik neem al raar voorwerp men maat mee, daar is ne hoek af ze.
Wat steeds meegaat is men hoofdkussen omdat ik moeite heb op een ander kussen te slapen.
Duct tape en setje schroevendraaiers en tangen gaan ook mee. Heeft ons vorig jaar geholpen om de douchekop die half van de muur hing te “fixen” dat we ons terug konden douche.

Maartenvc op 18 feb 2015 10:02

Waar was je naartoe gedouchet dan? :-P

Ik heb jarenlang een gele Mr. Oizo pop meegenomen die de hele dag aan mijn skirugzak bungelde :-) Geen idee waarom eigenlijk maar zorgde wel altijd voor allerlei leuke opmerkingen en herkenbaarheid.

Elektrische gitaar. Na het skiën, koken en eten is er nog tijd genoeg voor wat vette riffs. Met koptelefoon uiteraard!

Oh ja nog vergeten te roepen: mijn hoofdkussen! Ik vind de kussens daar meestal bagger en dan slaap ik slecht. Dus een eigen compact hoofdkussen gaat altijd mee.

En oordopjes… Sinds ik ooit in een partyhotel in Gerlos heb gezeten waar ze om 02.00 uur nog lallend een polonaise over de gang en boven ons deden.

Sneeuwt het al?

Kussens gooien wij ook altijd wel in de auto, maar heel vreemd is dat eigenlijk niet (weet ik nu door dit topic). Verder een stekkerdoos om alles op te laden, eventueel een HDMI kabel om een serietje op de tv te kunnen kijken en vaak nog wel wat spelletjes die ongeopend weer mee terug gaan.

Ik heb al jaren het idee dat boerenkool het perfecte avondeten is na een dag skien, en dit jaar hebben we voor het eerst een appartement dus dan gaat er boerenkool en rookworst mee :). Verder qua boodschappen alleen eten en drinken voor onderweg, de rest kopen we ter plekke wel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Jezus is er niemand die op hotel gaat en ‘s avonds lekker een 5 gangen menu eet? Skeer

Jawel maar die mensen nemen geen vreemde dingen mee , want dat vaak niet nodig 😉

Een badeendje voor in het bad.
Dan ben ik nooit alleen.

slowcooker: verse erwtensoep, stoofvlees in verschillende varianten. mik het er 's ochtends in en zonder verder wat te doe klaar als je terugkomt.

Edwin van Riel

Jezus is er niemand die op hotel gaat en ‘s avonds lekker een 5 gangen menu eet? Skeer

burtonboy op 20 jan 2018 01:54

Jazekerwel…
Ik ken diverse mensen die in 4/5 sterren hotel zitten en hun waterkoker en/of koffiezetapparaat meenemen…

Papegijs

Meestal zitten die toch wel op de hotelkamer?

Maar zit meestal liever in een appartement, vind het ook leuk om te koken en vaak lekkerder. Is geen geldkwestie.

Ik was van plan een luchtdichte curverdoos mee te nemen om franse kaas mee terug te nemen.
Ik was geinspireerd oor het topic over Reblouchon.
Werd ik door mijn vrouw er even aan herinnerd dat we naar Oostenrijk gaan.

Bwaahahahahaha

@Taan LOL! Je had me hard op lachend achter mijn PC :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie