liftprijzen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

Met ingang van dit seizoen zijn de liftprijzen in het Brandertal met meer dan €500 verhoogd! Voor een weekje skieen met een gezin en dat voor z’n klein skigebied 5d kaart > €200.
Ga een ander leuk skigebied uitzoeken!

De skipas is nu ook geldig in het Montafon. Voor 6 dagen nu 230€.

May the ski force be with you !!

Als ze het bier ook 50 ct duurder maken, dan ga ik failliet… ;-)

€ 500 verhoging?

Rob

@RCGrootveld ik denk dat er een 0 te veel is getypt (en het in werkelijkheid gaat om een verhoging van € 50 maar dus ook een uitbreiding van de skipas).

Is het niet de totale meerprijs voor zijn hele gezin @GiGi ?

Dienten Die Alte schule

Hmm deze mededeling levert meer vragen dan antwoorden op.

@ renéabelskun je je nader verklaren?

  • Bedoel je inderdaad 50E in plaats van 500E?
  • Bestaat een gezin uit twee volwassenen en twee kids?
  • Vanwaar het vermelden van de verhoging voor (ik gok) een 5 dagen kaart? Een weekje wintersport zal toch meestal resulteren in de aanschaf van een 6 dagen kaart.
  • Zijn de prijzen van skipassen voor volwassenen en kids gelijk? (wat 4x 50E is 200E kan verklaren)
  • Zijn de skipassen zoals door anderen gemeld nu ook geldig in Montafon? (wat een goede oorzaak van de verhoging zou kunnen zijn)

En tot slot ga je nu zelf een ander leuk skigebied zoeken of moeten anderen dat doen? ;-)

@Elly3, stuk of 8 kinderen dan zeker…

LA NORMA😍☃️

Nee hoor. Wij zijn bijna 500 euro meer kwijt. Hieronder volgt de rekensom.

In 2014 (en 2013 en 2012) betaalde wij als gezin van zes personen (2 volwassenen en 4 kinderen) in totaal 569,50. Namelijk 2 skipassen van zes dagen voor een volwassene, 1 kinderskipas en 3 bambini skipassen omdat je bij Brandnertal alleen voor het oudste kind het kindertarief hoeft te betalen.

De nieuwe skipas kent dit niet. De nieuwe prijs wordt zo te zien. Twee skipassen voor volwassenen voor zes dagen in totaal 459 en 150 euro per kind. In totaal 1,059.

Dat is een verschil van 489,50.

Volgende vakantie is ook ons laatste jaar in Brandnertal. Als wij toch zoveel moeten betalen voor een skipas dan gaan wij volgende keer naar een ander/groter gebied.

Wij hebben geen auto bij ons dus wij kunnen niet eens naar Montafon gaan om te skiën. En als ik in Montafon zou willen skiën dan had ik wel iets in Montafon gezocht. Wij balen er heel erg van. Dit is geen kleine prijsstijging meer.

Denk dat je bij andere grotere gebieden ook vol moet gaan betalen hoor, en dan dat kleintjes ook gewoon een skipas moeten kopen ;)

Dat weet ik Tim. Maar wij kozen onder andere voor het Brandnertal vanwege de interessante skipas prijs. Daarom namen wij een klein skigebied met langzame liften voor lief. Skiën is al duur zat. Zeker met vier kinderen die lessen en zo nodig hebben.

Als wij dan toch zoveel moeten gaan betalen voor een skipas dan ga ik liever naar een groter skigebied met meer mogelijkheden.

Ischgl heeft wel kortingen voor kinderen onder de 8 jaar onder begeleiding van een van de ouders gratis. Misschien zijn er ook wel meerdere

@vlinder72 Kijk dan eens naar de skigebieden in Zuid-Duitsland en liftverbund Feldberg. Daar ligt het prijspijl (voorlopig) nog wat lager.

Ha ha @Piefke, 4 ;) dus toch voor het totaal plaatje :)

Dienten Die Alte schule

Volgens mij zijn de skipasprijzen op deze site ook niet correct. Da’s jammer, anders had je voor een volgende keer een keuze kunnen maken op skipasprijs;

https://www.wintersport.nl/skigebieden/skipasprijzen…
@martijn

@RoteHersentote In augustus hebben we een grote skipas-update gemaakt. Helaas hadden nog niet alle skigebieden hun skipas voor komend seizoen op de websites staan. Deze maand gaan we nog een keer door de ontbrekende skipasprijzen heen en dan zijn ze allemaal weer up to date. maar het merendeel staat al goed. Om duidelijker te maken of de skipasprijzen van dit seizoen zijn, staat er tegenwoordig de datum van update bij:

null

Click. Click. Peace

@Rogier Thx voor de info, ik kan de updatedatum niet zo snel vinden. Misschien is het een idee om geen liftpasprijs te vermelden, waar deze niet zeker is. Zo zag ik 274 Euro staan bij Postwiesen…

…mmm, bizar, als je dan doorklikt, zie je 86 Euro staan. Er gaat iets niet goed @Rogier

Ik zie bij Postwiesen alleen maar 86 staan. Stuur eventueel een screenshot naar rogier@wintersporters.nl met die foute waardes. Ik zal vanmiddag weer een update ronde maken zodat er nog meer gebieden correct zijn weergegeven. Updates en extra info mag altijd naar mijn ge-pmt worden of gemaild. Graag zelfs ;-)

Click. Click. Peace

150 voor kinderen is wel erg veel.Zelfs in Saalbach betaal je maar 122 euro voor kinderen tot 15j

voor 6 dagen bedoel ik dan hè

@vlinder72

ah duidelijk, maar 569,50 voor 6 skipassen 6 dagen was inderdaad wel een hele goede prijs. Volgens mij is dat in de alpen niet veel te vinden.

In ieder geval succes met je zoektocht.

Skipas prijs in brandnertal vorig seizoen; 6 dagen volw 188 euro
Kind jaargang 1999 2006 118,50 euro
bambini 2007-2008 25.–
Eerste kind jaargang 1999-2006 normale kinder tarief, elk volgende kind betaald bambini tarief.

NU, alleen nog een montafonskipas mogelijk.
6 dagen volw 229.50
kind jaargang 2000-2009 150,–
kinderen jaargang 2010 en jonger gratis

Geen bambiniprijs meer, en geen skipassen voor bambiniprijzen, voor gezinnen met kinderen met meerdere kinderen

oke, je hebt met de montafon meer skikilometers, maar als je in Brand/ burserberg zit, ga je dan in de auto, naar beneden, om naar de andere kant te gaan skien? Ik denk toch wel een uur 1,5 uur rijden.
Het gebied stond als kindvriendelijk , nou ja nu.???

Wij wilden weer van 12 tot 19 dec gaan skien in brand, maar dan is het alleen in het weekend open, skiseizoen begint op 18/19 dec. Dus hebben iets anders gezocht, met gletscher in de buurt, voor het geval, dat het weer slecht is in december. Ook voor ons begint het een duur grapje te worden. In febr hebben we al een jaar vooruit besproken met de skigroep, maar of we dat nog weer doen voor het jaar er op, is twijfelachtig. Wij komen al vanaf 1980 in het brandnertal, maar ik denk, dat we de ,langste tijd daar we geweest zijn.
Ik betwijfel, of het een goede zet is, om samen te gaan. Ze moeten denk ik wel, om de kosten dekkend te houden.

Misschien eens kijken naar Steinplatte? Ik kom voor jullie gezin uit op 734 euro voor 5 dagen. (kinderen gerekend aan jaargang 2000-2009) Vanaf jaargang 2010 is dit ook gratis. Vind ik zelf trouwens een super familie gebied en zeer sneeuwzeker!

Voor de “brandnertalers” is het wel een verrijking, maar voor ons gasten van brand//burserberg zeker niet.Het gebied was bekent om z’n kindvriendelijke prijzen, maar dat is het zeker niet meer. Misschien komen ze er in de toekomst, nog wel op terug, al er massaal gasten weg blijven.

Skipas prijs in brandnertal vorig seizoen; 6 dagen volw 188 euro
Kind jaargang 1999 2006 118,50 euro
bambini 2007-2008 25.–
Eerste kind jaargang 1999-2006 normale kinder tarief, elk volgende kind betaald bambini tarief.

NU, alleen nog een montafonskipas mogelijk.
6 dagen volw 229.50
kind jaargang 2000-2009 150,–
kinderen jaargang 2010 en jonger gratis

Geen bambiniprijs meer, en geen skipassen voor bambiniprijzen, voor gezinnen met kinderen met meerdere kinderen

12:58[/post]

Bambiniprijs betreft de door jou aangegeven jaargang 2010 en jonger

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@peter ik bedoelde daarmee. In het verleden betaalde je voor het eerste kind, het kindertarief, en de andere kinderen het bambini tarief, dat is er nu niet meer. Nu betaal je voor ieder kind het kindertarief.
Uitgezonderd de kinderen jaargang 2010 en jonger gratis.

@RoteHersentote In augustus hebben we een grote skipas-update gemaakt. Helaas hadden nog niet alle skigebieden hun skipas voor komend seizoen op de websites staan. Deze maand gaan we nog een keer door de ontbrekende skipasprijzen heen en dan zijn ze allemaal weer up to date. maar het merendeel staat al goed. Om duidelijker te maken of de skipasprijzen van dit seizoen zijn, staat er tegenwoordig de datum van update bij:

null

Rogier op 10 sep 2015 09:23

Weekpas Winterberg is 79 euro tot 16 jaar en 110 euro vanaf 16 jaar. Tot en met 5 jaar gratis.
Ik weet niet of het mogelijk is om er leeftijden bij te zetten, maar dat kan handig zijn…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Voor andersom (Montafon-gangers) is het ook niet echt een verrijking: als je al het mooie sneeuwrijke Gargellen en uitgebreidere Silvretta Montafon hebt, waarom zou je dan nog het (toch meestal sneeuwarmere en inderdaad minder makkelijk bereikbare) Brandnertal erbij willen? Ook de Montafon skipas is duurder geworden namelijk. Logisch i.v.m. het grotere aantal km’s, maar wenselijk… niet echt, wat mij betreft.

En dan klagen ze in Duitsland nog over de prijsverhoging van 2 euro in winterberg. Die snap ik toch ook niet goed hoor. Gezien hun massale investeringen weeral vind ik de prijs van 32 euro nog meer dan schappelijk… Ga daar maar eens voor naar bv. Landgraaf… Overal gaat de prijs sterk de hoogte in Oostenrijk vind ik. Prijzen van 250 euro voor een weekpas zijn geen uitzondering meer. Dat begint toch stilaan sterk door te wegen, ook voor mensen zonder kinderen. Ik merk wel op dat veel touroperators de skipas inclusief beginnen te geven… als je wat duitse reisbureau`s opzoekt, kun je nog wel kloppen doen. :)

Plaats een reactie