(Nieuwe/langverwachte) Geolsbahn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Spieljoch

Ik las net op de site van de Spieljoch dat alle contracten zijn getekend.
En dat ze al zijn begonnen met de bouw van de het dalstation.
Eindelijk, ik ski hier elk jaar en ze zeiden dat de lift er al zou staan in winter seizoen 12/13.
De nieuwe lift zal dan hopelijk ook een stap dichterbij Hochzillertal en Hochfügen zijn.
Deze ligt wordt een 8-persoons cabinebaan.
De duur van de rit is bijna 6minuten.

Ergens in het algemene topic over nieuwe liften e.d. heb ik een aantal foto’s geplaatst van de bouw. Was van de zomer nog in Fügen en ben over de nieuwe piste gewandeld. Gaat volgens mij erg mooi worden en ben inderdaad ook blij dat hij nu eindelijk gerealiseerd wordt. Je kan hier lezen waarom het zo lang geduurd heeft: https://www.wintersport.nl/skigebieden/fugen/nieuws…

Overigens zal er een pendelbus rijden tussen het station en Hochfügen, helaas dus nog steeds niet een helemaal naadloze verbinding.

Mooie verbetering voor Fügen, maar ik vind die pistekaart nogal misleidend. Omdat er met grote letters staat “Neu: Verbindung Spieljoch - Hochfügen”. Maar zeker ook omdat de kaart de indruk wekt dat de nieuwe lift direct aansluit op het gebied van Hochfügen. In werkelijkheid zitten er nog steeds vele kilometers en een busreis tussen beide gebieden.

Dat is waar, desalniettemin is dat stuk met de bus zo gedaan. Maar het was mooier geweest als ze de piste en gondel dusdanig hadden kunnen doortrekken dat je echt in Hochfügen uit zou komen.

Zie hier de nieuwe Geols piste. Hij ligt er erg mooi bij moet ik zeggen!

Gisteren een uitstapje gemaakt naar Fugen vanuit Hochzillertal. Ik begrijp waarom de ze de Geolsbahn de panoramabahn noemen… prachtig uitzicht! 12 minuutjes met een pendelbus die elk kwartier rijdt van/naar Hochzillertal. Maar piste ligt wel in de volle zon, dus wordt wel snel papperig.

Plaats een reactie