Vizierhelmen

Ik ben voornemens een nieuwe helm te kopen. Inmiddels is de vizierhelm in opmars maar ik weet eigenlijk niet of dit nu "het"is. Welke voordelen biedt het, welke nadelen. Is een skibril of zonnebril nu niet meer nodig, vervangt de vizierhelm dit ? Wie heeft er ervaring mee? En last but not least, staat het ook een beetje overdone? (het oog wil ook wat)

Tja, ik vind mensen met zo’n helm eruit zien als een piloot op zoek naar zijn F-16. Maar veel brildragers zweren erbij. Hoe het met het beslaan van het visier zit, of met tranende ogen zou mijn grote vraag zijn.

Twee mensen komen elkaar tegen.Zegt de 1 tegen de ander: Ik ben een weekje op wintersport geweest.Prachtig weer gehad.
O ja je bent helemaal niet bruin zegt de ander Ja dat klopt ik ski met een visierhelm.

Of deze: Ben je op de brommer?

Dit soort opmerkingen kan je gaan verwachten.
Ik heb er nog geen top ervaringen over gehoord terwijl ze al ongeveer 2 jaar te koop zijn.

Ik wel …Bij veel sneeuwval komt de sneeuw TUSSEN de bovenkant van het vizier en de helm kan je nog niets zien omdat de binnenkant van het vizier nat wordt en meteen beslaat.Kan je alsnog niets zien.
Mijn advies NIET doen.

Volgens mij een aardig systeem, maar ik geloof nooit dat een vizier een google kan vervangen. Vandaar dat het af zal hangen van je eisen. Ik zou het persoonlijk niet doen omdat ik het prettige van een goggle vind dat er geen koude “tocht” over mn ogen gaat. Ben trouwens wel toe aan een nieuwe goggle

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Sinds 2 seizoenen heb ik er 1tje. Bevalt mij uitstekend. Ben zelf brildragend en dat is erg gemakkelijk met zo’n vizierhelm. In tegenstelling tot wat hierboven staat heb ik geen last van sneeuw/smeltende sneeuw die tussen de helm en het vizier druppelt. Zal sterk afhangen van de kwaliteit van de afdichtstrip die aan de bovenkant van het vizier zit. Ik heb een helm van CP. Mijn vrouw draagt al 4 jaar een vizierhelm van KASK en ook die heeft geen last van waterdruppels. Evenmin last van ‘tocht’ over de ogen en kans op tranende ogen. Kortom … ik/wij hebben uitstekende ervaringen met dit type helm. De zonnebril is nu alleen voor op het terras :-) Zo zullen diverse mensen hun eigen ervaringen hebben.

@MrSKI Dat zijn dan toch weer positieve berichten. Dus de helm van CP en KASK zijn wel goed. @Frank72 Je zou deze twee merken kunnen proberen.

Sinds 2 seizoenen heb ik er 1tje. Bevalt mij uitstekend. Ben zelf brildragend en dat is erg gemakkelijk met zo’n vizierhelm. In tegenstelling tot wat hierboven staat heb ik geen last van sneeuw/smeltende sneeuw die tussen de helm en het vizier druppelt. Zal sterk afhangen van de kwaliteit van de afdichtstrip die aan de bovenkant van het vizier zit. Ik heb een helm van CP. Mijn vrouw draagt al 4 jaar een vizierhelm van KASK en ook die heeft geen last van waterdruppels. Evenmin last van ‘tocht’ over de ogen en kans op tranende ogen. Kortom … ik/wij hebben uitstekende ervaringen met dit type helm. De zonnebril is nu alleen voor op het terras :-) Zo zullen diverse mensen hun eigen ervaringen hebben.

MrSKi op 11 okt 2015 16:41

Fijn dat jullie er een fijne ervaring mee hebben. Aangezien ik ook brildragend was (nu lenzen), had ik vier jaar geleden ook een vizier helm aangeschaft. In het begin vond ik het erg fijn, want mijn bril zat eindelijk eens lekker tijdens het boarden. Daarnaast had je ook nog eens een heel goed rondom zicht, zonder randen!

Echter, ik merkte al vrij snel dat het vizier snel besloeg vanwege de inspanning. Dit ging helaas niet makkelijk weg, alleen bij hele snelle afdalingen. Daarnaast ontstonden er heel snel krassen op dat specifieke vizier vanwege vallende ijspegels van bomen. Ook het verwisselen van de vizieren voor diverse omstandigheden vond ik bij deze helm lang en omslachtig duren…

Kortom. Positief:

  • Valt prima te combineren met een bril
  • Prima zicht

Negatief:

  • Besloeg snel
  • Krastte snel
  • Vizier niet zo eenvoudig om snel aan te passen aan de omstandigheden

Al met al voor mij genoeg reden om af te stappen van de helm met vizier. Ik hoop dat je hier wat aan hebt met je zoektocht!

If you snooze, you loose!

@Jeff welk merk helm had jij? Wel even handig om te weten! Dan moeten we die niet hebben.

@Jeff welk merk helm had jij? Wel even handig om te weten! Dan moeten we die niet hebben.

Hooykaas op 11 okt 2015 18:44

Als ik dat nog had geweten, dan had ik hem graag genoemd. Helaas weet ik deze niet meer. Wat ik wel weet, was dat het geen “top” model was. Deze vond ik toendertijd (en nu trouwens ook nog) veel en veels te duur.

If you snooze, you loose!

hmm niet een eenduidig yes dit is het. Ik denk dat ik gewoon traditioneel blijf.

Nou… Ja we hebben inieder geval geprobeerd het een beetje duidelijker voor je te maken!
Niet alle vooruitgang is altijd eenduidig 100% beter.

Daar ik een bril draag heb ik er 3 jaar geleden voor gekozen om een ski helm met vizier te gaan kopen.
Mijn keuze is destijds gevallen op de HMR.
Bij deze helm heb ik een standaard vizier en een oranje vizier voor de extreem bewolkte of besneeuwde dagen.
Bij mij sneeuwt er niks bij in, en op hoge snelheid en bij -15 graden geen last van tranende ogen.
Zelf weet ik dat het niet de schoonheidsprijs verdiend maar de helm heeft wel degelijk als pluspunt dat hij makkelijk te dragen is i.c.m bril. Als extra positief iets vind ik het bredere blikveld van het grote vizier.
Elk jaar in Saalbach skiet er 1 dag een local mee met ons en deze dame heeft sinds 2 jaar een KASK ( ze had dat jaar ervoor namelijk mijn helm geprobeerd en dat beviel zeer goed daar zei ook brildragend is).
De KASK bevalt ook zeer goed bij haar.

Ik kan me helemaal aansluiten bij MelvinB en wat betreft het aanslaan van het vizier wat inderdaad soms gebeurt ; even het vizier een paar centimeter omhoog zetten en de aanslag is weg. Het is zeker voor brildragers de absolute oplossing , je gewone bril beslaat namelijk heel snel wanneer je een skibril ophebt.
Je moet wel zorgen dat er van boven geen sneeuw inkan , even opletten wanneer je de helm koopt of het vizier daar goed aansluit.

Tip voor beslagen vizieren: Er zijn diverse anti condens middeltjes die je aan de binnenkant van het vizier kunt smeren welke het beslaan voorkomen. Onverdund afwasmiddel werkt ook, al blijf je soms wat strepen zien.

Wat mij betreft gaat er overigens niets boven een échte skibril als je ook wel eens buiten de pistes komt. Zéker na een buiteling vind ik sneeuw terug op de meest vreemde plekken. Bij een vizierhelm wordt het lastig kijken als ook deze volgeschept zit. Daarnaast vraag ik me af wat het vizier mogelijk met mijn neus en gezicht doet bij een rare val.

Voor pistetijgers, mooiweerrijders en brildragers kan ik me voorstellen dat het een prettig alternatief is. Persoonlijk niet mijn voorkeur, terwijl ik het open gezichtsveld wel een verademing vind.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dat met die condensmiddeltjes… Niet doen!! Vaak zit er aan de binnenkant van het vizier een laagje die je daarmee beschadigd waardoor je wereld helemaal 1 grote waas gaat worden. Gehad met mijn oakley bril. Heb zelf geen vizierhelm, maar mijn oom wel en daar zit ook zo’n laagje op.

Heeft pinlock nog geen systeem bedacht voor deze vizierhelmen? Heb het in mijn motorhelm en geen last meer van beslagen vizier!!

let's get this party started!!

ikzelf ben een brildrager, maar toch gaat er niets boven goggles. ik kan mn google gewoon over mn bril doen. geen koude tocht niks! en het zit gewoon comfortabel. ik weet niet of je brildragend bent, maar of je het wel of niet bent, mijn advies is gewoon de goede ouderwetse goggle! en een vizier is heel futuristisch terwijl je met gorgels nog steeds niet voor gek loopt!

Mijn vriend en ik hebben beide een helm van Slokker. Zijn echt super fijne helmen. Ikzelf ben een brildrager, maar mijn vriend niet. Er komen geen sneeuwvlokjes of druppels tussen de helm en het vizier door, dat is afgewerkt met een rubberen rand. De vizier beslaat niet en wij hebben een meekleurend vizier, echt ideaal. Hebben de zonnebrillen alleen op een terras nog nodig.

Dit jaar voor het eerst een helm van Dainese vizor soft aangeschaft. Gekocht bij sport Conrad in Duitsland. Na 30 jaar met beslagen bril skiën is dit voor mij de uitkomst. Idd als de bril even beslaat klein stukje het vizier omhoog en het probleem is opgelost, geen last van sneeuw tussen de helm door er zit een stoffen plakrandje op, en wat ook fijn is 2 schermen oranje en grijs/zwart. Ik had het jaren eerder moeten doen…

Voor brildragers misschien een uitkomst maar ik vind het er maar uitzien of je net je vespa geparkeerd heb en meteen maar ff bent gaan skiën… Wel praktisch natuurlijk maar je skis of board meezeulen op een vespa is ook weer zoiets hè

🏂

Tegen het beslaan van een bril, vizier of goggles hebben wij als perslucht duikers geleerd om een beetje spug te smeren aan de binnenkant dan beslaat hij ook minder.En uiteraard niet meer even afzetten als het sneeuwt dan komt er te veel vocht binnen.
Dit is erg interessant /leerzaam Topic geworden moet ik zeggen.

Tegen het beslaan van een bril, vizier of goggles hebben wij als perslucht duikers geleerd om een beetje spug te smeren aan de binnenkant dan beslaat hij ook minder.En uiteraard niet meer even afzetten als het sneeuwt dan komt er te veel vocht binnen.
Dit is erg interessant /leerzaam Topic geworden moet ik zeggen.

Hooykaas op 12 okt 2015 20:47

Die truc ken ik inderdaad ook maar gaat dat werken bij de over het algemeen wat lagere temperaturen op de skipiste?

@Bacchus het komt zelden voor dat als ik ga duiken of ga skiën een fles afwasmiddel meeneem. En spug heb je altijd bij je.
Het verlaagd de oppervlakte spanning en ontstaan van fijn waternevel op je glas.Vermindert in je brilglas aanwezig vocht zal zich dan niet als nevel op je bril afzetten maar als druppel onderin je glas verzamelen.Liever je bril niet meer afzetten en zoveel mogelijk droog houden.
Probeer het maar.

Dat met die condensmiddeltjes… Niet doen!! Vaak zit er aan de binnenkant van het vizier een laagje die je daarmee beschadigd waardoor je wereld helemaal 1 grote waas gaat worden. Gehad met mijn oakley bril. Heb zelf geen vizierhelm, maar mijn oom wel en daar zit ook zo’n laagje op.

Flensje op 12 okt 2015 07:53

Een goed vizier zal ook niet (snel) beslaan. Vizieren met een laagje mag/hoef je inderdaad niet te behandelen. Veel van de ‘goedkopere’ helmen hebben echter niet zo’n laagje en dan kan zo’n middeltje of afwasmiddel nog wel eens uitkomst bieden.
Skibrillen hebben vrijwel allemaal zo’n laagje, daar mag je nooit wat op smeren. Je mag er alleen door kijken. :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Heeft iemand ervaringen met de bolle blackline visor? Ik ben voornemens om deze aan te schaffen

Ik heb er van het weekend ook een aantal gepast
Tot heden zat de helm van het merk Slokkers nog het beste
Maar een andere winkel kreeg komende week ook nog helmen met vizier binnen, dus zaterdag nogmaals andere helmen gaan passen
Hebben julli dat ook: Als je het vizier omlaag of omhoog doet, dat je gewone bril verschuift (raakt)?

@niekniek ik heb er een paar gepast en had net hetzelfde probleem en ik vond dit zeer vervelend. Ik (en ook mijn vriendin-brildraagster) hebben nu alle bij een Uvex-OTG-skibril, deze beslaan wel eens bij het stilstaan na een inspanning maar over het algemeen zijn we zeer tevreden.

@niekniek ik heb er een paar gepast en had net hetzelfde probleem en ik vond dit zeer vervelend. Ik (en ook mijn vriendin-brildraagster) hebben nu alle bij een Uvex-OTG-skibril, deze beslaan wel eens bij het stilstaan na een inspanning maar over het algemeen zijn we zeer tevreden.

hanss op 4 jan 2016 17:38

Hopelijk beslaat de bril niet zo snel
Ik doe aan zitskiën, dus ik zit altijd stil

Heb uiteindelijk voor een traditionele helm gekozen. Heb verscheidene vizier helmen gepast, maar mijn grootste angst is dat het vizier niet goed afsluit op de neus en jukbeenderen.

Iemand een idee in welke winkel regio Antwerpen je KASK helmen kan kopen?

En heb gekeken, ben ziens om een extra vizier aan te schaffen dat mee kleurt afhankelijk van het weer. Iemand ervaring mee? Werkt dit goed of is het toch aan te raden om een vizier (oranje/geel) aan te schaffen voor mist en/of sneeuw

Oranje/geel
BIJ mist en sneeuw is een must.Je ziet gewoon 25 % meer bij die toch al slechte omstandigheden.
Ik heb ook maar weer geel erbij gekocht.

Plaats een reactie