Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Voordat dit weer een weertopic wordt; graag deze in een ander topic plaatsen svp… .

Houd de sneeuwsituatie aub net als vorig jaar in https://www.wintersport.nl/skigebieden/winterberg/forum/topi…

❄️

Nu word ik eigenlijk toch wel benieuwd naar de ontwikkelingen in de komende jaren, qua besneeuwing, piste’s en liften zou je toch zeggen dat ze echt al wel klaar zijn met vernieuwen. Maar winterberg zou winterberg niet zijn als er in de komende paar jaar geen nieuwe lift word gebouwd. Iemand enig idee of er al weer plannen zijn voor nieuwe pistes?

De grootste uitdaging die ze willen aangaan is het verbinden met Neuastenberg. Er moeten nog wat hindernissen genomen worden, maar het zou me niet verbazen als ze binnen nu en 5 jaar een verbinding hebben…

Born to Ride

null

Kan iemand het zich voorstellen, een winterberg met maar 1 (!!!) Stoeltjeslift??
Dit was de bure herloh.
Maar 2 pistes die verlicht zijn, de nordhang (nu de meest afgelegen piste) en de quick Jet (moet toen zelfs 2 liften).
1 piste met kunstsneeuw (de rauher busch / remmewiese).
Ondertussen zijn er 12 stoeltjesliften bij!
Zelfs de 2-persoons stoeltjeslift op de kappe en de 4-persoons stoeltjeslift op de poppenberg die er 2 jaar geleden nog stonden waren er nog niet.
De stoeltjeslift bij de St George Springschans was er nog niet, of misschien alleen voor het schansspringen in gebruikt.
En hoe onhandig moet het zijn geweest om van het dal bij de bremberg lift naar de poppenberg te komen?
Iemand enig idee hoe oud deze kaart is?

@Matthias123 hopelijk dat ze dat natuurgebied onderaan de kappe mogen doorkruisen en dat er alleen een 4-persoons stoeltjeslift in neu astenberg is blijft natuurlijk ook een doorn in het oog voor de infersteerders uit winterberg.

@Daanjansema, die kaart is volgens skimap.org uit 2000. Er staat ook nog de sleeplift op de Molbecke op (linksonder)

Via het Alpinforum kun je de stand van zaken, foto’s en plattegronden zien omtrent Willingen en de nieuwe 8zitter Kohlerhagenlift. Er wordt al rekening gehouden met daarna de stoeltjeslift op de Sonnenhang. Doorklikken op die link.

Hierbij nog wat info.

Er wordt idd 8persoonsstoeltjes lift gebouwd, en ook veel parkeerplekken gecreëerd.de lift loopt hoger/verder door dan de gondel.

Tevens een tunnel voor verkeer en een tunnel/doorgang voor de beek “hoppecke” (piste wordt ondertunneld). Mooi project ben benieuwd of ze aankomend jaar al gaan beginnen. Tot nog toe hebben ze een goed seizoen, dit brengt hopelijk voldoende geld op, om zsm te beginnen. Als dit projekt voltooid is kunnen ze enigzins de concurrentie aan met winterberg. Ze hebben dan echt een mooie lange afdaling erbij, waar ze in winterberg alleen maar van kunnen dromen.

null

Dat zal hopelijk een goede aansluiting van de pistes onderling kunnen betekenen. Nu vind ik het toch een minpunt dat je twee keer een weg moet oversteken om van de Kohlerhagen naar de Sonnenhang te komen.
Ik had al ergens gelezen dat de twee liften onderaan samen moeten komen op het huidige sportveld.

Aftellen maar!

Zo, het Skiliftkarussell heeft het seizoen gesloten. Ik denk dat ze er een paar flinke pullen bier op hebben gedronken; ze hebben de 100 dagen wel gehaald. Willingen kan beginnen met de Kohlerhagenlift. Zijn er al meer zekerheden omtrent het skiën die dit zomerseizoen gaan gebeuren in Winterberg e.d.?

Zo, het Skiliftkarussell heeft het seizoen gesloten. Ik denk dat ze er een paar flinke pullen bier op hebben gedronken; ze hebben de 100 dagen wel gehaald. Willingen kan beginnen met de Kohlerhagenlift. Zijn er al meer zekerheden omtrent het skiën die dit zomerseizoen gaan gebeuren in Winterberg e.d.?

Frank66 op 3 apr 2017 18:24

Winterberg heeft sinds 12 november maar liefst 137 dagen gedraaid, een record. Van 19 november tot en met 2 april zonder onderbreking.
De stoeltjeslift aan de Kohlerhagen in Willingen blijft nog even de vraag, het schijnt dat de voetbalclub - die voor de bouw moet wijken - nog steeds moeilijk doet…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@ Harry, op alpinforum is te lezen dat de bouwvergunning zou zijn afgeleverd een paar dagen geleden. Dan nog kan de voetbalclub nog steeds moeilijk doen natuurlijk. :) Ivm. Winterberg, het was een super seizoen ondanks het warme einde… Het was lang geleden dat alle verbindingen nog eens open waren bijna gans december! Toch een van de leukste maanden als je rustig je ding wilt doen. :)

*bericht bewerkt door Joy85 op 06 apr 2017 10:49

Ik las dit mbt Altastenberg :Westfalenhang I (Bj. 2017) 4er Hochgeschwindigkeits-Sesselbahn (kuppelbar)
Bron: http://www.skiresort.de/skigebiet/altastenberg/neuerungen/…
Heb ik wat gemist?

Grußen aus dem Sauerland

nepnieuws… .

@Mikannika: Die staat er al jaren op. Skiresort.de moet je met een grove korrel zout lezen. ;)
@Joy85: De bouwvergunning van de Köhlerhagen was een 1 april grap. Op z’n vroegst zal de vergunning eerst in de zomer afgegeven worden.

@Joy85: De bouwvergunning van de Köhlerhagen was een 1 april grap. Op z’n vroegst zal de vergunning eerst in de zomer afgegeven worden.

Frans op 10 apr 2017 11:57

Dat betekent dan waarschijnlijk pas start bouw in 2018?

Wat is trouwens de planning van de verlenging A46, gaat deze eind dit jaar al open of wordt dat ook 2018?

Dat betekent dan waarschijnlijk pas start bouw in 2018?

GvPuy op 10 apr 2017 12:47

Dat is zondermeer denkbaar, maar in middelgebergtes is de bouwperiode van nieuwe liften beduidend langer als in hooggebergtes. Als men in augustus van start zou kunnen gaan, kan een dergelijke lift wel t/m december gereed komen. Het is voorlopig een kwestie van afwachten. ;)

Wat is trouwens de planning van de verlenging A46, gaat deze eind dit jaar al open of wordt dat ook 2018?

GvPuy op 10 apr 2017 12:47

Er wordt geen officiële openingsdatum meer aangestreeft. Geruchten gaan uit van 2019. Met veel geluk misschien eind 2018. De oorspronkelijke opening was voor 2016 gepland. :(

*bericht bewerkt door Frans op 10 apr 2017 13:50

Goedenavond,
Staan er aanpassingen of nieuwigheden op de planning voor aankomend seizoen mbt Winterberg?

Groetjes Jos

Vandaag in willingen/schwalefeld geweest. De bouwwerkzaamheden van het nieuwe voetbalstadion zijn gestart. Deze wordt verplaatst naar het dorpje schwalefeld om ruimte te maken voor de nieuwe stoeltjeslift aan de kohlerhagen.

Het lijkt er dus op dat de 8 persoonslift dit jaar nog gebouwd gaat worden!

Ik zal morgen proberen nog wat foto’s te maken in schwalefeld en/of kohlerhagen

In schwalefeld wordt er flink gebouwd aan de sportvelden.

null
null
null

In willingen gebeurd nog niet zoveel. Het is wachten op de vergunning. Het wordt krap om het dit seizoen nog voor elkaar te krijgen, maar het kan nog steeds als de vergunning snel rond komt.

null

null

De markeringen voor de peilers ed zijn wel uitgezet en het belooft echt top te worden. Hopelijk nog aankomend seizoen.

null

Foto vanaf hochheideturm op de ettelsberg. Lift loopt verder door dan de huidige gondel waardoor een betere verbinding ontstaat.

null

Markering van Peiler

null

*bericht bewerkt door GvPuy op 07 jun 2017 22:33

In Winterberg is het avondskiën komend seizoen op dinsdag en vrijdag (op woensdag en zaterdag kun je uitwijken naar Neuastenberg en Willingen, met de Arena-seizoens-avondpas kan je dus aardig uit de voeten)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@ harry, waarom wijzigen ze die avonden trouwens telkens? Ik dacht dat de zaterdag juist best wel goed bezocht werd. Het lijkt mij dat de avonden ook zijn om geld te verdienen. Andere gebieden zijn overigens ook ontzettend leuk om eens een avondje mee te pakken, helaas wel een stuk minder sneeuwzeker.

In Winterberg is het avondskiën komend seizoen op dinsdag en vrijdag (op woensdag en zaterdag kun je uitwijken naar Neuastenberg en Willingen, met de Arena-seizoens-avondpas kan je dus aardig uit de voeten)

Harry(Winterberg) op 13 jun 2017 14:59

Dat is balen de zaterdag isinderdaad drukker dan de vrijdag, wil wel eens weten waarom.

In Winterberg is het avondskiën komend seizoen op dinsdag en vrijdag (op woensdag en zaterdag kun je uitwijken naar Neuastenberg en Willingen, met de Arena-seizoens-avondpas kan je dus aardig uit de voeten)

Harry(Winterberg) op 13 jun 2017 14:59

Dat is balen de zaterdag isinderdaad drukker dan de vrijdag, wil wel eens weten waarom.

michelr op 14 jun 2017 13:02

Ik weet niet hoe het in Duitsland geregeld is, maar ik kan me voorstellen dat ze daar op zaterdagavond zowel weekend- als avond-toeslag moeten betalen aan het personeel. Misschien hebben ze op de vrijdagavond iets minder gasten, maar verdienen ze er uiteindelijk meer op…

Born to Ride

Zijn er voor komend winterseizoen nog ontwikkelingen in Winterberg?

Het lijkt me dat ze op vrijdag zo proberen de weekendgasten tegemoet te komen die eind van de middag arriveren in Winterberg.

Zijn er voor komend winterseizoen nog ontwikkelingen in Winterberg?

mb2209 op 21 jun 2017 09:17

Geen grote zaken gepland, maar ik zal over twee weken weer even een kijkje nemen en wat navragen,

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@ harry, waarom wijzigen ze die avonden trouwens telkens? Ik dacht dat de zaterdag juist best wel goed bezocht werd. Het lijkt mij dat de avonden ook zijn om geld te verdienen. Andere gebieden zijn overigens ook ontzettend leuk om eens een avondje mee te pakken, helaas wel een stuk minder sneeuwzeker.

ErikVermeij op 13 jun 2017 18:05

Die liftmannen zijn echt helemaal stuk na de topzaterdagen… Als je ze ziet aan het eind van het seizoen… Ik kan mij de spreiding zo goed voorstellen. Jammer voor ons, dat wel, van mij mag het elke avond open, Op woensdag en zaterdag kun je uitwijken naar Willingen (heel erg mooi 's avonds) en Neuastenberg, letterlijk om de hoek.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik weet alleen dat de lopende band welke voorheen de verbinding naar de kappe verzorgde geïnstalleerd gaat worden op het linker gedeelte van de kapper waar ook de rodel piste is. Dit was reeds vorig jaar bekent gemaakt. Van verdere ontwikkelingen heb ik niets vernomen.

Plaats een reactie