Uitgaan, après ski in tignes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Ik ga de eerste week van februari naar tignes, kan iemand me zeggen waar er paar goed bars of discotheken zijn in tignes?

ik ga in 2010 naar tignes val claret, dus iemand die ervaringen heeft, graag alsnog reactie op bovenstaande vraag van senserico

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

In Le lac was er 2 jaar geleden een discotheek en meerdere bars en alles in het dubbel is in val claret !

Ik ben ook van plan om in de maand januari naar Tignes te gaan. Ik zou ook graag willen weten hoe de apres ski is in tignes, en of deze vergelijkbaar is met de apres ski in plaatsen als flachau of Gerlos.

Ben wel benieuwd, blijft moeilijk om Oostenrijks niveau apres ski te vinden in Frankrijk. Meestal moet je dan naar de plaatsen waar veeeel Nederlanders zijn zoals Val Thorens.

Ben inmiddels in Tignes geweest, en het is natuurlijk bij lange na niet zo leuk als in oostenrijk. we zaten in val claret. er is een gezellige nederlandse kroeg, maar er was bijna niemand in onze week in januari.

wel een goeie aanrader: een dagelijks, dik stampfeest bij la folie douce, op de berg tussen tignes en val d’isere. geen deutsche schlager, maar een paar uur stampmuziek. goeie feeststemming en heel duur bier! zorg dat je de laatste lift naar tignes niet mist!!!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Is al weer even geleden maar wij gingen toen naar de yeti bar ligt 1 wijk onder de hoogst gelegen wijk weet zo de naam niet meer . In bovenste wijk had je toen de veronica bar zitten of zoiets maar daar is t niet druk geweerst

Wij zijn een aantal keer in Tignes les Brévières geweest. Wel een heel gezellig en authentiek dorpje, maar wij hebben hier niet veel après ski kunnen ontdekken, en de après ski die er wel is, is meer van de Engelse slag e.a. biertjes drinken in een pub. Wat je wel zeker moet doen als je in de buurt van les Brévières komt is een warme choco bij de bar naast de stoeltjeslift uitproberen! Deze is echt super lekker, en aan het einde van de dag ligt deze bar altijd lekker in het zonnetje :).

Procrastinating

Tignes en après-ski … zeker niet gaan in het tussenseizoen dan :). Op de pistes heb je ook niet superveel te zoeken, late afdalingen worden afgeraden (of zelfs verboden dacht ik).

In Tignes Le Lac waren wel een paar cafeetjes en een disco maar zoals Andrea zegt, het is meer "gezellig aan de toog hangen" (wat ook leuk kan zijn) dan het lange dansen…

wij hebben ook een halve middag zitten pilzen in het café onderaan de Borsat Express (zie skikaart). Erg gezellig en vriendelijk personeel!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

kan je naar la folie douce vanuit Val Claret? en heb je daar een skipas voor het hele gebied s’espace Killy voor nodig of voor alleen Tignes?

kan je naar la folie douce vanuit Val Claret? en heb je daar een skipas voor het hele gebied s’espace Killy voor nodig of voor alleen Tignes?

Gast662 op 14 nov. 2013 21:46

Ja, daar moet je de skipas voor espace killy hebben. Dit zou ik zowieso aanraden voor die paar euro extra. Anders ben je toch wel beperkt.

In principe kun je met alleen de Tignes pas bij de folie douce komen (via Lift fresse en piste Fresse/Verte) en terug naar Val Claret via lift Tommeusses en Piste Henri. Maar zoals Gast394 al zegt, neem gewoon een uitgebreide skipas. Er zijn zulke mooie pistes aan de Val d’Isere kant!!

Ben net terug uit Tignes. Wij zaten in Tignes Le Lac en hier was op een paar engelse pubs (Jack’s / Underground Pub) na niks te doen. Wel was er een prima gratis busverbinding tussen de verschillende dorpen van Tignes.

Wij zijn een aantal keer naar Val Claret geweest. Hier had je wat kroegen en discotheken. Daffy’s (tex-mex) is een prima restaurant/kroeg en Blue Girl/Melting Pot zijn discotheken waar voornamelijk de engelse en lokale fransen tot de late uurtjes uitgaan.

Als je ervan houdt, kan het wel gezellig zijn.

Love it

Ben ook net terug uit Tignes Claret, uitgaan was op laag niveau. We wilde om 22.00 uur een leuke kroegje of discotheek opzoeken. Maar discotheken zoals de bleu girl en de melting gingen om 24.00 open. Hier zijn we nog wel geweest maar was niet veel te doen, een paar franse en engelse die zich hier amuseerde.
Er waren nog wel een paar kroegjes waar wat meer te doen was, studio bar --> zo groot als een studio appartement, erg druk, maar dat is al snel in een studio ;)
Kroeg waar skikot ook zat --> merendeel 16 jarige scholiere.

Dus hebben we het apres skieen de andere dagen maar beperkt gehouden tot de folie douce in val d’isere, wat ook wel gezellig was.

Plaats een reactie